כניסה
פרטי התקשרות
כתובת
שעות קבלה
טלפון
דואר אלקטרוני

חדשים על המדף

הסטודנטים הערבים בתכניות המצוינים במכללות לחינוך בישראל: סוגיות ושאיפות

הסטודנטים הערבים שלומדים בתכנית המצוינים לא זכו להתעניינות מספקת במחקר המדעי הן בשפה הערבית והן בשפה העברית. מכאן הגיעו החוקרים לרעיון לערוך ספר רב-לשוני שבו יוצגו מגוון סוגיות הנוגעות לסטודנטים הערבים, בוגרי תכנית המצוינים במכללות לחינוך – הערביות והעבריות – והלומדים בה. הספר שופך אור על נושאים שונים המאפיינים את הסטודנטים הערבים, בוגרי תכנית, ואלה שעדיין לומדים בה. כמו כן הוא בוחן גם את ציפיותיהם של הסטודנטים בתכנית.

הכותבות והכותבים בספר: ד"ר סאאד בשארה, ד"ר קוסאי חאג' יחיא, ד"ר רמה קלויר, ד"ר אילנה פאול-בנימין, רקפת ארליך-רון, לינה ג'נאים אבו טועמה, ורד יפלח-וישקרמן, זיאד מסאלחה, לואי בשארה, עאליה קאסם-אבו-ריש,  מרלין ארז.   

מו"ל: מרכז המחקר במכון האקדמי הערבי לחינוך, המכללה האקדמית בית ברל

עורכים: ד"ר קוסאי חאג' יחיא וד"ר עלי ותד

אני שותף – חינוך הומניסטי לנחישות עצמית ולסנגור עצמי

פנינה שביט ושונית רייטר

הכותבות מציעות דרך הוראה על פי מודל "מעגל ההפנמה", מודל המאפשר מסגרת מובנית של הוראה משמעותית ורלוונטית הן לתלמידי החינוך המיוחד והן לתלמידי החינוך הרגיל. הספר מתמקד בדרכי חינוך והוראה שפותחו עבור תלמידים עם לקויות מורכבות בדרגות חומרה שונות.

מו"ל: מכון מופ"ת

הירושה – השואה ביצירותיהם של אמנים ישראלים בני הדור השני

בתיה  ברוטין

במשפחות רבות של ניצולי שואה הועבר לילדים מסר גלוי וסמוי – שמרו את זכר המתים. בני הדור השני, שהמשא הכבד מנשוא של זיכרון השואה הונח על כתפיהם, חיים בעבר הטראומטי של הוריהם, וחלק ניכר מעולמם הרגשי שרוי במקום שהמוות שולט בו. מתוך הסיפורים והתצלומים המעטים ששרדו את זוועות המלחמה, ובחסות השתיקה הרועמת, התעצב בדרכים רבות ושונות זכר הקורבנות שלא הכירו, בדמיונם וביצירותיהם של אמנים בני הדור השני לשואה.

מו"ל: הוצאת מאגנס ויד ושם

הספר באתר ההוצאה

מקומיות, קוסמופוליטיות ואינטרנציונליזציה בחינוך

מירי ימיני

הספר סוקר ומנתח בצורה מקיפה היבטים שונים של תהליך האינטרנציונליזציה במערכת החינוך בישראל. הספר עוסק במדיניות ובמינהל החינוך בהקשרים גלובליים, בין־לאומיים ובין-תרבותיים, ומציע תמונה עדכנית ורבגונית של חזית המחקר בתחום זה.

הספר מיועד לכל העוסקים והמתעניינים בחינוך, ובמיוחד לחוקרות ולחוקרים בתחום.

הספר באתר ההוצאה

אחיות אחיות

רחל שליטא

עלילת הספר מתרחשת בתל אביב ובקיבוץ צעיר בנגב, בטווח עשרים השנים המובילות למלחמת 1948 ולהקמת המדינה. ורה ותחייה, שתיהן גדלות בתל אביב, הן חברות ילדות. הקשר האמיץ ביניהן עומד למבחן כאשר הן מגיעות לקיבוץ, מתוך נסיבות שונות ומנוגדות, ונתקלות באילוצים שאינם בשליטתן. לתוך החברות הקרובה ביניהן נקלע גבר צעיר, משורר, שבא משם, וכל אחת מהן מאמינה שעתידו נמצא בידיה, בעוד הוא עצמו פועל בתוך מציאות שבה רב הנסתר על הגלוי.

אחיות אחיות הוא סיפור נוגע ללב, שאינו מתיימר לשחזר בנאמנות את התקופה אלא מנסה לשפוך אור על אנשים החיים את חייהם בצל האירועים הגדולים, מבלי שהם מצליחים לראות את התמונה הגדולה ומבלי שהם יכולים להפריד בין מה שהוא פרטי לבין מה שהוא קולקטיבי, מה שהוא אישי לבין מה שהוא  לאומי.

בימים אלה הספר עומד לצאת בצרפת, בתרגומו של הסופר ז'יל רוזייה, תחת הכותרת "Comme deux sours". 

מו"ל: הוצאת ליריקה, ידיעות ספרים

מסורות וזרמים במחקר האיכותני – תפיסות אסטרטגיות וכלים מתקדמים

בספר משולבים פרקים שכתבו פרופ' ברכה אלפרט ואילנה פאול בנימין.

עורכת: פרופ' נעמה צבר-בן יהושע

מו"ל: מכון מופ"ת

 

My life as a child of Janusz Korczak – the biography of Shlomo Nadel

הספר בתרגומה של אורה בומגארטן מהמסלול לאנגלית, הושק בימים אלה בקנדה.

הספר באתר ההוצאה

 

מאמרים

Typology of youth at risk

מאמרו של פרופ' שלמה רומי (אותו כתב עם דפנה עציון) מתפרסם בכתב העת Children and Youth Services Review. ניתן לצפות בטקסט המלא דרך קטלוג הספרייה "זום" – כניסה עם מספר הזהות ("כניסה לחשבון משתמש"), בחירת שם כתב העת כ"כותר", ובחירת הגיליון הרלוונטי.

 

האמנם טירונים בהוראה? מניעים ומסוגלות עצמית של הבוחרים בהוראה כקריירה שנייה

מחקרן המשותף של ד"ר תילי וגנר וד"ר דליה עמנואל-נוי התפרסם בכתב העת לעיון ולמחקר בחינוך "דפים", מס' 61, תשע"ו 2015.

עורך כתב העת: פרופ' דן ענבר

מו"ל: מכון מופ"ת

 

האמנם לבן הוא "ארמי אבד אבי"? 

מאמרו של של ד"ר עדיאל כהן מן החוג למקרא, התפרסם בכתב העת לחקר המקרא ועולמו: "בית מקרא", כר' ס' (ב), תשע"ה.

עורך: פרופ' יאיר הופמן

מו"ל מוסד ביאליק ירושלים

 

Bridging the Gap between Philosophy and Psychology: A New Approach to Philosophical Counselling

מאמרו של ד"ר שחר גינדי התפרסם בכתב העת Journal of Humanities Therapy. 7, 

 

Active and Traditional Teaching of Mathematics in Special Education

מאמרו של סאיד בישארה התפרסם בכתב העת המקוון Creative Education, 2015, 6,

 

 

 

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
9121*
 
9121*