כניסה
פרטי התקשרות
כתובת
שעות קבלה
טלפון
דואר אלקטרוני

אורן ארגז, ד"ר

תפקידים במכללה

מרצה בכיר בפקולטה לחינוך

תחומי מחקר

  • פילוסופיה של החינוך
  • תוכניות לימודים ופדגוגיה
  • גוף-תודעה ומוח בחינוך (Mind, brain and education)
  • חינוך קונטמפלטיבי (contemplative education) - מיינדפולנס, יוגה, טאיצ'י
  • חקר-עצמי, תפיסות עצמי ומיינדפולנס בהכשרה להוראה

קורסים

  • מיינדפולנס ולמידה חברתית רגשית (סמינריון)
  • חקר עצמי בתכנון לימודים (סמינריון)
  • מסורת ושינוי בתכנון לימודים: תיאוריות ומודלים (קורס סמסטריאלי)
  • חינוך בראי פרקטיקות גוף-נפש ורוח (קורס סמסטריאלי)
  • פילוסופיה של המדעים והמתמטיקה (קורס סמסטריאלי)

פרסומים - ספרים

  • Ergas, O. (2017). Reconstructing 'education' through mindful attention: Positioning the mind at the center of curriculum and pedagogy. UK, Palgrave Macmillan. (350 pp.)
  • Ergas, O. & Todd, S. (eds.) (2016). Philosophy East/West: Exploring intersections between educational and contemplative practices. UK, Wiley-Blackwell. (198 pp.)

פרסומים - מאמרים שפיטים באנגלית

  • Ergas, O., Hadar, L., Albelda, N., Levit-Binnun, N. (2018) Contemplative neuroscience as a gateway to mindfulness: Findings from an educationally-framed teacher learning program. Mindfulness, 9 (6), 1723-1735.
  • Ergas, O. (2018). Schooled in our own Minds: Mind-wandering and Mindfulness in the Curriculum. Journal of Curriculum Studies, 50 (1), 77-95.
  • Ergas, O. (2019). A contemplative turn in education: Charting a curricular-pedagogical countermovement. Pedagogy, Culture & Society, 27 (2), 251-270. 
  • Ergas, O. (2019). Education and time: coming to terms with the 'insufficiency of now' through mindfulness. Studies in Philosophy and Education, 38 (2), 113-128. 
  • Ergas, O. (2019). Education and mindfulness: Exploring a dialogue between two traditions. Mindfulness, 10 (8), 1489-1501. 
  • Ergas, O. (2019). Mindfulness in, as and of education: three roles of mindfulness in education, Journal of Philosophy of Education, 53 (2), 340-358. 
  • Ergas, O. & Hadar, L. L. (2019). Mindfulness in and as education: A map of a developing academic discourse from 2002 to 2017. Review of Education, 7 (3), 757-797. 
  • Ergas, O. (2020). Education and cosmopolitanism: Liberating our non-cosmopolitan minds through mindfulness. Policy Futures in Education 18(5), 610-627.

קישורים

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.