כניסה
פרטי התקשרות
כתובת
שעות קבלה
טלפון
דואר אלקטרוני

המסלול להכשרת מורות ומורים להוראה בבית הספר היסודי


ראש המסלול לבית הספר היסודי: ד"ר סיגל חסון
sigal.hason@beitberl.ac.il

כמעט כולנו זוכרים שם של מחנכת אחת בבית הספר היסודי… זאת שלא רק לימדה אותנו בזמן שנחשפנו לראשונה לעולם הידע, אלא גם הקשיבה, תמכה, חייכה ופשוט הייתה שם עבורנו באחת הצמתים החשובות בחיינו הצעירים. אם יש בך את הדחף להיות דמות מעצבת ומשמעותית בחייהם של ילדים העושים את הצעד הראשון שלהם, אנחנו נעניק לך את ההכשרה התיאורטית והמעשית הטובה ביותר כדי להיות המורה שבעוד שנים, הם בעצמם לא ישכחו…

נעים להכיר, מסלול לימודי הוראה בבית הספר היסודי

מסלול לבית הספר היסודימטרת הלימודים במסלול להוראה בבית הספר היסודי (כיתות א'-ו') במכללה האקדמית בית ברל היא לטפח סטודנטים וסטודנטיות ערכיים, רגישים ומוכשרים להיות מורי ומורות העתיד, בעלי תשתית פדגוגית ומקצועית ברמה גבוהה וידע דיסציפלינרי מעמיק. כאלה המכירים היטב את החברה והתרבות שבתוכה מתחנכים התלמידים היום ומיטיבים להתמודד עם האתגרים הפסיכולוגים והטכנולוגים המאפיינים את העידן הנוכחי.

לכל אחד ואחת מאנשי הסגל חשוב לעזור לסטודנטים להיות מחנכים ואנשי מקצוע איכותיים, כאלה שיצאו מהלימודים עם כלים ללמד ולהוביל שינוי במערכת החינוך בנוסף לביטחון עצמי ומקצועי גבוה.
תוכנית הלימודים בנויה באופן המשלב לימודים תיאורטיים עדכניים והכשרה פרקטית בשטח כגון: לימודי פסיכולוגיה התפתחותית, אסטרטגיות למידה מרחוק, סדנאות העצמה אישית, התנסות קלינית בבתי ספר ממלכתיים, שיתופי פעולה עם בתי ספר ייחודיים, ניהול מיטבי של מערכת היחסים בין ההורים והמורים ועוד.

הסטודנטים בוחרים התמחות בהתאם לרצון ליבם במקצועות: מדעים, מתמטיקה, מקרא ותרבות ישראל, לשון עברית או ספרות עברית וכללית.
חדש! מסלול הכשרה בנתיב המונטסורי-דמוקרטי - מקנה תואר ראשון (B.Ed) ותעודת הוראה, וההתנסות המעשית היא בבתי ספר מונטסורים-דמוקרטים. למידע נוסף >

בתום הלימודים, הבוגרים שלנו משתלבים במהירות בבתי הספר היסודיים בארץ ונחשפים לחדוות היצירה והשמחה שיש בהוראה. אין תחושה נפלאה יותר מללוות ילד.ה שבתחילת השנה הגיעו לבית הספר חוששים ולעיתים עצובים, אך בסוף השנה קוראים בגאווה מול כל הכיתה.

למה ללמוד במסלול להוראה בבית הספר היסודי דווקא במכללה האקדמית בית ברל?

  • המסלול מאפשר התנסות יוצאת דופן בבתי ספר ממלכתיים ועובד בשיתוף פעולה עם בתי ספר ייחודיים. 
  • ההתנסות במסלול היא במסגרת "אקדמיה כיתה" ובשילוב קורסי תפ"ר (המשלבים בין תאוריה ופדגוגיה). שילוב ייחודי זה מאפשר יצירת תשתית איכותית המאפשרת השתלבות קלה במערכת החינוך בהמשך. 
  • שילוב של שיעורים סינכרוניים, א-סינכרוניים ומפגשים במכללה הירוקה של בית ברל מאפשרים לסטודנטים שלנו ללמוד בנוחות תוך שילוב עבודה וחיי משפחה. 

האם לימודי הוראה בבית הספר היסודי יכולים להתאים לי?

