כניסה
פרטי התקשרות
כתובת
שעות קבלה
טלפון
דואר אלקטרוני

למידה משמעותית וביקורתית

טלי היוש, ראם שמואלביץ', סוניה גרשפט
וצוות סדנת העיצוב במרכז לתכנון לימודים

סטודנטים שהיו חלק מתהליך למידה ביקורתית של תרבות הצריכה, פיתחו והפיקו משחק חינוכי. המשחק היה תוצר של ניסיון לקשור בין תוכן, אופן וצורה, כדי לייצר חוויית למידה עשירה ומקיפה.

שדה החינוך מצוי במערבולת של תפיסות ודרכי הוראה. מן הצד האחד, גישות מסורתיות המציבות את המורה והציונים במרכז ומן הצד האחר גישות המציבות את התלמידים ואת תהליך הלמידה המשמעותי כמטרה עיקרית.

סטודנטים בשיעור למידה משמעותית וביקורתית היו חלק מתהליך למידה שהציב את הדיאלוג ככלי חינוכי, וכך הם היו פעילים בתהליך יצירת הידע ולא רק ברכישתו. הסטודנטים התחלקו לקבוצות ובמסגרתן העלו שאלות הנוגעות לתרבות הצריכה. בהמשך, כל קבוצה חיפשה מידע בנושא (טנטטיבי ואקדמי), ערכה ראיונות, פיתחה משחק חינוכי והפיקה אותו.

בניגוד לשיטות הוראה שבהן התוכן הנלמד מנותק מאופן למידתו, בשיעור זה נעשה ניסיון לקשור בין התוכן, האופן והצורה, כדי לייצר חוויית למידה משמעותית, מקיפה ואוטונומית.

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.