כניסה
פרטי התקשרות
כתובת
שעות קבלה
<div></div>
טלפון
דואר אלקטרוני

תואר שני M.Ed בתכנון לימודים והערכה


ראש התכנית: פרופ' לינור הדר
linor.hadar@beitberl.ac.il

תכנון לימודים והערכה הם תחומי דעת, מחקר ועשייה השלובים זה בזה ומשמשים מרכיבים מהותיים לקידום והובלת שינויים פדגוגיים חדשניים פורצי דרך בהובלת מערכות חינוך במאה ה-21. בעשור האחרון מקבלים תחומים אלה משנה חשיבות ומופנית אליהם, בארץ ובעולם, תשומת לב ציבורית ואקדמית רבה.
לתואר M.Ed בתכנון לימודים והערכה קיים נתיב נוסף המתמקד בחדשנות פדגוגית.  

התכנית M.Ed בתכנון לימודים והערכה היא תכנית ייחודית וחדשנית, יחידה מסוגה בארץ המשלבת באופן תיאורטי ויישומי הערכה ותכנון לימודים בתהליך הוראה ולמידה חדשניים. 

נקודת המוצא של התכנית היא ההבנה שידע וכישורים בהערכה ובתכנון לימודים צריכים להיות נחלתם של כל העוסקים בחינוך. הלימודים בתכנית חושפים את הסטודנטים לאפשרויות, לרעיונות, ולכיוונים העומדים בפניהם כאנשי חינוך בכל הנוגע לשילוב היבטים של פיתוח חדשנות פדגוגית, תכנון לימודים והערכה, כאשר אלה מתחשבים בידע, במגמות פדגוגיות במאה ה-21 ובהתפתחויות החדשות במחקר האקדמי ובעשייה החינוכית. התכנית מתמקדת בטיפוח מנהיגות של אנשי חינוך מובילים בעלי יכולת לפתח, לתכנן, לנהל ולהעריך פדגוגיה חדשנית, תוך התחשבות בידע, במגמות פדגוגיות במאה ה-21 ובהתפתחויות החדשות במחקר האקדמי ובעשייה החינוכית. בוגרי התכנית יוכלו אף להשתלב בהובלת מגוון מסגרות הדרכה, הערכה ופיתוח מקצועי של מורים, של מנהלים ושל סגלי הדרכה ופיקוח במחוזות ובמטה.

יתרונות התכנית

  • תכנית ייחודית המתקיימת רק במכללה האקדמית בית ברל: גם תכנון לימודים וגם הערכה.
  • התכנית עתירה ניסיון ופועלת מעל ל-10 שנים.  
  • התכנית כוללת מסלול הכולל תזה מחקרית, המיועד לסטודנטים מצטיינים.
  • שתי תעודות: תואר שני ותעודת רכז הערכה מטעם ראמ"ה (הרשות הארצית למדידה והערכה).
  • התאמת התכנים לרקע האישי של הסטודנטים ולצרכיהם המקצועיים.
  • הנחיה מודרכת בהערכה (פרקטיקום), וסמינריון בשדה החינוך.  
  • יחס אישי ותומך בתהליך למידה דיאלוגי. 
  • הכשרה לתפקיד רכז הערכה בית ספרי – המעניק גמול תפקיד בהיקף של 6% בהסכם "אופק חדש".

למסיימי התכנית יוענק תואר .M.Ed המוכר על ידי הרשות הארצית למדידה והערכה (ראמ"ה) ותעודת רכז הערכה בית ספרי מטעם המכללה האקדמית בית ברל.
בהסכם הרפורמה "אופק חדש" ו"עוז לתמורה" אושר גמול תפקיד בהיקף של 6% לרכזי הערכה.
התכנית מתאימה לאנשי חינוך (בעלי תעודת הוראה או בעלי תעודת עובד חינוך) בעלי ציון 80 ומעלה וותק של 3 שנים.

היקף הלימודים לתואר שני בתכנון לימודים והערכה

הלימודים מתקיימים בהיקף כולל של 18 שעות במשך שנתיים.
הלימודים יתקיימו ביום ראשון (יום מלא).

מטרות התכנית

  • טיפוח אנשי חינוך מובילים בעלי יכולת לפתח, לתכנן, לנהל ולהעריך פדגוגיה חדשנית, תוך התחשבות בידע, במגמות פדגוגיות במאה ה-21 ובהתפתחויות החדשות במחקר האקדמי ובעשייה החינוכית.
  • טיפוח אנשי חינוך בעלי ידע בתחומי תכנון והערכה של תהליכי חינוך ולמידה חדשניים, היכולים להוביל צוותי הוראה והדרכה לפיתוח ויישום תהליכים אלה. 
  • טיפוח מסוגלות ויכולת הובלה וקידום של שינויים פדגוגיים במערכת החינוך. 
  • טיפוח מסוגלות יכולת הובלה מקצועית של סגלי הוראה, ניהול ופיקוח בתחומי תכנון לימודים והערכה. 
  • קידום חשיבה ביקורתית לגבי תפיסות, מגמות ועשייה במערכת החינוך תוך התייחסות להיבטים פדגוגיים, חברתיים, תרבותיים ופוליטיים של תהליכי הערכה ותכנון  ברמה מוסדית, רשותית, ארצית ובינלאומית.
  • טיפוח יכולות מחקריות גבוהות בתחומי תכנון לימודים והערכה, בהתאם לתחומי העניין המקצועיים של הסטודנטים, תוך קידום תהליכי שיח והנחיה מפרים.

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.