כניסה

פרטי התקשרות
כתובת
שעות קבלה
טלפון
דואר אלקטרוני

קורות חיים

השכלה

1998 - 2002

אוניברסיטת בר-אילן

חינוך- תכניות לימודים

Ph.D.

1994 - 1996

אוניברסיטת בר-אילן

חינוך- תכניות לימודים

M.A. בהצטיינות

1991 - 1994 אוניברסיטת בר-אילן

חינוך- תכניות לימודים

ספרות

B.A. בהצלחה

1984 - 1987

מדרשה להכשרת מורים לאמנות, המדרשה בבית- ברל.

חינוך לאמנות

מורה בכירה

נושא הדיסרטציה: גישות לפיתוח לומד אוטונומי באמנות פלסטית, נערך בהנחיית ד"ר רבקה גלובמן. 

 
 

לימודים נוספים: 

 

2008 - 2010

מכללת נתניה

משפטים

L.L.B.

משפטים למנהלים

2006 - 2007

אוניברסיטת בר-אילן

משפטים

M.A.

 

2006 - 2007

אוניברסיטת בר-אילן

גישור

 

 

2007 - 2007

לשכת עורכי הדין ת"א

השלמה בגישור משפחה

 

 

2007 - 2007

לשכת עורכי הדין ת"א

פרקטיקום בגישור

 

 

תפקידים

 

תפקידים כמרצה במכללה 

2008 - 2009

ראש הועדה לתוכנית לימודים למצוינים באמנות, במרכז לתוכניות לימודים בבית-ברל

1999- 2006

ראש תחום חינוך לאמנות בבית הספר לאמנות, המדרשה בבית-ברל

2003 - 2005

יועצת אקדמית ומרצה במכללת ספיר בתחום החינוך לאמנות

2002 - 2003

ריכוז פורום חינוך לאמנות במכון מופ"ת – במסגרת התפקיד ריכזתי את הצוותים מכל המכללות בארץ שבהן מתקיימים לימודים בתחום החינוך לאמנות ואשר מעניקים תואר B.Ed באמנות.

1993 - 1994

ריכוז השתלמות – מתודיקה של הוראת האמנות לשם הסמכת מורים

1992 - 1998

ריכוז והשתתפות בפרויקט - ליווי בקליטת מורים חדשים במדרשה להכשרת מורים לאמנות כשלב לקבלת רישוי להוראה

1993 - 1999

מרכזת ההדרכה הפדגוגית בבית הספר לאמנות, המדרשה בבית-ברל

1989 - 1996

מנחה של השתלמויות מורים לאמנות במחוז מרכז - הדרכת מורים לאמנות בשילוב לימודי האמנות בתחומי דעת אחרים בבית הספר ובדרכי הוראה אלטרנטיביות.

1989 - 1991

מדריכת מורים לאמנות במחוז מרכז - הדרכת מורים בבתי הספר והנחיית סדנאות חדר מורים.

 

 

 

ניסיון בעבודה כמרצה במכללה וכמורה 

1991 - 2010

בית הספר לאמנות, המדרשה בבית-ברל

מרצה

2003- 2005

מכללת ספיר

מרצה בתחומי החינוך והאמנות והקמת פעילות חברתית

1997- 1999

מכללת גבעת וושינגטון

הנחייה בהשתלמויות מורים וגננות

1992 - 1998

חט"ב "האורן" יבנה

מרכזת האמנות בחטיבת הביניים ומורה לאמנות

1988 - 1992

חט"ב "זלמן ארן" ראשל"צ

מורה לאמנות ומחנכת כיתת אמנות

 

פעילות בתחום הגישור 

2010-

מגשרת מהו"ת

 

2010 - 2007

גישור בתיקים מבית הדין לעבודה בת"א

מבית משפט השלום בת"א ובתיקי גירושין

 

2008

גישור ב"קו לעובד"

כחלק מפעילות הקליניקה לגישור בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן

 

פרויקטים חינוכיים

 

2008

פעילות חינוכית חברתית במסגרת הקליניקה לגישור באוניברסיטת בר-אילן והמדרשה לאמנות במכללת בית ברל

פרויקט משותף בין הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן והמדרשה לאמנות. פעילות צילום בתחנה לנגמלים מסמים בתל-אביב.

2007-2008

פעילות חינוכית חברתית במסגרת הקליניקה לגישור באוניברסיטת בר אילן

גישור ב"קו לעובד" בין מהגרי עבודה ומעסיקים מקומיים.

2005- 2006

ריכוז - אקטיביזם חברתי

פיתוח פעילות במספר מרכזים: מקלט לנשים מוכות, שכונה קשת יום ביפו, מועדון הנערה הערבייה, בית המעצר אבו כביר, ארגון "מסילה" ובמסגרת זו פיתוח פעילות באמנות לילדי עובדים זרים,מקלט לנשים מוכות, פעילות משותפת עם ה"רשות למלחמה בסמים" במרכז גמילה.

