ביום שני 28.10.19 נפתחה שנת הלימודים -
ברוכים הבאים למחזור השישי בלימודי התואר השני בטיפול באמנות במדרשה לאמנות.
כמיטב המסורת, פתחנו את הלימודים בסדנת אמנות מתובלת בארוחת בוקר דשנה אותה הכינו, כמדי שנה, תלמידי שנה ב' .
בכל שנה אנו מקיימים את סדנת הפתיחה, בה משתתפים כל מרצי המחלקה וכל הסטודנטים בסטודיו לפיסול של המדרשה לאמנות. ההנחיה בידי שלומית רינת ואיה פלדמן יוצרות ומרצות בתכנית.
נושא סדנת הפתיחה משתנה משנה לשנה ומאפשר לסטודנטים שנה א לטעום מאופיו של הטיפול באמנות כפי שמשתמשים בו בקבוצה, באופן בו הטיפול באמנות עושה שימוש באמנות כשפת ביטוי אישי גם לצורך התקשרות עם האחר.
בעבור שנה ב' וְ- ג' זוהי הזדמנות להעמקה בשפת הטיפול באמנות, להכיר ולהתוודע מחדש לעצמן, אחד לשני ולחומרים.
השנה בחרנו בעבודה עם 'שירה' כחלק מהחומרים המוצעים.
"המורה הייתה מניחה יד על כתפי ומספרת שגם משה
גמגם ובכל זאת הגיע להר סיני.
ההר שלי הייתה ילדה שישבה
לידי בכתה, ולא הייתה לי אש בסנה הפה
כדי להבעיר, לנגד עיניה,
את המילים שנשרפו באהבתי אותה".
רוני סומק, מתוך השיר 'נקמת הילד המגמגם', 'המתופף של המהפכה', עמוד 7.
מקבץ השירה שעמד לרשות הסטודנטים כלל אחדים משיריהם של המשוררים:
שיבטה טויו, ויסלבה שימבורסקה, מאצ'י טווארה, יונה וולך, דליה רביקוביץ, אגי משעול, טל ניצן, יהודה עמיחי, ישראל בר כוכב, ארז ביטון, רוני סומק ועוד.
מקבץ השירים שהוצג היווה השראה ליצירת ה'שיר הפרטי' של כל סטודנט.
השירים היו מקור השראה למשחק וליצירה שאפשרו להרחיב את אופני הביטוי של המשתתפים בסדנה.
הסטודנטים יכלו ל'נכס' לעצמם את 'שירם' מתוך המבחר, להשתמש בדימויים העולים מתוך השירה, לגזור מתוכה, לאייר אותה, להשאיל רעיון מתוכה ולהפליג איתה למחוזות אחרים. לכתוב במקביל לשיר מוצע או להמשיך ממנו, לפרק ו/או להרכיב מחדש יצירה נפרדת.
הסדנה הניבה קולאז' קבוצתי עשיר והנושאים שעלו לדיון בסיום העבודה עסקו בדיאלוג בין המילה הכתובה לייצוג החזותי, בערך המוסף שיש לשירה כחלק מחומרי האמנות, בחוויה שמישהו 'כבר ניסח משהו עבורנו' וכעת אנו יכולים לחוש בקרבה שנוצרה ולאפשר לעצמנו להרגיש כיצד השירה מאירה ונוגעת ביצירה הפרטית שלנו.