כניסה
פרטי התקשרות
כתובת
שעות קבלה
טלפון
דואר אלקטרוני

הכשרת אקדמאים להוראה בבית הספר היסודי

אף פעם לא מאוחר מדי לנער אבק מחלום ישן ולהפוך לדמות משמעותית בחייהם של צעירים וצעירות. התוכנית להכשרת אקדמאים להוראה בבית הספר היסודי תכשיר אותך באופן המקצועי ביותר, תוך העצמת היצירתיות שבך והיכולות שלך כדי להפוך את החזון למציאות ואותך למחנך של דור המחר.

במה עוסקת התוכנית להכשרת אקדמאים להוראה?

הכשרת אקדמאיםהלימודים בתוכנית להוראה בבית הספר היסודי (כיתות א'-ו') במכללה האקדמית בית ברל נוצרו במטרה לטפח מורים ומורות אוהבי אדם, רגישים ומוכשרים. מחנכים בעלי ידע דיסיפלינרי מעמיק ותשתית פדגוגית ומקצועית ברמה גבוהה. כאלה המחוברים לחברה ולתרבות שבתוכה גדלים התלמידים היום ויכולים להתמודד עם האתגרים הפסיכולוגים והטכנולוגים המאפיינים את המאה ה-21.

הלימודים מתקיימים במגוון דרכים: לימודים א-סינכרוניים, שיעורי זום, התנסות קלינית בבתי ספר, סדנאות וסימולציות, ימים מרוכזים, מפגש עם אוכלוסיות רב-גוניות של לומדים ועוד.
את הקורסים מוביל צוות קשוב של מומחים בתחומם והם עוסקים בנושאים כגון: פסיכולוגיה התפתחותית, תכנון וניהול הוראה ולמידה, הזהות הערבית והחברה בישראלית, רכישת השפה הכתובה והוראתה ועוד.
במסגרת זמן קצרה (2 - 4 סמסטרים) הסטודנטים מקבלים כלים משמעותיים אשר בונים אותם להיות מחנכים איכותיים, כאלה שילדים מביטים בהם בסקרנות, בהערכה ובציפייה לשיעור הבא.

במסלול להכשרת אקדמאים להוראה בבית הספר היסודי ניתן ללמוד במספר נתיבים - לימודים לתעודת הוראה (התמחות בדיסציפלינה): 

למה ללמוד לתעודת הוראה בבית הספר היסודי דווקא במכללה האקדמית בית ברל?

  • המסלול מאפשר התנסות בבתי ספר ממלכתיים ועובד בשיתוף פעולה עם בתי ספר ייחודיים. 
  • ההתנסות במסלול היא במסגרת "אקדמיה כיתה" ובשילוב קורסי תפ"ר (המשלבים בין תיאוריה ופדגוגיה). שילוב ייחודי זה מאפשר יצירת תשתית איכותית המאפשרת השתלבות קלה במערכת החינוך בהמשך. 
  • שילוב של שיעורים סינכרוניים, א-סינכרוניים ומפגשים במכללה מאפשרים לסטודנטים שלנו ללמוד בנוחות תוך שילוב עבודה וחיי משפחה.

האם תוכנית הכשרת אקדמאים להוראה יכולה להתאים לי?

האנשים שבוחרים בהסבה להוראה ביסודי בבית ברל הם בדרך כלל: 
  • אנשים ערכיים שחשוב להם "לחנך" ולא רק "ללמד".
  • כאלה שנחשפו לחוויה חיובית ומצמיחה עם מורה בבית הספר ורוצים להעביר את החוויה לדור הבא.
  • אנשים רגישים שיכולים ורוצים לראות את העולם דרך עיניי הילדים. 
  • כאלה שרוצים להיות משמעותיים לדור הצעיר וללוות את התפתחותם ברגעים המעצבים בחייהם.
  • אנשים סבלניים, יצירתיים, בעלי מיומנויות בין אישיות גבוהות ויכולת תקשורת טובה, שרוצים לחוות כל יום כהרפתקה חדשה, תוך הבנה שהדרך להצלחה לא תמיד קלה.
ברמה המקצועית התוכנית מציעה מגוון מסלוליים ומתאימה ל:
  • אקדמאים המעוניינים ללכת בעקבות תשוקת ליבם ולקבל תעודת הוראה לבית הספר היסודי.
  • בעלי תואר ראשון במקצועות: מדעי הרוח, מדעי החברה, מדעים מדויקים ומדעי החיים, המעוניינים בתואר שני בהוראה לבית הספר היסודי.

איך זה מקדם אותי בחיים האמיתיים?

כל הבוגרים שלנו משתלבים בקלות במגוון בתי הספר מדרום ועד צפון, תוך איוש תפקידים שונים במערכת החינוך. עובדה זו מספקת ביטחון תעסוקתי לצד הנאה ואתגר, וכן אפשרויות רחבות לקידום בתוך בתי הספר. מעבר לבסיס המקצועי המוצק בתחום העבודה החינוכית שמעניק התואר, רבים מהבוגרים ממשיכים לתואר שני ולתפקידים בכירים במערכת החינוך.

יש מלגות או מענקים?

איך נראית תוכנית הכשרת אקדמאים להוראה ביומיום?

הלימודים מתקיימים יומיים בשבוע, כאשר תוכנית הלימודים מותאמת אישית לכל סטודנט וסטודנטית, בהלימה ללימודים הקודמים.

אגב, מי המרצים והמרצות שילוו אותי?

  • ד"ר סיגל חסון - ראש המסלול לבית הספר היסודי. מתמחה ב​הוראת העברית כשפת אם בדגש על הוראת הספרות בבית הספר היסודי.
  • ד"ר אבי גבורה - מתמחה בעברית של הלשון המשפטית, במיוחד בתחביר הטקסט המשפטי החוזי. חוקר בתחומי הרטוריקה של העברית החדשה, סמני שיח, תזוזות סמנטיות וקטגוריאליות ועוד. ד"ר גבורה ילווה את הסטודנטים שיבחרו להתמחות בהוראת לשון בבית הספר היסודי וילמד אותכם כיצד לחבר את הלשון לחיי התלמידים וכיצד ללמד לשון כך שהתלמידים יחכו לשיעורים.
  • ד"ר שיבולת זית - אוהבת אדם וספר העוסקת במחקר בתחום הספרות ומרצה על ספרות ילדים וספרות נשים עברית. הסטודנטים שלה לומדים כיצד להעביר את אהבת הספרות לדור הצעיר. ד"ר זית עוסקת במחקר ספרותי ומלווה אנשים צעירים במסע הספרותי בחייהם.
  • ד"ר חיית שחם - מתמחה בהוראת המתמטיקה בבית הספר היסודי ומלמדת את הסטודנטים כיצד לקדם סדר חשיבה גבוה וכיצד ניתן לשלב את הוראת המתמטיקה בחיי היומיום. הסטודנטים של ד"ר שחם לומדים כיצד לשלב טכנולוגיה בתוך השיעורים וכיצד לקדם למידה חוץ כיתתית. 
  • ד"ר מיה שלום - חוקרת בתחום הנוירו-פדגוגיה, נוירו-סינמה, תהליכי הוראה-למידה בהיבט נוירולוגי וחשיבה אוטופית. ד"ר שלום מלווה את הסטודנטים בתהליכי החקר במהלך הלימודים ובנוסף מובילה את הפרויקט "Utopia now" בשיתוף ישראל ואוסטריה.
ידיעון המסלול להכשרת מורים לבית הספר היסודי >


 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
9121*
 
9121*