כניסה
המכללה האקדמית בית ברל > תכניות לימודים > פקולטות > חינוך > לימודים מתקדמים > תואר שני M.Ed בתכנון לימודים והערכה > תכנון לימודים והערכה: נתיב חדשנות פדגוגית לימודי המהפכה
פרטי התקשרות
כתובת
שעות קבלה
טלפון
דואר אלקטרוני

תכנון לימודים והערכה: נתיב חדשנות פדגוגית לימודי המהפכה


תכנית לתואר שני (M.Ed) 

ראש התכנית: פרופ' לינור הדר linor.hadar@beitberl.ac.il
מתאמת אקדמית של הנתיב: ד"ר חנין ואסל
מובילי לימודי המהפכה: פרופ' יולי תמיר, מר יעקב הכט 

"לא נוכל לפתור בעיות באמצעות אותה צורת החשיבה כשהשתמשנו כשיצרנו אותן" (אלברט איינשטיין)


נתיב המתמקד בפיתוח והובלה של חדשנות פדגוגית נפתח במסגרת התוכנית לתכנון לימודים והערכה. הנתיב מיועד לכל למי שרוצה להוביל מהפכה בחינוך, להיות חלק מנבחרת שלומדת, יוצרת ופורצת ביחד. הנתיב יוצר מהפכה בהכשרת נשות ואנשי חינוך וכתוצאה מכך במערכת החינוך. הנתיב מיישם את השינוי אותו היא רוצה להוביל, ופועל על פי עקרונות אלה. לכן, בנתיב לא נלמד על חדשנות אלא נחייה חדשנות ויזמות
בנתיב קיים מסלול לתזה מחקרית. 

יתרונות הלימודים בנתיב

  • נתיב ייחודי אשר קיים רק במכללה האקדמית בית ברל. 
  • את הנתיב מובילים צוות של חברי סגל במכללה - מומחים בתחום החדשנות, בשיתוף עם מומחים ויזמים משדה החינוך והתעשייה. 
  • תואר יישומי התנסותי – מקנה כלים מעשיים לפיתוח וקידום יוזמות חינוכיות חדשניות. 
  • הלימודים מתעצבים בדיאלוג מתמיד עם הלומדים בהתייחס לתכנים, דרכי למידה, והערכה. 
  • הלומדים יתנסו בתהליכי לימוד מהפכניים, בהם קיימת:  גמישות בדרכי הלמידה, גמישות בבחירת כיוון ההתמחות - התאמה לרצון הלומד ולדרישות התואר, וגמישות בדרכי ההערכה.
  • התאמת התכנים לרקע האישי של הסטודנטים ולצרכיהם המקצועיים.
  • יחס אישי, תומך ובלתי אמצעי.  
התכנית מתאימה לאנשי חינוך (בעלי תעודת הוראה או בעלי תעודת עובד חינוך) בעלי ציון 80 ומעלה.

היקף הלימודים

​הלימודים מתקיימים בהיקף כולל של 18 שעות במשך שנתיים.
הלימודים יתקיימו ביום ראשון (יום מלא).

מטרות התכנית

  • לבסס ידע תיאורטי ומעשי בתחום החדשנות בכלל והחדשנות הפדגוגית בפרט.
  • לטפח בקרב אנשי חינוך יכולת יזמות והובלה של תהליכי חינוך חדשניים ומהפכניים. 
  • לטפח בקרב אנשי חינוך יכולת תכנון ופיתוח של תהליכי חינוך חדשניים ומהפכניים.
  • לטפח בקרב אנשי חינוך יכולת הערכה של תהליכי חינוך חדשניים ומהפכניים.
  • להתנסות בפועל בהפעלת התכנית, בתהליכי הוראה ולמידה חדשניים.
  • להכשיר אנשי חינוך בעלי יכולת ליזום, לתכנן, להוביל ולהעריך תהליכים של  חדשנות פדגוגית.
  • לטפח יכולות של לומד עצמאי בקרב הלומדים.

התכנים בתכנית מתחלקים לשלושה תחומים מרכזיים: בכל תחום מתקיימת למידה עיונית המשולבת עם פעולה יישומית בשדה החינוך. 
  1. חדשנות ויזמות פדגוגית
  2. תכנון חדשנות והובלת שינויים
  3. שיטות להערכה ומחקר של חדשנות
צוות התכנית: פרופ' לינור הדר, דר' חנין ואסל, פרופ' יולי תמיר, פרופ' יורם הרפז, דר' עדי לוי ורד, דר' עמיחי רגבי, דר' ליהיא תלם, דר' יעל אביסרה, מר יעקב הכט, מר דניאל קובלר, מר אריק מנדלבאום. 
מנטורים ומומחים חיצוניים: פרופ' סוגאטה מיטרה, האלוף אליעזר שקדי, מר מיכאל שורפ, מר רועי ציקורל, מר עמית מיימון. 

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.