כניסה

הובלת תהליכי יזמות חינוכית בגישת ה - U Lab

​כיצד נבין מהם האתגרים המרכזיים של אנשי החינוך בעידן החדש המתהווה? כיצד נסייע למורים ואנשי חינוך לחולל את השינוי המתבקש מתקופה זו באופן חדשני, יצירתי ואיכותי? 

רציונל
אנו בעיצומה של תקופה בה מתחוללים שינויים עמוקים במערכת החינוך. האתגרים המורכבים המייצרים תחושות של עמימות ואי-ודאות, מעלים את הצורך בסוג חדש של מנהיגות - מערכתית, יצירתית, דינמית ואדפטיבית - כזו שניתן ליישם מתוך גמישות והתאמה למציאות משתנה.
תיאוריית U אשר פותחה על ידי חוקרים באוניברסיטת MIT נותנת מענה לאתגרים מסוג זה ומאפשרת לאנשי חינוך לממש פוטנציאל  עתידי מיטיבי. זו תפיסה ומתודולוגיה עשירה התומכת בהובלת תהליכי שינוי טרנספורמטיביים ברמה האישית, הבית ספרית והמערכתית. תיאוריית U משלבת את  מיטב המתודות להובלת תהליכי שינוי מערכתי  ובהם:  Design Thinking, מיינדפולנס, מדעי הקוגניציה, פיתוח מיומנויות הקשבה ולמידה מתוך התנסות. 

מטרות
  • לקדם תרבות ושפה של יזמות חינוכית וחדשנות פדגוגית  מבוססת חשיבה מערכתית מודעת (Awareness Based System Thinking).
  • לרכוש כלים ומתודות איכותיים להפיכת רעיון למיזם ויצירת אב-טיפוס Prototype.
  • לשכלל יכולות הקשבה עמוקה, התבוננות וראיון דיאלוגי.
  • לטפח את הפוטנציאל היצירתי ברמה האישית והצוותית. 

מבנה הלמידה בקורס
מעגלי אימון בקבוצות קטנות, מפגשי מליאה פנים אל-פנים, פרקטיקום אישי ליצירת אב-טיפוס, שילוב מפגשים סינכרוניים וא-סינכרונייים.

אוכלוסיית יעד
תהליך פיתוח החשיבה היזמית הינו תהליך המבקש למידה, התנסות ותרגול. 
במרחב הבית ספרי (השתלמות בית ספרית) אנו מציעים תהליך של 30 שעות, 7-8  מפגשים בני 4 שעות, כולל ליווי לפיתוח המיזם בהתאמה אישית. בתהליך רשותי, המלצתנו היא להרחיב את תהליך הלמידה ל 45 שעות ולכלול המשך ליווי צמוד לשתי יוזמות נבחרות על לתהליך ההטמעה.


תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.