כניסה

פרטי התקשרות
כתובת
שעות קבלה
טלפון
דואר אלקטרוני

מיהו גיבור? סדנת קומיקס אוטוביוגרפי / נורית לוי

 

מנחה: ד"ר חוה ברונפלד-שטיין, 2011

תלמידים: תלמידים: כיתה ט' בבית הספר התיכון העיוני במגמות אמנות ע"ש תלמה ילין, גבעתיים; כיתה ח' בבית ספר תיכון עירוני א' במגמות אמנות, ת"א.
מספר משתתפים: 15

תאורהסדנה תתמקד בקומיקס האוטוביוגרפי שפרח בשנות ה-90 והתבסס על חוויות יומיומיות של המחברים. הסיפור סופר בגוף ראשון והאמנים ציירו עצמם או דמויות אמיתיות מסביבתם הקרובה כגיבורי הקומיקס שלהם. 

הדפסה

 

 

 

בסדנה נתרגל כתיבת תסריט לקומיקס ונלמד כיצד לבטא בתסריט (באופן ברור) את הרעיונות החזותיים המרכזיים של העבודה.

בחלק המעשי, לאחר הקראת התסריטים, יהיה על התלמידים ליצור קומיקס על פי סיפור אישי או סיפור ששמעו ממכר ועליהם יהיה לספרו בגוף ראשון.

העבודה תתבצע בשחור-לבן בכל טכניקה נבחרת.

חומרים וציוד מבית הספר: חצאי גליון/ גליון (לפחות 180 גרם), דיו וציפורן, מכחולים, סרגלים, עפרונות, מחקים, אקריליק שחור ולבן, פחם, פנדה.

חומרים וציוד מהתלמידים: ספרי סקיצות או דפים לסקיצות וכתיבת התסריטים. לתלמידים שיבחרו לעבוד בטכניקת קולאז' מומלץ להכין זירוקסים, קרעי נייר, מגזרות וכדומה.

 

מטרות המערך:

  • הכרות התלמידים עם הנושא- קומיקס אוטוביוגרפי
  • הכרות עם מונחי יסוד ומושגים בקומיקס, כתיבת תסריט, איור ועיצוב הדף
  • הבאת דוגמאות של קומיקסים רלוונטים
  • תרגיל בקריאת קומיקס ללא טקסט- ניתוח קבוצתי של היצירה
  • תרגיל בכתיבת תסריט על פי שאלות מנחות מתוך התבוננות בתמונה
  • כתיבת תסריטים אישיים המסופרים בגוף ראשון
  • קריאה קבוצתית
  • עבודה על סקיצות
  • תרגיל מסכם: יצירת קומיקס בגוף ראשון
  • סיכום, ביקורת עבודות ודיון

חלק 1

 

חלק 1

נושא

מטרות

חומרי המחשה ואמצעי עבודה

מושגים

פירוט מבנה
השיעור

135 דק'

3 יחידות בנות 45 דק'

תסריט לקומיקס

התלמידים יחוו התנסות ראשונית בכתיבת תסריט לקומיקס.

התלמידים יכירו מספר עבודות הקשורות לנושא.

 

 ג'ימי קוריגן/ כריס וור

ויקטור/ אקטוס

ועוד

לשלב זה התלמידים יזדקקו לספר סקיצות או דפי סקיצות

סינופסיס, treatment, תסריט, סטוריבורד, מונחי יסוד: מבט על, מדיום שוט, לונג שוט, פלאש בק, פריים, בועה, ענן וכו'

פתיחה: הכרות וסבב שמות (5 דק') 

הצגה כללית על  קומיקס אוטוביוגרפי. נעבור יחד על קומיקסים  שאביא:כריס וור, אקטוס ועוד (20 דק')

קומיקס ללא טקסט- קריאה משותפת (15 דק')

תרגיל בכתיבה על פי שאלות מנחות המתייחסות לתמונה (30 דק')

כתיבת סיפורים אישיים+ קריאה קבוצתית (30 דק')

עבודה על סקיצות (עדיפות לגודל 1/1) (35 דק')

הצגת הנושא מהו קומיקס אוטוביוגרפי

 

 

קריאה משותפת

 

כתיבת סיפור אישי

 

חלק 2

 

חלק 2

נושא

מטרות

חומרי המחשה ואמצעי עבודה

מושגים

פירוט מבנה השיעור

135 דק'

3 יחידות בנות 45 דק'

התנסות מעשית ביצירת קומיקס מלא

התמודדות עם נסיון ליצירה שלמה בעלת התחלה, אמצע וסוף

הכרות עם שילוב בין רעיונות ספרותיים וחזותיים

לתת לתלמידים התנסות ראשונה עם ביטוי עצמי ישיר.

היקף העבודה יהיה בין עמוד לשני עמודים

גודל: חצי גליון או גליון לפי נוחות וצורת העבודה של כל תלמיד ותלמיד.

העבודה תתבצע בשחור-לבן בכל טכניקה נבחרת: דיו וצפורן, דיו ומכחול, אקריליק, צבעי מים, מגזרות נייר, פחם, פנדה, זירוקס, קולאז', צלליות, קרעי נייר וכל העולה על רוחם

איור ועיצוב דמות, טיפוגרפיה, עיצוב הדף

סבב סקיצות  ושיחות אישיות יעשו במהלך העבודה על התרגיל המרכזי

עבודה ממושכת על התרגיל המרכזי: קומיקס בגוף ראשון (105 דק')

סיכום, ביקורת עבודות תוך התייחסות לתלייה וההגשה+ דיון (30 דק')

הליך העבודה

  

שיחה ודיון משותף

  

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.