כניסה
המכללה האקדמית בית ברל > תכניות לימודים > פקולטות > אמנויות - המדרשה > חדשות ואירועים > אירועים > תשע"ו > פברואר 2016 > ממשות, אמת, מוחלטות: המחשבה הספקולטיבית החדשה, מרצה: יואל רגב, 8/2

ממשות, אמת, מוחלטות: המחשבה הספקולטיבית החדשה, מרצה: יואל רגב, 8/2

הרצאה מס' 4: גרהם הרמן ופילוסופיה של מושאים מוזרים

ההרצאה תתקיים ב 8/2/206 (במקום 25/1/2016).

הזמן החדש נוטה להגזים בחשיבותו של הפער אשר מפריד בין אנושי ו״תרבותי״ לבין העולם וה״טבעי״: גרהם הרמן, המייסד של "פילוסופיה מונחית עצמים״ (״object-oriented philosophy") מקבל באופן מלא את הקביעה הזו של פילוסוף המדע ברונו לטור ומפתח אונטולוגיה אשר מבוססת על עצמאותם המלאה של האובייקטים אשר נאבקים זה בזה, כורתים בריתות זה עם זה ויחד עם זאת הגרעין הפנימי שלהם תמיד נשאר נעלם ומוסתר. אנו ננסה לעקוב אחרי התיאור של ההרפתקאות המוזרות של אובייקטים בפילוסופיה מונחית עצמים, ובמיוחד לבדוק את השלכותיה האפשריות על תפיסת האומנות - תוך כדי פנייה למאמרו של טימוטי מורטון, אשר מציג אומנות כסוג של מאגיה, וסיבתיות ככלל - כאפקט אסתטי. 
קישור למאמר.

פרטי האירוע
מארגן האירוע
גלריית המדרשה - הירקון 19
תאריך
08/02/2016
שעת האירוע
20:00
מקום האירוע
הירקון 19, תל אביב
עלות
מידע נוסף
טלפון
דואר אלקטרוני
אתר אינטרנט
 
אתר אינטרנט
אתר אינטרנט

על הסדרה
בשנים האחרונות חל מפנה בפילוסופיה האירופאית: האופטימיות החדשה תפסה את מקומו של ההספד הנצחי ונדמה כי המחשבה מסירה מעצמה את הכבלים בהם היית כבולה במשך עשורים שלמים. מה מהותו של המפנה הזה? האם אכן מדובר כאן על התחלה חדשה - ומה היחס בינה לבין מה שקדם לה? כיצד (והאם) ניתן לדבר על אפשרותה של הכרת האמת המוחלטת על ידי האדם הסופי והמוגבל - על אף כל הטענות על היותה של האמת תלוית תרבות ושפה שנטענו במאה האחרונה? והאם ניתן לדבר על הפוליטיקה שתהיה מבוססת על האמת הזו - או שמה זה מתכון לשעבוד ודיכוי? האם הפרויקט של הנאורות ושל המודרניות הרדיקלית (כולל אפשרותה של ההשלמה של המהפכה החברתית והטכנולוגית ושינוי הטבע האנושי והטבע בכלל באמצעותם) הוא גילוי של היבריס של התבונה המוביל רק לאסונות - או שמא דווקא עכשיו אנחנו נמצאים במצב שיאפשר מימושם של הפרויקטים האלו בצורה חדשה ולא-נאיבית? האם באפשרותנו לכונן את מדע המהפכה - מדע שיאפשר לתת דין וחשבון על סיבות אשר גרמו למהפכות הקודמות להישאר לא מוגמרות ונפסקות באמצע - ולמנוע חסימה עצמית זאת? ומה יכול להיות תפקידה של האומנות במודרניות חדשה ומהפכנית זו? אלו השאלות בהם נעסוק תוך כדי עיון בטקסטים של אלן באדיו, קוונטין מיאסו, גרם הרמן, רזה נגרסטני ואחרים.

תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.