כניסה

בחירת מוקדי התמחות במסלול לחינוך מיוחד

סטודנטים בשנה ג' הלומדים במסלול לחינוך מיוחד בוחרים בהתמחות מתוך מגוון האפשרויות המוצעות:

חינוך מיוחד ללקויי למידה בבתי ספר על-יסודיים

ההתמחות מכשירה מורים לחינוך מיוחד להוראה של תלמידים עם לקויי למידה הלומדים במסגרות של החינוך המיוחד או המשולבים בחינוך הרגיל בכיתות מיוחדות. הקורסים בהתמחות זו מעמיקים את הידע לגבי לקויות למידה ודרכי התערבות לטיפוח הלמידה, על אף הקשיים הייחודיים של אוכלוסיית תלמידים זו. דגש ניתן על התאמת ההוראה והלמידה במקצועות הנלמדים בבתי הספר העל-יסודיים. סטודנטים שיבחרו בהתמחות זו יוכשרו לעבודה בשיתוף בבתי ספר משלבים. התנסות המודרכת מתקיימת באחד מבתי הספר המאמנים (PDS).

לקויות שמיעה ולקויות שפה

במסגרת התמחות זו נכללים קורסים תיאורטיים שמטרתם העמקת הידע על מאפיינים קוגניטיביים, חברתיים-רגשיים ושפתיים רגשיים בהתייחס לאוכלוסיות עם לקויות שמיעה ולקויות שפה,  הבנת הגורמים להתהוות לקויות שמיעה, האנטומיה של מערכת השמיעה והכרת דרכי ההתערבות, השיקום והטיפול המתאימים. בנוסף, בהתמחות זו ניתן קורס ללימוד שפת הסימנים.
במסגרת התמחות זו נכללים קורסים מעשיים הכוללים הקניית אסטרטגיות הוראה, דרכי התערבות והערכה ייחודיות לאוכלוסיות עם לקויות שמיעה ולקויות שפה.
הסטודנטים בהתמחות זו מתנסים בעבודה המעשית במסגרות הכוללות גנים או כיתות של ילדים עם לקויות שמיעה ו/או לקויות שפה.

הוראת ילדים עם לקויות התפתחותיות

​מוקד זה מכשיר מורים לעבודה עם תלמידים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ו/או הספקטרום האוטיסטי בגילאים שונים. שיעורי המוקד התיאורטיים והיישומיים מתמקדים בדרכים בתקשורת חלופית, עיצוב התנהגות, חשיפה לטיפול באמנויות והקניית כישורי חיים לקראת בגרות ועצמאות תעסוקתית. ההתנסות המודרכת מתקיימת יום בשבוע במסגרת חינוכית המיועדת לילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית בגילאים שונים ונערכת במתכונת של בית ספר מאמן (PDS) בבית איזי שפירא.

הפרעות רגשיות והתנהגותיות

התמחות זו עוסקת בתלמידים עם קשיים רגשיים ונפשיים אשר מתקשים להתנהג בצורה מקובלת. הקורסים בהתמחות עוסקים בהעמקת הידע על אוכלוסייה זו ובהקניית כלים לעבודה חינוכית-טיפולית עימה כגון שילוב דרמה וביבליותרפיה.

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.