כניסה
פרטי התקשרות
כתובת
שעות קבלה
טלפון
דואר אלקטרוני

אינטראקציה בינאישית ואיכות הוראה


מחקרים מראים כי האינטראקציה המתקיימת בשיעורים מעניינת ומעסיקה הן את הסטודנטים והן את המרצים. אף שאין מתכון להוראה טובה, מרצים מובילים מצטיינים בבהירות ההוראה וביצירת אקלים חיובי, ומרצים אפקטיביים מעמידים את הסטודנט במרכז.

התחשבות בצורכי הסטודנטים תוך קיום תקשורת יעילה מאפשרים תוצאות חיוביות של תהליך הלמידה. הממדים העיקריים המשפיעים הם: ארגון השיעור, בהירות המסרים, יצירת עניין, קשר לקהל ויצירת ערך. נדגיש כאן את שני הממדים האחרונים.

קשר לקהל – המרצה מגיב למתרחש "בכאן ועכשיו" כדי ליצור אווירה חיובית ונעימה. הקשבה למסרים המילוליים והלא-מילוליים (שפת הגוף) של הסטודנטים, מקיים אינטראקציות חיוביות ומועילות עם הסטודנטים כגון עידוד להצגת שאלות ומתן תשובות מועילות לשאלותיהם.

יצירת ערך – הסטודנטים מבינים את ערכו של הקורס והתרומה שלו לידע שלהם ומודעים ליכולת ליישם את הידע הנלמד מחוץ לכיתה.

המבקשים להשתתף בסדנה מסוג זה מוזמנים לכתוב למרכז לקידום ההוראה; המעוניינים להשתתף בפרויקט קידום מלווה מחקר מוזמנים לפנות לאורית לרר כנפו.

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.