כניסה

חינוך חברתי: גיבוש זהויות כדרך לקידום חיים משותפים

סטודנטים המשתתפים בסדנה להכרת מסגרות (שנה א') במסלול לחינוך בלתי פורמלי, נפגשו במסגרת שבוע עבודה מעשית תשע"ח, עם יוזמות חברתיות-חינוכיות של צעירים מקבוצות חברתיות/תרבויות שונות בפריפריה, המבקשים לתרום כל אחד בדרכו לתצרף החיים המשותפים בחברה הישראלית. הסיור התקיים בסיוע המרכז לקידום חיים משותפים.

אלעד ברגר, הלומד במסלול, מספר: "התחלנו את היום בפגישה עם סטודנטים בעמותת איילים (גילוי נאות: אני חלק ממנה), שמיישבים את הארץ בקהילות מקומיות תוך תרומה לקהילה שלצדה הם מתיישבים. היה מרגש לראות את השיתוף בין איילים לבין פרויקט "כנפיים" שבמסגרתו חיים בכפר צעירים עם שיתוק מוחין, כחלק מההכנה שלהם לחיים עצמאיים.

משם קפצנו לביקור במועדונית של עמותת מדור לדור – עמותה של יהודים הרריים, שמוכרים לרוב כעולי קווקז. שוחחנו עמם על המפגש בין תרבויות, על הצורך לשמר את התרבות שלהם, ועל השחיקה של מעמד ההורה ברגע שהמשפחה מגיעה לארץ. שמענו על התהליך האמיתי שהילדים והנערים עוברים, שנותן תוצאות בשטח והוריד את אחוזי הפשיעה בקרב בני הנוער של הקהילה. סיימנו את היום במאהל של עמותת כוכבי המדבר, שהוקמה כדי לטפח ולהכשיר צעירים מתוך השבטים הבדואיים כבר מגילאי התיכון, במטרה ליצור ייצוג הולם לאוכלוסייה ש-60% ממנה מתחת לגיל 17. שמענו על הצורך באיחוד השבטים הבדואים, ועל קורס המנהיגות שהנערים עוברים במסגרת העמותה כדי לחזור לשבטים כמנהיגי המחר אשר יובילו את החברה הבדואית לעבר עתיד טוב יותר בתוכה, ולעתיד משותף החברה הישראלית הכללית. ביום אחד פגשנו שלוש אוכלוסיות שונות לגמרי, עם רצון משותף: להפוך את החברה שלנו לטובה יותר באמצעות הכלי העוצמתי ביותר שיש לנו – חינוך".


 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
9121*
 
 
 
9121*