כניסה
המכללה האקדמית בית ברל > תוכניות לימודים > פקולטות > חינוך > כתבות > שונות בעיני המתבונן - ביטויים אישיים של סטודנטים בציור ובצילום

שונות בעיני המתבונן - ביטויים אישיים של סטודנטים בציור ובצילום

 
 

 

במסגרת הקורס "שונות כאתגר חינוכי" בהנחיית ד"ר תמר שילה.

במסגרת הקורס, נחשפו הסטודנטים לתפיסות ולעמדות כלפי שונות בין תלמידים, באמצעות בחינת מושגים מרכזיים ביניהם: נורמליזציה, אינדיבידואציה, שונות ושיוויון, הכלה, הקשבה, אמפתיה, דיאלוג, רב-תרבותיות, סטריאוטיפיות, בידול, ריבוד ושילוב.

 

בבסיס הקורס, התקיימה הגישה ההומניסטית, הרואה בכל תלמיד אדם בעל ייחודיות משל עצמו. גישה זו, מדגישה את תפקידו המרכזי של איש החינוך, בעידוד הצמיחה של כל תלמיד, בהתאם לצרכיו ויכולותיו. לשם כך, על איש החינוך להכיר, לקבל לכבד ולהכיל את השונות בין התלמידים, להיות שיוויוני, קשוב, אמפתי, פתוח וגמיש לצרכיהם. 


העוסקים בהוראה, בהדרכה ובטיפול, בכל מסגרות החינוך, מתמודדים בעבודתם היומיומית עם שונות ורבגוניות בקרב תלמידיהם.

הקורס
שונות כאתגר חינוכי, זימן לסטודנטים בחינה מעמיקה של השונות על מימדיה והתייחסות לדילמות יסוד בנושא. כמו כן, נתן הקורס במה לדיאלוג אישי של הסטודנט, לבירור עמדותיו כלפי שונות והקנה כלים להתמודדות עם תלמידים בעלי צרכים מיוחדים.


באחת ממשימות הקורס, התבקשו הסטודנטים להביע את נושא השונות על פי תפיסתם, באמצעות ציור או צילום.

תמונות אלו המוצגות לפניכם, משקפות באופן יצירתי את שילוב הידע שצבר הסטודנט במהלך הקורס בנושא השונות ואת עמדותיו האישיות.           

תודות

יעוץ ועידוד: הגר קאופמן, חנה זכאי כרמל, עמית יצחק
עיצוב: שהד אבו-חמד

 

 

 

 

 

 

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
9121*
 
 
 
9121*