האנשים שבוחרים במסלול להוראה בבית הספר היסודי בבית ברל הם בדרך כלל: 
  • אנשים ערכיים שחשוב להם "לחנך" ולא רק "ללמד".
  • כאלה שנחשפו לחוויה חיובית ומצמיחה עם מורה בבית הספר ורוצים להעביר את החוויה לדור הבא.
  • אנשים רגישים שיכולים ורוצים לראות את העולם דרך עיניי הילדים. 
  • כאלה שרוצים להיות משמעותיים לדור הצעיר וללוות את התפתחותם ברגעים המעצבים בחייהם.
  • אנשים סבלניים, יצירתיים, בעלי מיומנויות בין אישיות גבוהות ויכולת תקשורת טובה, שרוצים לחוות כל יום כהרפתקה חדשה, תוך הבנה שהדרך להצלחה לא תמיד קלה.
ברמה המקצועית התוכנית מציעה מגוון מסלוליים ומתאימה ל:
  • סטודנטים המעוניינים בתואר ראשון (B.Ed) ובתעודת הוראה לבית הספר היסודי (4 שנות לימוד).
  • סטודנטים המעוניינים בתואר ראשון (B.Ed), בתואר שני (M.Ed) וכן בתעודת הוראה לבית הספר היסודי (5 שנות לימוד).
  • אקדמאים המעוניינים בהסבה להוראה (תוכנית הלימודים נבנית על פי הלימודים הקודמים ואורכם כשנה-שנתיים).
  • בעלי תואר ראשון במקצועות: מדעי הרוח, מדעי החברה, מדעים מדויקים ומדעי החיים, המעוניינים בתואר שני בהוראה לבית הספר היסודי (מסלול באורך של 2 שנות לימוד).

איך לימודי הוראה בבית הספר היסודי מקדמים אותי בחיים האמיתיים?

כל הבוגרים שלנו משתלבים בקלות במגוון בתי הספר מדרום ועד צפון, תוך איוש תפקידים שונים במערכת החינוך. עובדה זו מספקת ביטחון תעסוקתי לצד הנאה ואתגר, וכן אפשרויות רחבות לקידום בתוך בתי הספר. מעבר לבסיס המקצועי המוצק בתחום העבודה החינוכית שמעניק התואר, רבים מהבוגרים ממשיכים לתואר שני ולתפקידים בכירים במערכת החינוך.

יש מלגות או מענקים?

איך נראית תוכנית הלימודים ביומיום?

  • הלימודים מתקיימים בין 3 - 4 ימים בשבוע. 
  • תוכנית הלימודים מותאמת אישית לכל סטודנט וסטודנטית, בהלימה ללימודים הקודמים שלהם וכוללים הכשרה קלינית בשנים ב׳ ו-ג׳ ולימודי דיסציפלינה להתמחות.
  • פעם בשנה מתקיים שבוע עבודה מעשית סביב נושא ייחודי משתנה.

אגב, מי המרצים והמרצות שהולכים ללוות אותי?

  • ד"ר סיגל חסון - ראש המסלול לבית הספר היסודי. מתמחה ב​הוראת העברית כשפת אם בדגש על הוראת הספרות בבית הספר היסודי.
  • ד"ר אבי גבורה - מתמחה בעברית של הלשון המשפטית, במיוחד בתחביר הטקסט המשפטי החוזי. חוקר בתחומי הרטוריקה של העברית החדשה, סמני שיח, תזוזות סמנטיות וקטגוריאליות ועוד. ד"ר גבורה ילווה את הסטודנטים שיבחרו להתמחות בהוראת לשון בבית הספר היסודי וילמד אותכם כיצד לחבר את הלשון לחיי התלמידים וכיצד ללמד לשון כך שהתלמידים יחכו לשיעורים. 
  • ד"ר שיבולת זית - אוהבת אדם וספר העוסקת במחקר בתחום הספרות ומרצה על ספרות ילדים וספרות נשים עברית. הסטודנטים שלה לומדים כיצד להעביר את אהבת הספרות לדור הצעיר. ד"ר זית עוסקת במחקר ספרותי ומלווה אנשים צעירים במסע הספרותי בחייהם.
  • ד"ר חיית שחם - מתמחה בהוראת המתמטיקה בבית הספר היסודי ומלמדת את הסטודנטים כיצד לקדם סדר חשיבה גבוה וכיצד ניתן לשלב את הוראת המתמטיקה בחיי היומיום. הסטודנטים של ד"ר שחם לומדים כיצד לשלב טכנולוגיה בתוך השיעורים וכיצד לקדם למידה חוץ כיתתית. 
  • ד"ר מיה שלום - חוקרת בתחום הנוירו-פדגוגיה, נוירו-סינמה, תהליכי הוראה-למידה בהיבט נוירולוגי וחשיבה אוטופית. ד"ר שלום מלווה את הסטודנטים בתהליכי החקר במהלך הלימודים ובנוסף מובילה את הפרויקט "Utopia now" בשיתוף ישראל ואוסטריה.

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
9121*
 
 
 
9121*