כניסה

ויסות רגשי והדרכת הורים מבוסס Cbt Arts


התכנית ללימודי ויסות רגשי מבוססת CbtArts תועבר על ידי עינת אסא פולנסקי.

הקורס בחסות היחידה לפיתוח מקצועי במחלקה לטיפול באמנות ובשיתוף מרכז קשת במכללה האקדמית בית ברל. 
הקורס מוכר לגמול השתלמות במסלול אופק חדש לעובדי משרד החינוך בהיקף של 30 שעות.

מטרות הקורס

בשנים האחרונות הולכת ומתבססת ההבנה כי בבסיס הקשיים הרגשיים וההתנהגותיים עומדים קשיים בוויסות רגשי ובשליטה עצמית: מחקרים שונים הוכיחו קשר בין קושי בויסות רגשי לבין בעיות התנהגות בקרב ילדים, מתבגרים ומבוגרים. הקניית ידע תיאורטי וכלים מעשיים בתחום הוויסות הרגשי למטפלים באמנויות, במטרה לפתח תכניות התערבות מניעתיות וטיפוליות בנושא ויסות והעשרה רגשית בקרב ילדים ומתבגרים.

הקורס נועד לפתח ולהרחיב את הכלים הטיפוליים שיש בידי המטפלים באמנויות בתחום שזכה בשנים האחרונות לפריחה והתייחסות נרחבת מבחינה תיאורטית ומעשית. מטפלים שישתתפו בקורס ירחיבו את ידיעותיהם בתיאוריות ובפרקטיקה: יתוודעו למרכיבים התפתחותיים, יכירו אסטרטגיות לוויסות רגשי, ילמדו להשתמש בכלים מהגישה הקוגניטיבית התנהגותית המכוונים לפיתוח מיומנויות של ויסות ויעמיקו בדרכים להדריך הורים לקידום קשיי ויסות אצלם ואצל ילדיהם. בנוסף, יוקנו בקורס כלים למיפוי והערכת קשיים ויכולות בתחום הוויסות הרגשי.

הקורס ייפתח בשנת הלימודים תשפ"ג

קורס של 1 ש"ש (30 שעות אקדמיות) במשך שנת לימודים אחת. 
משך הקורס: 10 מפגשים (9 מקוונים, ומפגש סיום סדנה מעשית בקמפוס).
סמסטר ב' בתשפ"ג (מרץ-יוני 2023).
המפגשים ייערכו בימי שלישי, בין השעות 16:00 - 18:30, באמצעות לימוד מקוון (קישור לזום יישלח לקראת תחילת המפגשים). 
השיעור האחרון ייערך במפגש פיזי בקמפוס בית ברל.

תנאי קבלה

​תעודת מטפל באמצעות אמנויות ממוסד מוכר, פסיכולוגים קלינים ועובדים סוציאלים קלינים.

הנושאים הנלמדים

הקורס יילמד במגוון אופנויות הוראה מותאמות ללמידה סינכרונית: התנסותית, חוויתית, באמצעות דוגמאות, למידת עמיתים, הרצאות, סרטים ועוד.

  • ויסות רגשי הגדרה, גורמים ומאפיינים.
  • מבוא והיכרות עם ספרות מקצועית בנושא הויסות הרגשי בראיה עכשווית.
  • רגשות - הגדרה, התפתחות רגשות, תפקיד הרגשות.
  • הרחבת טווח רגשות, שיום רגשות, רגשות מעורבים. 
  • ויסות רגשי - התפתחות.
  • קשר בין רגשות לתחושות - התמקדות בגוף.
  • שימוש בתחושות כדרך לזיהוי קשיים , שימוש בתחושות כדרך להרגעה.
  • תירגול אסטרטגיות לוויסות רגשי.
  • המודל הקוגנטיבי בראי ויסות רגשי - היכרות ותירגול.
  • זיהוי מחשבות אוטומטיות ועיוותי חשיבה.
  • אסטרטגיות לויסות רגשי באמצעות אומנויות.
  • שימוש בשאלונים, מיפויים, הערכה, לקביעת קשיים בוויסות רגשי בקרב ילדים ומתבגרים.
  • שילוב אמנויות במיפוי והערכה.
  • בניית כלים יצירתיים למדידה והערכה של קשיים.
  • 'הפרוטוקול הגמיש' – היכרות עם פרוטוקול לויסות רגשי. 
  • הדרכות הורים – מיפוי קשיי ויסות רגשי בקרב ההורים.
  • בניית אינטייק לילדים/הורים. 
  • סדנת סיום - סדנה של ג'אגלינג לעבודה על שיפור הויסות.

דרכי הערכה בקורס

העבודה בקורס תכלול מיפויי קשיי ילד בתחום הוויסות הרגשי, הכנת תכנית טיפולית/מניעתית והפעלתה.

תעודה

תעודת השתתפות בקורס "הקניית מיומנויות לוויסות רגשי והדרכת הורים מבוסס CBTArts" של המכללה האקדמית בית ברל, בהנחיית עינת אסא פולנסקי, בשיתוף המחלקה לטיפול באמנות ומרכז קשת.

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.