כניסה
פרטי התקשרות
כתובת
שעות קבלה
<div></div>
טלפון
דואר אלקטרוני

שבוע עבודה מעשית

במסלול הגיל הרך מסכמים שבוע מוצלח מאוד שבו התנסו הסטודנטיות בהכנת מערכי פעילות בנושאים מגוונים כגון מזג האוויר, עונות השנה, פירות הדר ועוד, ובהעברתם בגני הילדים, בהצלחה רבה. "טבילת האש" זכתה למשובים נהדרים מהגננות המאמנות, והכי חשוב, מהילדים עצמם.

המסלול העל-יסודי

בשבוע השלישי של חודש ינואר היו הסטודנטים במסלול העל-יסודי שותפים פעילים ב-23 בתי ספר. הם לקחו חלק במגוון סביבות למידה, בפעילויות הלימודיות השונות, ובישיבות הערכה פדגוגיות, כל זאת כדי להעמיק את היכרותם עם חיי בית הספר ועם מקצוע ההוראה.

פרופ' ברכה אלפרט, דקאנית הפקולטה לחינוך, ביקרה בתיכון בן גוריון שבו שהו כ-50 סטודנטים ביום ההתנסות. ניכר כי הסטודנטים היו שותפים לרוח הלמידה המשמעותית במסגרת למידה חווייתית בדרכים אלטרנטיביות. כך לדוגמה, באתר הכפר הירוק העניקו הסטודנטים למדעי החברה הרצאות מגוונות במסגרת השכלה כללית, כגון הכנה לצה"ל והסכסוך הישראלי-ערבי. בתיכון כצנלסון הועברו סדנאות בתחומי מדעי החברה, כגון סדנת זיכרון, סדנה בנושא הקשר בין פסיכולוגיה לכלכלה ועוד; בתיכון בן גוריון התקיים במשך שבועיים חידון בגיאוגרפיה לתלמידי כיתות ח'; במסגרת מקצוע המדעים נערכו ניסויים חווייתיים. קבוצת מתמטיקה השתתפה בסיור עם תלמידים שדיווחו על הנאה רבה ובירכו על ההזדמנות להגביר את הגיבוש בתוך הקבוצה. הם אף דיווחו על למידה מן ההיבט הפדגוגי, המהווה מודל לארגון ולסדר בקרב התנהלות הצוות והתלמידים.

השבוע היה עשיר גם בישיבות צוות, בהן ישיבות הערכה פדגוגית של התלמידים, ישיבות מחנכים וישיבות הנהלה. כל אלה תרמו לתחושת מעורבות של הסטודנטים ולכניסתם ההדרגתית לעולם ההוראה המעשי. בשיחות הסיכום עם הנהלות בתי הספר ציינו הסטודנטים את קבלת הפנים המחבקת והחמה שזכו לה בבתי הספר המארחים.

המסלול לקידום נוער

במסגרת שבוע העבודה המעשית התוודעו הסטודנטים מקרוב למסגרות לנוער בסיכון ונוער מנותק.

שנתונים א' ו-ב' ביחידה לקידום נוער יצאו לסיור בבית שמש, שם קיבלו סקירה משני בוגרי המסלול על מערך השירותים לבני נוער בעיר, ונפגשו עם נער ונערה שסיפרו כיצד היחידה פתחה להם דרך חדשה.

משם המשיכו הסטודנטים לרטורנו – מוסד גמילה מהתמכרויות, המהווה גם חלופת מאסר לבני נוער המעוניינים בגמילה. ברטורנו שמעו הסטודנטים את סיפורו של יוסי (17), מכור נקי כבר שנה, שלדבריו הגיע לסמים בעקבות מהעדר מבוגר משמעותי בחייו. הסטודנטים התעניינו מאוד בתפקידם במניעת תהליך ההידרדרות.

שנתון ג' ביקר בבית המשפט העליון בירושלים. לאחר סיור במבנה המרשים ובאולמות בית המשפט נפגשו לשיחה פתוחה עם פרופ' דפנה ברק-ארז, שופטת בית המשפט העליון. המפגש התאפשר תודות להכרות אישית של עו"ד טל שרון, המרצה במסלול לקידום נוער עם השופטת. בהמשך היום ביקרו הסטודנטים בבית של סוזן – מיזם תעסוקתי לנוער מנותק. שם פגשו בבני נוער שעוסקים בייצור תכשיטים וכלי זכוכית ושוחחו עמם על התהליך השיקומי שהם עוברים.

בהמשך השבוע התקיימו סיורים במשטרת כפר סבא, בנווה חורש – מעון של חסות הנוער לאבחון והתערבות בשעת משבר, ובהוסטל של דרי רחוב בבת ים שמנהל בוגר המסלול דוד אגייב. הסטודנטים נפגשו עם דרי ההוסטל אשר עוברים תהליך שיקומי מהרחוב לבית, מהתמכרויות לגמילה ומאבטלה לחיי עבודה. הסיפורים האישיים ריגשו את הנוכחים מאוד, ובמיוחד סיפורו של אלכס (29) שכבר כילד סבל מהתעללות מצד אביו ובגיל ההתבגרות החל להשתמש באלכוהול וספג פגיעות רבות מהסובבים אותו עד שהגיע לרחוב. שיתוף הפעולה של ההוסטל עם הגורמים המקצועיים בקהילה והאמונה הרבה בשינוי נתנו תחושה של אופטימיות. תחושה זו ליוותה את הסטודנטים גם בביקורם בית החם לנערות בסיכון. המפגש עם הצוות החינוכי טיפולי ועם בוגרת הבית שלומדת כיום חינוך, תרמו רבות להבנת התפקיד של העובד לקידום נוער.

לסיכום השבוע התקיים יום עיון שעסק בגורמי ההגנה ובתכניות המסייעות לבני הנוער במצבים שבהם הם מסתבכים עם החוק. היום כלל הרצאות של עו"ד מהסנגוריה הציבורית, סדנאות בהן הוצגה התכנית של "צדק מאחה" בנושא של דרכי שיקום בפגיעות מיניות של מתבגרים, הקרנת סרט על נערים עוברי חוק והמפגש שלהם עם הסנגוריה הציבורית. לאחר הסרט התקיים מפגש עם הבמאי ששוחח עם הסטודנטים על הדילמות אשר עלו במהלך הצילומים.

תודה לעו"ד טל שרון, אמיר שמש, רכז ההכשרה המעשית, וד"ר חגית בוני נח, ראשת המסלול, אשר תכננו ותיאמו את השבוע, ולסגל המרצים במסלול שהיה שותף בפעילויות.

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.