כניסה

צריכה משחק

תערוכה שנעשתה במסגרת השיעור "למידה משמעותית וביקורתית" בקרב קבוצת "צוות - הטובים בחינוך".

​​​​​​​​​​​
טלי היוש, ראם שמואלביץ', סוניה גרשפט וצוות סדנת העיצוב במרכז לתכנון לימודים.

שדה החינוך מצוי בתוך מערבולת של תפיסות ודרכי הוראה. מן הצד האחד, גישות מסורתיות המציבות את המורה והציונים במרכז ומן הצד האחר, גישות השמות את התלמידים ואת תהליך הלמידה המשמעותי כמטרה העיקרית.

הפדגוגיה של השיעור כללה: למידה ביקורתית דרך חטיבת תוכן של תרבות הצריכה; למידה דיאלוגית שהציבה את הדיאלוג כמהות וככלי חינוכי; והשתתפות פעילה של הלומדים בתהליך יצירת הידע ולא רק ברכישתו.
בניגוד לשיטות הוראה בו מתקיים נתק בין התוכן הנלמד לבין אופן למידתו, ניסינו בשיעור זה לקשור בין התוכן, האופן והצורה, כדי לייצר חוויי​ת למידה משמעותית, מקיפה, חווייתית ואוטונומית.

הלומדים התחלקו לתשע קבוצות וכל אחת מהן העלתה "שאלה פורייה" בתחום תרבות הצריכה, שנגעה לתחום העניין שלהם בנושא. בהמשך כל קבוצה חיפשה מידע בנושא (טנטטיבי ואקדמי), ערכה ראיונות, ניתחה את הנתונים, פיתחה משחק חינוכי והפיקה אותו.

המשחק הוא אחד מתוצרי תהליך הלמידה ומהווה חלון לשיקוף התהליך, אך עם זאת, עיקר התהליכים אינם מדידים.

פרטי האירוע
מארגן האירוע
תאריך
30/01/2017
21/02/2017
שעת האירוע
במהלך היום
מקום האירוע
לובי קומת הקרקע, הספרייה המרכזית
עלות
מידע נוסף
טלפון
דואר אלקטרוני
אתר אינטרנט
 
אתר אינטרנט
אתר אינטרנט
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.