כניסה

מציגים ספרים

פרסום ספר הוא מאורע מיוחד למחבר עצמו ולעולם המקצועי והאינטלקטואלי שסביבו. גם אם אדם פרסם כמה וכמה ספרים במהלך חייו, כל אחד מהם מציין במידה רבה את פסגת הישגיו האקדמיים או הספרותיים. על כן החליטו הנהלת המכללה והפורום האקדמי הבכיר לקיים את אירוע "מציגים ספרים" לכבוד מחברי ספרים מקרב סגל המכללה. ארגן והנחה את האירוע: פרופ' עמוס הופמן.

באירוע שבו הציגו הכותבים את מחקריהם ויצירותיהם בפני קהילת המכללה ומוזמנים מן החוץ, הוצגו ארבעה ספרים:
  1. Japan's Multilayered Democracy, בעריכת ד"ר סיגל בן רפאל-גלנטי, ד"ר אלון לבקוביץ וד"ר נסים אוטמזגין. הספר מציג גישה רב-שכבתית לניתוח החברה והמשטר ביפן ובחברות דמוקרטיות בכלל, תוך התעמקות בשורשים היסטוריים, המסד המבני וההוויה החברתית-תרבותית. ד"ר בן רפאל-גלנטי וד"ר לבקוביץ – שניהם חברי סגל ותיקים במכללה – הציגו את תוכני הספר ולאחר מכן סקר פרופ' אהוד הררי מן האוניברסיטה העברית את ההישג של הספר כקובץ מחקרים ייחודי על המשטר היפני.
  2. נוער בבלגן – קטינים עוברי חוק בישראל: דרכי מניעה, אכיפה ושיקום – בעריכת ד"ר נצ"מ (בדימוס) סוזי בן ברוך, פרופ' אורי תימור וד"ר אתי אלישע. קובץ מחקרים ראשון מסוגו בישראל המחבר בין אנשי מקצוע, מומחים מהשטח ואנשי אקדמיה, לפרסום מחקרים המתמקדים בהתנהגויות סוטות ועברייניות של בני נוער בעלי קשיי הסתגלות למסגרות נורמטיביות, ובפעילות הגופים המטפלים בהם. הציגה את הספר גב' רחל שרביט, סמנכ"ל (בדימוס) של משרד הרווחה, ולאחר מכן תיארה המחברת, ד"ר בן ברוך, המלמדת במגמה לקרימינולוגיה ואכיפת החוק, את תהליך כתיבת הספר וייחודו כאוסף מחקרים על נוער בסיכון.
  3. קאנט ופרויד: על מקורות החוק המוסרי, מאת ד"ר רועית דהן – חברת סגל בפקולטה לחינוך ובפקולטה לחברה ולתרבות – הוצג על ידי פרופ' לידיה אמיר מאוניברסיטת Tufts (בוסטון), ועל ידי המחברת. הספר מתמקד בכמה קווי יסוד בשיח הפילוסופי והפסיכואנליטי בדבר התנהגות האדם, תוך השוואה בין שניים מגדולי ההוגים של העידן המודרני – קאנט ופרויד.
  4. Philosophy East/West: Exploring Intersections between contemplative and educational practices, נערך במשותף על ידי ד"ר אורן ארגז, מרצה בפקולטה לחינוך (שהציג את הספר באירוע), וד"ר שרון טוד (מאוניברסיטת Maynooth, אירלנד). פרקי הספר עוסקים בשני היבטים: האחד, קריאה של מהות החינוך ומרחב האפשרויות הגלומות בו, מתוך עיון בהגות פילוסופית מערבית ומזרח אסיאתית, והשני – ניתוח ועיון בשאלות חינוך עכשוויות, העולות מתוך כניסתן של פרקטיקות כמו mindfulness ויוגה לתוך מסגרות חינוכיות בנות זמננו.

יצירותיהם של הכותבים משקפות עושר תרבותי נרחב ומבטאות כמובן את יכולתם האישית, אך גם מחזקות את מעמדה האקדמי של המכללה כמוסד רב-תחומי להשכלה גבוהה. ​

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.