כניסה
פרטי התקשרות
כתובת
שעות קבלה
טלפון
דואר אלקטרוני

רונית ובמן שפרן, ד"ר

ד"ר רונית ובמן שפרןראש החוג לשפה וספרות אנגלית

דואר אלקטרוני: ronits@beitberl.ac.il
טלפון: 09-7476324
אתר אישי

תחומי הוראה, מחקר ועשייה

ד"ר רונית ובמן שפרן היא ראש החוג לשפה וספרות אנגלית ומרצה לבלשנות בחוג. בעלת תואר ראשון ושני בבלשנות אנגלית מהאוניברסיטה העברית ותואר דוקטור בבלשנות מאוניברסיטת העיר ניו–יורק (Graduate Center, City University of New York). עבודת הדוקטור שלה עסקה בעיבוד תחבירי ופרוזודיה של משפטים בעלי צירוף יחס כפול. תחום המחקר העקרי שלה הוא הבנת משפטים, ובפרט, עיבוד תחבירי (parsing), פרוזודיה, וממשק התחביר-פרוזודיה. בנוסף, היא עוסקת בחקר פרגמטיקה רב לשונית.

פרסומים אקדמיים נבחרים

1. Webman-Shafran, R. & Fodor, D. Janet (2015). Phrase Length and Prosody in On-line Ambiguity Resolution. Journal of Psycholinguistic Research, 45(3), 447-474. doi: 10.1007/s10936-015-9358-2 PDF

2. Stavans, A. & Webman Shafran, R. (2017). The pragmatics of requests and refusals in multilingual settings. International Journal of Multilingualism. 
​ 
3. Webman Shafran, R. (2017). Implicit prosody and parsing in silent reading. Journal of Research in Reading. https://doi.org/10.1111/1467-9817.12124

4. Webman Shafran, R. (2019). Level of directness and the use of please in requests in English by native speakers of Arabic and Hebrew. Journal of Pragmatics, 148, 1-11.

5. ובמן שפרן, ר. צירוף היחס הכפול – ממשק התחביר והפרוזודיה, בלשנות עברית (יפורסם).

פרסומים נוספים

1. Otheguy, R., Slomanson, P. & Webman R. (2005). The use of the Yiddish language in Jewish schools in the United States: A report prepared for the Fishman Foundation by the Research Institute of Language in Urban Society (RISLUS). New York: City University of New York.

2. Webman, R. (2007) Reading Across the Curriculum: Addressing ACT Proficiency. (L. Hirsch Ed.) Hostos Community College, CUNY. 
(Handbook on curriculum development and the reading and writing connection)

3. Precel, K., Webman, R., Eshet, Y. and Engelberg-Behr, B. (2007). Making reading easier: The influence of vowelization in a deep language orthography on online text comprehension, Proceedings of Human-Computer Interaction, Part IV, Springer-Verlag Berlin Heidelberg, pp. 969-974. PDF​

4. Precel, K., Webman, R., Eshet, Y., and Engelberg-Behr, B. (2009). How should I read this word? The influence of vowelization in deep language orthography on online text comprehension. In C. Stephanidis (Ed.): Universal Access in HCI, HCII 2009, part III, LNCS 5616, Berlin Heidelberg: Springer-Verlag, pp. 110-119.

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.