כניסה
המכללה האקדמית בית ברל > תוכניות לימודים > פקולטות > הפקולטה לחינוך > לימודים מתקדמים > תואר שני M.Ed בתכנון לימודים והערכה - נתיב חדשנות פדגוגית
פרטי התקשרות
כתובת
שעות קבלה
טלפון
דואר אלקטרוני

תואר שני M.Ed בתכנון לימודים והערכה - נתיב חדשנות פדגוגית


ראש התוכנית: ד"ר עדי לוי-ורד
adi.levi_verd@beitberl.ac.il

חדש! תואר שני בשנה וחצי! גם במכללה וגם מהבית!
יום הלימודים: יום שלישי
פורמט הלימודים: שבוע למידה במכללה, שבוע למידה מהבית בזום.
משך התוכנית: שנה וחצי (מה- 15/10/23 עד אפריל 2025).

האם יש בך את התשוקה להתפתח, להתחדש ולעצב מחדש תהליכי הוראה ולמידה? 
האם מעניין אותך להיחשף לגישות ולבתי ספר מובילי חדשנות? 
האם את.ה רוצה לדעת ולהתנסות בלמידה רגשית-חברתית? בכלים טכנולוגיים? בסביבות המקדמות הכוונה עצמית בלמידה? בדרכים ליצירת "הוראה דיפרנציאלית"? בשימוש מושכל ב- ChatGPT? ...
אם כן – מקומך איתנו!

נעים להכיר, לימודי תואר שני M.Ed בתכנון לימודים והערכה - נתיב חדשנות פדגוגית

בעשור האחרון אנו עדים לתשומת לב ציבורית ואקדמית רבה לה זוכה התחום של חדשנות פדגוגית, בארץ ובעולם. העולם משתנה בקצב מהיר, ידע עצום נצבר וגדל בכל שנייה, מיומנויות חדשות נדרשות בעידן הנוכחי, מתעצמת השונות בין לומדים ומתעורר צורך אמיתי לחולל שינוי במערכות החינוך.  
תוכנית הלימודים לתואר שני M.Ed בתכנון לימודים והערכה היא תוכנית ייחודית הפועלת מעל 10 שנים במכללה האקדמית בית ברל, והחל משנת תשפ"ג נפתח בה נתיב חדש – "חדשנות פדגוגית". נקודת המוצא של התוכנית היא ההבנה שידע וכישורים פדגוגיים צריכים להיות נחלתם של כל העוסקים בחינוך. מטרת התוכנית לטפח אנשי חינוך מובילים בעלי יכולת לפתח, לתכנן, לנהל ולהעריך פדגוגיה מתקדמת ומגמות חדשניות לעידן הנוכחי; כמו גם להכשיר אנשי חינוך בעלי כושר מנהיגות שיוכלו הן ליישם והן להוביל צוותי הוראה והדרכה לפיתוח וליישום תהליכי חינוך והוראה חדשניים.

התוכנית משלבת בין תיאוריה לפרקטיקה, תוך מיקוד בחיבור שבין האקדמיה לשטח. התוכנית חושפת את הסטודנטים לאפשרויות, לרעיונות ולכיוונים העומדים בפניהם כאנשי חינוך בכל הנוגע לשילוב היבטים של פיתוח חדשנות פדגוגית, בהתחשב במגמות פדגוגיות ובהתפתחויות החדשות במחקר האקדמי ובעשייה החינוכית.

הסטודנטים מתנסים ופועלים בשדה החינוכי בכל שנות לימודיהם ורוכשים יכולת פיתוח, תכנון וניהול תהליכים. בוגרי התוכנית יוכלו אף להשתלב בהובלת מגוון מסגרות הדרכה, הערכה ופיתוח מקצועי של מורים, מנהלים ושל סגלי הדרכה ופיקוח במחוזות ובמטה.
התוכנית כוללת תזה מחקרית, במסלול המיועד לסטודנטים מצטיינים, המאפשר לבוגרים להגיש מועמדות ללימודי דוקטורט באוניברסיטאות.

למה ללמוד בנתיב חדשנות פדגוגית דווקא במכללה האקדמית בית ברל?

  • התוכנית הינה יחידה מסוגה בישראל ומתקיימת באופן בלעדי במכללה האקדמית בית ברל.
  • התוכנית כוללת התייחסות לתהליכי הוראה, לתהליכי למידה ולתהליכי הערכה חדשניים. 
  • מרבית התכנים מותאמים לרקע האישי של הסטודנטים ולצרכיהם המקצועיים, בהובלת סגל מקצועי מיומן ואדיב שתומך בתהליך למידה דיאלוגי.
  • התוכנית מציעה מסלול תזה מחקרית המיועד למצטיינים.
  • בוגרי התוכנית יכולים להתמנות לתפקיד "רכז פדגוגי" ו/או "רכז הערכה" בבית הספר.  