2004- 2005

פיתוח פרויקט חברתי של בית הספר לאמנות, בית ברל  במשותף עם אסירים בכלא "הדרים"

בפרויקט זה הקמתי מסגרת שבה מלמדים סטודנטים לאמנות בכלא "הדרים".

 

1994

תכנית לימודים לנושא המרכז "ירושלים"

ייעוץ בהכנת תכניות לימודים בנושא ירושלים באגף לתכניות לימודים.

1992

סרט בהפקת מט"ח - "חדר אמנות"

מט"ח בשיתוף עם הפיקוח על האמנות תיעד תפיסה שפיתחתי להוראת אמנות בסדנה במסגרת בית הספר.

1990

ועדה לתכניות לימודים באמנות

חברת צוות בוועדה.

 

1990  

השתלמות מורים בבית הספר לאמנות, המדרשה בבית-ברל

תכנית לימודים המשלבת אמנות ותנ"ך בשיתוף עם מרכז הוראת לימודי התנך בחט"ב "זלמן ארן" ראשל"צ.

 

כנסים אקדמיים

 

2007

כנס בינלאומי מכון מופ"ת

הצגת מחקר: תרומת הפעילות הקהילתית להכשרת מורה לאמנות כאמן מורה ומחנך.

2006

כנס- למחקר איכותי אוניברסיטת בן- גוריון

מיפוי כיתת האמנות – איך ניתן להבין את המתרחש בשיעור האמנות - כלי תצפית להבנת מהלכים בשיעור אמנות

2006

כנס "קהילה וחינוך בתמורות הזמן בארץ ישראל ובתפוצות" אוניברסיטת תל-אביב, הכנס התקיים במכללת אורנים

הצגת מאמר: דימויי התלמיד והמורה בתוכניות הלימודים לאמנות הפלסטית לבית-הספר היסודי ולחטיבת הביניים בשנים 1993-1906 

 

2002

בימת דיון במכון מופ"ת, בנושא: בין חינוך ליצירה בהכשרת המורים

השתתפתי כמתדיינת בפנל המרצים.

2001

יום עיון במכון מופ"ת, בנושא: שילוב האמנות במקצועות ההוראה

הרצאה: ברור מושגי- מה בין פעילות יצירתית לפעילות משלבת אמנות

1997

יום עיון- המורה כמקדם את החינוך לאמנות

הרצאה בנושא: יישום השקפות עולם של מורים לאמנות בתכניות לימודים .

1996

השתתפות בכנס מופ"ת מכון ווינגיט

הצגת מאמר: הערכה מעצבת של  הסמינריון בחינוך ובהוראה.


1994 - 1995

פורום לחינוך לאמנות, במרכז ההדרכה הארצי - המדרשה להכשרת מורים לאמנות

ריכוז דיון בנושא: בין הרצוי והמצוי בחינוך לאמנות.

1995

כנס איל"ה , האוניברסיטה העברית

הצגת מאמר: חינוך לאמנות במערכת החינוכית בישראל: בעיית אי התאמה.

פרסומים

 

בכר, פ. כהן, נ. למיש, פ. (1997). הערך: אמנות וחינוך. בתוך: יצחק קשתי; מרדכי אריאלי;

                    שמחה שלסקי (עורכים) לקסיקון החינוך וההוראה. עמ' 47-48.

                    תל-אביב: רמות.

 

בכר, פ' (2004). מיהו המורה לאמנות, בעיני מחנכים ובעיני אמנים? בתוך: מלצר ג'. (עורך),

                    חינוך וחניכה (7). כתב העת של בית הספר לאמנות, המדרשה לאמנות,

                    בית ברל. עמ' 199- 213

 

בכר, פ', גלובמן, ר'. (2006). דימויי התלמיד והמורה בתוכניות הלימודים לאמנות הפלסטית לבית-

                    הספר היסודי ולחטיבת הביניים בשנים 1906-1993 . "דפים" 44, עמ' 179-148

                    הוצאת מכון מופ"ת.

 

Bachar, P., & Glaubman. R. (September/October, 2006). Policy and practice of art

                  teaching in schools as perceived by educators and artists. Art Education

                  Policy Review, 108 (1), 3-13.  Washington D.C.

 

Bachar, P. & Ofri, V. (2009). Art student perceptions of the role of community service in Israeli

               teacher education. International Journal of Education & the Arts, 10(2). Retrieved [date]

               from http://www.ijea.org/v10n2/.

 

Bachar, P. (2009). "Fair use of works of art in children's games" Education and the Law University of

                 Notre Dame, London Law Centre. 20(2), 151-163. Jonson & Francis.

 

Bachar, P. (9/2009) “Mapping an Art Class to Understand What Goes On during the Lesson”

                International Journal of Education Research, University of Cambridge. 48. 162-173.

               10.1016/j.ijer.2009.06.001

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
9121*
 
9121*