כניסה

פרויקט בריאות לקידום שיתוף פעולה יהודי-ערבי

סטודנטים להוראת ביולוגיה בתכנית M.Teach העבירו יום הוראה מיוחד בחטיבת הביניים "אל באירוני" בג'ת. זאת במטרה ליצור היכרות הדדית בין המגזר הערבי לבין המגזר היהודי באופן בלתי אמצעי, לקדם שיתוף פעולה יהודי-ערבי ולמידה משותפת בשתי השפות. יום ההוראה הוא חלק מפרויקט לקידום שיתוף פעולה שבו מחויבים הסטודנטים בתכנית.

הפרויקט שימש הזדמנות למסע קבוצתי ואישי מרתק, שנפתח בסיעור מוחות פורה עד לקבלת החלטה על נושא המסגרת "בריאות". המסע נמשך בבחירת תת נושאים שונים לפעילויות ההוראה, יצירת השיעורים עצמם על ידי הסטודנטים בתהליך של "פינג פונג" פדגוגי מרתק תוך הקפדה על יצירת חוויה מהנה ומסקרנת, ושילוב למידה מעשירה בלי ויתור על רמה מדעית. הפרויקט זימן חגיגה של יצירתיות ולמידה, סיפוק אדיר לסטודנטים, ולא מעט גאוות יחידה.

פעילויות הלמידה היצירתיות כללו את הנושאים: סבתא למה? תרופות סבתא והבסיס המדעי שלהן, החטיף הבריא (והדובדבן שבקצפת - הכנת חטיפי בריאות), היגיינה בחיי יומיום – כמחווה ליום הבריאות העולמי (כולל התנסות בזריעת חיידקים ממקורות שונים כבחירת התלמידים), תוויות מזון (תוך יישום הנלמד בפענוח התוויות באריזות מזון שהובאו לכיתה), והשפעת פעילות גופנית על בריאותנו (כולל בדיקת מדדים רפואיים לפני פעילות גופנית ואחריה).

המד"פית להוראת ביולוגיה בתכנית M.Teach ד"ר מוריה מור, דיווחה כי התלמידים נהנו מאוד מהפעילויות ומהלמידה; המורים בכיתות הביעו את הערכתם לאיכותן הגבוהה של פעילויות ההוראה, ליצירתיות, לעשייה הפדגוגית המיוחדת של הסטודנטים ולמחויבותם האישית; והסטודנטים, מצדם, התרשמו מאוד משיתוף הפעולה ומהאדיבות של התלמידים והמורים בבית הספר, מאפיוני בית ספר כפי שנסקרו בפניהם בידי מנהל בית הספר, מר עדנאן וותד, מהפרויקטים והמשימות המיוחדות שהצוות החינוכי לקח על עצמו, ומקבלת הפנים החמה.

המפגש בג'ת אכן זימן חשיפה הדדית ובלתי אמצעית בין הסטודנטים לבין מורי ותלמידי המגזר הערבי, תוך שיתוף פעולה פורה והתרשמות עזה של הסטודנטים מהאווירה הטובה ומהתפיסה החינוכית בבית הספר.

ארגון ותיאום הפעילויות בוצעו בידי ד"ר מוחמד מוחסן וד"ר איחסאן חאג' יחיא.

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.