האם תוכנית הלימודים בנתיב חדשנות פדגוגית יכולה להתאים לי?

האנשים שבוחרים בלימודי תכנון לימודים והערכה בבית ברל הם בדרך כלל:
  • נשות ואנשי חינוך המחפשים לרענן את סט הכלים שלהם ולפתח מיומנויות חדשות בתחום הפדגוגי.
  • אנשים יצירתיים שאוהבים ליזום ושואפים לקדם שינויים מהותיים במערכת החינוך.
  • אנשים בעלי יכולת מנהיגות המעוניינים להוביל תהליכים חדשניים המותאמים לעידן הנוכחי.
ברמה המקצועית התוכנית מתאימה ל:
  • אנשי חינוך, בעלי תעודת הוראה או תעודת עובד חינוך המעוניינים בתואר .M.Ed משמעותי, התורם באופן ישיר לעבודתם במסגרת החינוכית (התואר מוכר על ידי ראמ"ה ומשרד החינוך). 

איך התואר מקדם אותי בחיים האמיתיים?

בוגרי התוכנית משתלבים בקלות בהובלת מגוון מסגרות הדרכה, הערכה ופיתוח מקצועי של מורים, של מנהלים ושל סגלי הדרכה ופיקוח ברחבי הארץ. חלקם ממלאים תפקיד של רכזים פדגוגיים ורכזי הערכה בית ספריים (תפקידים המעניקים גמול בהיקף של 6%).

האם יש מלגות או מענקים?

המלגות משתנות משנה לשנה, מומלץ לבדוק ישירות מול יחידת הרישום, מזכירות הפקולטה ומול משרד החינוך. 

איך נראית תוכנית הלימודים ביומיום?

  • הלימודים מתקיימים פעם בשבוע (יום מלא) במשך שנה וחצי.
  • הלימודים מתקיימים פעם בשבוע במכללה ופעם בשבוע מהבית (בזום). 
  • במהלך התוכנית נצא לסיורים ונחשף לבתי ספר שמובילים חדשנות פדגוגית. 
  • הלימודים ממוקדים בחיבור שבין האקדמיה לבין השטח.
  • הלימודים מתקיימים באווירה נעימה, תומכת ומכילה.

מה חושבים הבוגרים?

לי פסטרנק, בוגרת תשפ"ב: 
"סיימתי תואר שני בהצטיינות בתוכנית ׳תכנון לימודים והערכה׳. במשך שנתיים זכיתי ללימודים מרתקים ונפלאים, עתירי רעיונות והתנסויות באווירה תומכת ומקדמת. ללא ספק הלימודים בתוכנית מעניקים עומק ומשמעות נוספת למקצוע ההוראה. נחשפתי לחדשנות בתחום החינוך וקיבלתי כלים מגוונים לפיתוח קריירה בזירה הפדגוגית. חשוב לציין לשבח את המקצועיות של סגל ההוראה והיחס האישי שקיבלתי לאורך כל הדרך. תודה מיוחדת לראש התוכנית - על הובלה מקצועית ומתן הזדמנויות לקידום והתפתחות אישית." 

מאהר מסרי, בוגר תש"פ:
"אני בוגר תואר שני בהצטיינות במסלול המחקרי (תזה). עבורי, תקופת הלימודים התאפיינה בלמידה משמעותית וצמיחה שבמהלכה רכשתי ידע תיאורטי רב, בנוסף לכלים מקצועיים ופרקטיים עשירים בתחום הלימודים והמחקר. יתרה מכך, שמחתי מאוד להכיר צוות מרצים מקצועי, אדיב ותומך שסייעו ביצירת אוירה נעימה ומעצימה".

מסארוה ערין, בוגרת תשפ"ב: 
"סיימתי לימודי תואר שני בתוכנית וממשיכה במסלול עם תזה. התוכנית הייחודית הזו כוללת מגוון קורסים עשירים, המעניקים לסטודנטים כלים לשיפור רמתם המקצועית, להשתלבות בתפקידים בכירים ולהוביל שינויים פדגוגים במערכת החינוך. וכמובן, תודה ענקית לראש התוכנית התומכת ודואגת לתת מענה אישי עבור כל סטודנט בתוכנית ולכל המרצים הנפלאים, המכילים, שהיו תמיד נגישים, קשובים ובאים לקראת הסטודנטים, וליוו אותנו לאורך כל הדרך".


 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
9121*
 
9121*