כניסה
פרטי התקשרות
כתובת
שעות קבלה
טלפון
דואר אלקטרוני

דפנה שחר ימס, ד"ר

דפנה שחר ימסdaphna.shahar@beitberl.ac.il
מרצה בתוכנית לתואר שני בלקויות למידה, במסלולי ה M.Teach, במסלול היסודי ובחינוך המיוחד.
מדריכה פדגוגית.

תחומי מחקר

  • עמדות, תפיסות ופרקטיקות הוראה של מורים המלמדים תלמידים דו-לשוניים
  • תפקודי שפה ואוריינות בקרב תלמידים דו-לשוניים
  • קריאה וכתיבה תקינה ולקויה
  • כתיב כמנגנון ללימוד עצמי

קורסים

  • קריאה וכתיבה: התפתחות תקינה ולקויה
  • קריאה - מיפוי והתערבות
  • היבטים תרבותיים, חברתיים ומשפחתיים של למידה ולקויות למידה
  • התאמת ההוראה של תחומי תוכן לתלמידים עם לקויות למידה
  • רכישת הקריאה והכתיבה והוראתה בכיתות א-ב
  • שונויות בין לומדים
  • הוראת מדעים לתלמידים לקויי למידה

פרסומים

  • Shahar-Yames & Share (2008). Spelling as a self-teaching mechanism in orthographic learning. Journal Research in Reading, 31, 22-39.
  • Shahar-Yames & Prior (2017). Reading development in upper elementary language minority readers of Hebrew: The specific challenge of fluency. Reading and Writing, 30(5), 1065-1087. 
  • Shahar-Yames, Eviatar & Prior (2018). Separability of lexical and morphological knowledge: Evidence from language minority children. Frontiers in Psychology, 9, 163. 
  • Shahar-Yames & Prior (2018). The challenge and the opportunity of lexical inferencing in language minority students. Reading and Writing, 31(5), 1109-1132.
  • שחר-ימס, ד., משלי, ת., פריאור, ע. (2022). יכולות שפתיות ואורייניות של תלמידים דו־לשוניים בישראל: סקירה מחקרית והשלכות חינוכיות. אוריינות ושפה, 9, 1-19.

תחומי עניין אקדמיים נוספים

  • כלי הערכה בקריאה וכתיבה
  • אבחון לקויות למידה

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
9121*
 
 
 
9121*