כניסה

בוגרי המכללה בתקשורת

הכתבה פורסמה ב 6/9/10.

שנת הלימודים בבתי הספר החלה ברגל ימין ובכלי התקשורת השונים נשמע קולם של בוגרי המכללה שהצטרפו רק השנה למערכת החינוך. עבור חלקם זו קריירה ראשונה ולמבוגרים יותר זאת קריירה שנייה אך כולם מאמינים בכוחה של מערכת החינוך ככלי לשינוי חברתי.

 

המורה הצעירה גלית זגלסקי (25) מהיישוב קדימה בשרון למדה את לימודי ההוראה במסגרת תכנית מצוינים במכללה, והשנה היא מתחילה את דרכה במערכת החינוך יחד עם תלמידיה בכיתה א' בבית הספר "גורדון" בכפר סבא. גלית ידעה תמיד שתהיה מורה, ובראיונות שהעניקה לעיתון מעריב, אתר nrg ואתר ynet הסבירה ש"חינוך זה לא מקצוע שאתה בוחר אותו אלא הוא בוחר אותך". לדבריה, "מי שעושה את הבחירה הזאת, יש לו אמונה בכוחו של החינוך". בימים הראשונים תשתדל גלית בעיקר להפחית את החששות בקרב תלמידיה הצעירים, ולהוכיח להם שבית הספר הוא מקום חם, מזמין ומקבל.

 

לעומת גלית, סא"ל איתמר שטרנברג ואל"מ עמי דגן הגיעו למערכת החינוך מתוך המערכת הצה"לית. בראיון לתכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל סיפרו השניים על החלטתם לפשוט את המדים אחרי 25 שנה, ולהצטרף לפרויקט צוות של התכנית להכשרת אקדמאים להוראה. שטרנברג ודגן מודעים לאתגר שממתין להם בשיעורי ההיסטוריה (איתמר) והפיזיקה (עמי), אך הם בטוחים שהניסיון רב השנים בצה"ל יאפשר להם לסייע לתלמידים שלהם להגיע לקו הגמר תוך חוויות הצלחה.

 

נראה שהחוג להיסטוריה מושך אליו אנשי צבא רבים בהם הלל פרנקל שאחרי שנים בחיל הים החליט להסיט את העשייה שלו למערכת החינוך. בדומה לאיתמר, גם הלל ילמד היסטוריה תלמידי תיכון, ובראיון לרשת ב' הוא סיפר שאחד היעדים המרכזיים מבחינתו הוא להגיע לתלמידים המתקשים, להעניק להם את מרב תשומת הלב ולדחוף אותם קדימה על מנת שיוכלו להתייצב בקו אחד עם חבריהם לכיתה.

 

גם צחי צור-טל, לשעבר מפקד בחיל האוויר, התחיל ב-1 בספטמבר את הקריירה החדשה שלו כמחנך כיתה ט' ומורה להיסטוריה. מאז שחרורו מצה"ל לפני כשנתיים הדריך צור-טל קבוצות של בני נוער וחיילים במוזיאון יד ושם, ומשם הדרך לכיסאו של המורה להיסטוריה הייתה קצרה. הוא מעיד על עצמו ש"נושא החינוך תמיד בער בעצמותיו", והאנשים שהשפיעו עליו במהלך השנים היו בעיקר מורים שלימדו אותו. לכן הוא מתייחס אל תפקידו של המחנך כתפקיד משמעותי ביותר. בתכנית "שטח 6" בגלי צה"ל סיפר צור-טל על הכלים הדידקטיים והפסיכולוגיים החשובים שקיבל במסגרת לימודיו בבית ברל.

 

ובדומה לפורשי הצבא, גם ליצחק רוש (29) קריירת ההוראה היא קריירה שנייה. הוא סיים לימודי משפטים וממשל ואפילו עשה התמחות בתחום, אך בסופו של דבר החליט לוותר על משרד עורכי הדין לטובת הכיתה. "המבוגרים יותר מעריכים את החלטתי והצעירים מרימים גבה," הוא ממפה את תגובות הסביבה להחלטתו, "אבל זה לא משנה כמובן את החלטתי להיכנס למערכת החינוך ולעשות את מה שאפשר". מבחינת רוש, תחום החינוך הוא החלוציות המודרנית, "ואם פעם, משמעות החלוציות הייתה להשקיע בעבודת האדמה כדי לבנות את המדינה, היום יש להשקיע בחינוך," הוא מסכם.

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.