כניסה

אודות החינוך לאמנות

מטרת לימודי החינוך במדרשה היא להכשיר אמן-מורה, כלומר - מורים לאמנות שהם גם אנשי חינוך וגם אמנים. ככאלה הם אמורים להיות מורים המכירים וחווים בעצמם תהליכי יצירה ובו בזמן מסוגלים לעקוב, לעודד ולטפח תהליכי יצירה גם אצל תלמידיהם.

קיומה של גישה זו בתוך בית הספר אמורה לחלחל גם אל תחומי דעת נוספים ולהעשיר את מתודות ההוראה המתקיימות בבית הספר.

 

בנוסף על כך, עומדת בפני המורים המחנכים לאמנות המשימה למלא תפקיד מרכזי במערכת החינוך הבית ספרית כמורים שמכירים על בוריה את השפה החזותית ויכולים לסייע בהבנייתה כמשלימה לשפה המילולית, שהיא שפתו העיקרית של בית הספר. יכולת זו מחייבת אותם להתמודד עם שאלות עכשוויות של מהות הטקסט החזותי באשר הוא, והרלבנטיות של החדרתו לתוך מערכת החינוך דווקא היום.

 

לימודי החינוך שואפים לעצב דמות בוגר מדרשה , שיהיו מפתח לשינוי במערכת החינוך בכך שיעשירו את תכניה בהיבטים אמנותיים תרבותיים חזותיים ובכך יובילו את בתי הספר באופן נכון ותואם את תקופתנו, מתוך תפיסה הרואה את מרכזיותו של הטקסט החזותי בכל תחומי החיים והתרבות, ואת מקומה של האמנות כמשתתפת פעילה והכרחית בהתפתחותו האישית והתרבותית של תלמיד בית הספר.

 

לאור חזון זה עוצבה מערכת הלימודים במדרשה כשילוב של הכשרה תיאורטית יחד עם הכשרה מעשית, תוך דיון משמעותי לגבי דמותו של המחנך לאמנות, מקומו של החינוך לאמנות במציאות של ימינו, הן במערכת החינוך הפורמלית והן במסגרות אלטרנטיביות ובלתי פורמליות למיניהן.

לצורך כך נחשפים הסטודנטים לחינוך ולאמנות לגישות מגוונות בחינוך לאמנות, למיגוון של דרכי הוראה באמנות וניתנת להם ההזדמנות להימצא במרכזו של הדיאלוג רב השנים המתקיים בין החינוך לחינוך לאמנות ובין החינוך לבין האמנות.

 

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.