כניסה
המכללה האקדמית בית ברל > על המכללה > על אודותינו > כתבות ומאמרים > ניוזלטר - מה קורה במכללה @ברל > גיליון 50, מרץ-אפריל 2018 > הרצאות, סדנאות שילוב תקשוב בהוראה-למידה שפותחו במסגרת TeachEX ומפגשים, במרכז חדשני

הרצאות, סדנאות שילוב תקשוב בהוראה-למידה שפותחו במסגרת TeachEX ומפגשים, במרכז חדשני

ביום למידה לסגל הפקולטה לחינוך שהתקיים בחסות הפקולטה והמרכז לקידום ההוראה, השתתפו כ-120 חברי סגל. יום הלמידה התקיים בחודש ינואר במתחם "גוגיה" ברעננה, שהוא מרחב למידה חדשני המדמה את בית הספר העתידי, ומשמש מקום מפגש לפיתוח ופעילות של צוותי חינוך. שעתיים במהלך יום זה הוקדשו לסדנאות המשלבות תקשוב בהוראה ולמידה ופותחו במסגרת הפרויקט הבינלאומי TeachEx.

יום הלמידה כלל שלושה מושבים. המושב הראשון בראשות ד"ר עלי ותד עסק בנושא חיים משותפים. איילה הנדין, מנהלת מיזם תקווה ישראלית באקדמיה בבית הנשיא נתנה את הרצאת הפתיחה בנושא: תקווה ישראלית: חזון או חלום? ד"ר אילנה פאול ומארי קופטי הציגו את פעילות המרכז לחיים משותפים במכללה, ד"ר אריאלה בארי בן ישי וד"ר נג'ואן סעדה הציגו קורס לקידום חברה משותפת שהם מקיימים במכללה, וד"ר קוסאי חאג' יחיא הציג את פרויקט מנהרת הזמן והאתר החדש TARASA לשימור ושיתוף זיכרונות מחיי היומיום של יהודים וערבים בארץ.

במושב השני שנוהל בידי ד"ר נוע רגוניס, ד"ר אסנת דגן וצוות היחידה האקדמית לתקשוב, התחלקו חברי הסגל לסדנאות המשלבות תקשוב בהוראה ולמידה. ארבע הסדנאות – שאלונים וסקרים, למידה מבוססת מיקום, תיעוד ורפלקציה והמרצה כמפיק – פותחו במסגרת הפרויקט הבינלאומי TeachEx, וכללו התנסות חווייתית תוך כדי למידת הכלים השונים ויישומם לתכנון ופיתוח פעילות רלוונטית לקורסים של המשתתפים.

סדנאות אלה מהוות חשיפה בלבד, והמרצים המעוניינים לשלב את היישומים המתוקשבים הללו בהוראה שלהם, מוזמנים לייעוץ אישי לפיתוח מפורט של השיעורים, להשאלת אייפדים לשיעורים וכן במידת הצורך לליווי בזמן השיעורים. בתחילת סמסטר ב' יעמוד לרשות המרצים "אולפן הקלטה" ליישום גישת "המרצה כמפיק".

בנוסף, התקיימה סדנה בהנחייתה של ד"ר איריס רוזנטל וצוות המרכז לתכנון לימודים, שהציגו מוקדים מתוקשבים בהכשרת הסטודנטים. חברי הסגל התנסו בפעילויות השונות באמצעות מחשבים ניידים וטאבלטים.

המושב השלישי, (בארגון ד"ר אורית שורץ-פרנקו), הוקדש לדיונים בקבוצות של מרצים מאשכולות לימודי החינוך (תכנון והערכת הלמידה, נפש והתפתחות האדם, המורה כחוקר ועוד), מסלולי הכשרה להוראה (על יסודי ואנגלית, יסודי, גיל הרך וחינוך מיוחד), חוגי מדעים, מתמטיקה, סביבה ומדעי המחשב, וכן חוגי ערבית, עברית והיסטוריה שבמכון האקדמי הערבי לחינוך. הדיונים עסקו בשיתוף ידע בין העמיתים, ובדרכים להטמעת הנושאים שנידונו ביום הלמידה בעבודה השוטפת. לבסוף הוצגו במליאה עיקרי הדברים שעלו בקבוצות השונות, ופרופ' ברכה אלפרט, דקאנית הפקולטה, סיכמה את היום והודתה למשתתפים ולמארגנים. מההדים שהתקבלו עלה כי חברי הסגל נהנו מהמפגשים ושמחו להזדמנות ללמידה ולהיכרויות חדשות בין מרצים מהיחידות השונות.

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.