כניסה
המכללה האקדמית בית ברל > על המכללה > על אודותינו > כתבות ומאמרים > ניוזלטר - מה קורה במכללה @ברל > גיליון 41, אוקטובר 2016 > המרכז לקידום ההוראה: קריאה מודרכת לפיתוח חשיבה ביקורתית תיאורטית

המרכז לקידום ההוראה: קריאה מודרכת לפיתוח חשיבה ביקורתית תיאורטית

עד כמה צריך להבין טקסט עיוני כדי לדון בו? שאלה זו ושאלות נוספות עלו בסדנה לקריאה מודרכת לפיתוח חשיבה ביקורתית תיאורטית שהתקיימה בהנחייתה של ד"ר רועית דהן, מרצה לפילוסופיה במכללה.

הסדנה החלה בקריאת טקסט עיוני של קרול גיליגן, שהמשתתפים התבקשו להגיב עליו. הבקשה עוררה מבוכה וחוסר נחת אצל חלק מהנוכחים, שתהו כיצד ניתן להגיב על טקסט שחלק מהמושגים והרעיונות בו אינם מוכרים לקורא כלל. שאלה זו עוררה ויכוח מעורר חשיבה בקרב המשתתפים. הסדנה הסתיימה בהכרת כלים לניתוח טקסט ובתחושה כי "נעשה סדר" בידע קודם של המרצים, וכי הכלים שקבלו יכולים לעזור להם בקריאה מעוררת חשיבה עם הסטודנטים.

סדנאות נוספות העוסקות בהטמעת התקשוב בהוראה ושיפור תהליכי הוראה והערכה מתקיימות לאורך השנה וניתן להתעדכן באתר המרכז לקידום ההוראה (לשונית יחידות אקדמיות בפורטל המכללה).

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.