כניסה

עלייה בהשתתפות בסקר הערכת הוראה

​35% מהסטודנטים השתתפו השנה בסקר הערכת הוראה. הסקר הוא אחד הכלים המאפשרים לקדם תהליכי הוראה ולמידה במכללה, להקשיב לקולם האנונימי של הסטודנטים, לעשות רפלקציה למרצים על עבודתם, ולהוות כלי תומך בתיקי קידום ובמינוי מצטייני הוראה.

המועצה להשכלה גבוהה שמה לה למטרה את קידום ההוראה האקדמית, ונותנת דגש רב להעמקת היענות הסטודנטים למילוי הסקר. חשוב להמשיך ולשפר את אחוז המשיבים ובעיקר לשפר את ההתייחסות שלנו למשוב ולצרכים של הסטודנטים.

הנהלת המכללה יחד עם המרכז לקידום ההוראה ואגודת הסטודנטים מנסים לפעול בדרכים רבות, והשינוי המשמעותי בסמסטר האחרון היה שיתוף של הסגל המנהלי ממזכירויות התלמידים. הצוות המכיר את הסטודנטים מקרוב נכנס לשיעורים, הסביר על הסקר ועודד אותם להשיב.

על פי המדד הסטטיסטי המקובל במוסדות להשכלה גבוהה, אם 1/3 מן הסטודנטים משיבים לסקר, אזי יש משמעות להתייחס אליו. ביחס למדד זה, אנו משתפרים מדי שנה. הגרף מציג את אחוז הקורסים בהם מספר המשיבים הוא מעל 1/3.

יחד עם זאת, מדד שקרוב יותר להנחיית המועצה להשכלה הגבוהה הוא מדד של 1/2 מן הסטודנטים. ביחס לכך, האחוז המכללתי של שנה זו היה רק 35%.

קשה להצביע על הגורמים לשינוי ואי אפשר לבודד השפעות, אבל לבטח השותפות, המעורבות ולקיחת האחריות של כולם – עושה עבודה. ואולי גם הגרלת הטיסות. אנחנו חייבים כל הזמן לחדש ולהתחדש, ולהמשיך להשקיע מאמצים.

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.