כניסה

הווה מתמשך | קורס ZOOM לעבודה עם הורים באמצעים יצירתיים במצבי דחק מתמשכים

לאור המצב, הצורך והביקוש הרב מצד המטפלים, אנו מציעים אינסנטיב הרצאתי בשילוב התנסות ותרגול סדנאי בנושא הבוער של עבודה עם הורים במצבי דחק מתמשכים.


מועד הקורס
6 מפגשים בימי שישי - 29/12/23, 5/1/24, 12/1/24, 19/1/24, 26/1/24, 2/2/24
בשעות 8:30 - 12:15

​שימו לב, הביקוש רב ומספר המקומות מוגבל - כל הקודם זוכה!

האינסנטיב הינו קורס מבית מרכז "סימני דרך להורות" בהנחיה ב- CO של מייסדות המרכז: יעל הקש - רון ומיטל בן גיגי, מטפלות ותיקות באמצעות אמנות ומרצות באקדמיה עם ניסיון טיפולי רב שנים ובמסגרתו גם הדרכה בכירה ביה"ת, הדרכת מטפלים בנט"ל, ריכוז הסטודיו הפתוח-בטוח של יה"ת למפוני כפר עזה בשפיים וחברות בוועד המנהל של פורום אמפטיה.

הקורס ומטרותיו

הווה מתמשך הינו קורס עבודה עם הורים באמצעים יצירתיים במצבי דחק מתמשכים, מבוסס על הגישה הטיפולית ומבית היוצר של מרכז "סימני דרך להורות". 
בעקבות המלחמה והחוויות האישיות והטיפוליות של שתי המנחות, בדגש על פעילות בטיפול במפוני עוטף עזה החל מיומה השני של הלחימה, עבודה קלינית עם מצבי חרדה בפרקטיקה הפרטית והציבורית ובהמשך הקמה וריכוז הסטודיו הפתוח והבטוח של יה"ת למפוני כפר עזה בשפיים, נאספו עבורכן.ם עקרונות יסוד והתערבויות משמעותיות המסייעות בעבודה הטיפולית במצבי דחק מתמשך. 
כמו כן, העבודה מול מטופלים בתקופה זו הביאה ליצירת מודל יחודי, מ.ע.מ לבניית חוסן והתמודדות בזמני טראומה ודחק מתמשכים באמצעות אומנויות, שמטרתו לסייע בארגון החוויה, יצירת נרטיב וחיזוק המיכל ההורי, ומציע שלושה מצבי התייחסות להתמודדות עם מצבי דחק מתמשך, חשיפה לאירועים טראומטיים או משבר. 

מטרות:
  1. יצרת בסיס להבנת החוויה האנושית במצב דחק מתמשך.
  2. חיזוק המיכל הטיפולי של המטפל.ת בהורות במציאות טראומטית.
  3. הקניית כלים יצירתיים ייחודיים להתערבות טיפולית.

הרציונל

לחץ, טראומה ודחק נפשי הם מצבים בהם האדם, ההורה, עומד לתחושתו כחסר אונים מול איום חיצוני או פנימי על חייו או חיי משפחתו וזקוק למטפל באופנים שונים, בהתאם למקום בזמן ולחוויתו הפנימית סובייקטיבית.

אזרחים רבים וביניהם מטפלים נקלעו למציאות חדשה, קיצונית ומטלטלת וכעת נדרשת הכנה ובניה לקראת מתן סיוע לאוכלוסיות נרחבות ממעגלי פגיעה שונים. קורס זה יפתח מרחב למידה עבור מטפלים על המקום בו אין מילים לחוויה, בטראומה בה הכאוס החיצוני מתערבב עם הפנימי. נלמד כיצד המטפל בהורות יכול לייצר עבור ויחד עם ההורה סדר, ארגון ומתן תוקף, דרך חוויות ופעולות מעשיות מעולם הטיפול באמצעות אומנויות, וזאת מתוך ההבנה והניסיון הקליני, כי המרחב היצירתי, יש בו בכדי להיות במגע ישיר עם מקורות הכח והחוסן של האדם. 

הקורס יפתח מחדש את עולם הדימויים למציאות נוכחת ומתאימה להתערבות בשעת חירום ואירועי דחק מתמשכים. 
באמצעות מודל ייחודי להתערבות באמצעות אומנויות, בזמן מצב דחק מתמשך נלמד על שימוש נכון בחומר כבסיס ליצירת עוגנים וסימני דרך וכמאפשרים 'מצב הווה' מווסת בתוך מערכת יחסים הורה-ילד. 

בכדי להיבנות מחדש נשען על המוכר, על העבר, "נעכשיו" אותו לאופן הטיפול הרלוונטי למצב היום תוך חיבור התיאוריות הקלאסיות לחומרים ולגוף כאן ועכשיו. בשיעורים ניתן דגש על אדפטציה וגמישות אותן מחייבת המציאות העכשווית של ההווה לצד החומרים העומדים לרשותנו כיום.

נושאי הלימוד

  1. שער כניסה ומבואה לחומרים המרכיבים מצבי דחק מתמשכים - נבין איך חומרי הגוף וחומרי הנפש מגיבים, למה הם זקוקים במצב דחק ונצייר דרך ראשונית לתיקוף החוויה האנושית במצב דחק מתמשך.
  2. אטום סוציאלי בשגרת חירום משתנה - בניית מערכת התמיכה/העטיפה האנושית, חיזוקה ושימורה. גילוי התמיכה הזמינה לי ושלה אני זקוק/ה בנקודה מסויימת בזמן. היכן נמצא ה"ביחד" עבורי? נגלה כיצד המטפל.ת יכולה לסייע להורה לייצר את מערכת התמיכה וההחזקה ולאפשר עבורו תהליכי הכרה ותיקוף. 
  3. הווה מתמשך, פעולות בחומר המדברות גוף - חומרי אמנות, השפעתם ויכולתם לשמש כמקור כח ועזרה בחוסן האישי. נגלה כיצד הופך החומר לסמל, עוגן וסימן דרך המאפשרים להורה חיבור לכוחותיו ומשאביו. 
  4. מודל מ.ע.מ. - מודל צורני, המקל על תפיסה חזותית להבניית סיפור עבר / הווה / עתיד במצבי דחק והחזקת התקווה.
  5. פסיפס: עבודה ממוקדת הורה - ילד במצבי דחק מתמשכים - כשהמיכל שבור - הורה הוא הגורם המתווך הראשוני והעיקרי עבור ילדיו, נלמד ונבחן כיצד מווסתים ועוזרים להורים להיות ה"סוכנים" המיטיבים לסיטואציות מורכבות ושאלות קשות הניצבות בפניהם. 
  6. יצירת מבנים חדשים - לאחר הכרה בהרס והבנה שהמציאות מחייבת בניה מחודשת, הן של 'בית' והן של ה'נפש', נתבונן על יצירת מבנים מקדמים ובטוחים להחלמה ומבנים משתנים.
  7. איסוף להחלמה - עד כמה ניתן לראות עתיד, תקווה ובניית אמון. המשמעות והערך המוסף של כל אחד ואחת מאיתנו בתפקיד אותו הם ממלאים.
מיקום הקורס: וירטואלי באמצעות ZOOM.

המרצות

יעל הקש - רון - מטפלת באמצעות אמנות, מדריכה בנט"ל
מטפלת ותיקה באמצעות אמנות (בוגרת B.Des בבצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב בירושלים ו- MA בטיפול בהבעה וביצירה באוניברסיטת לסלי). מטפלת בהורות ובמבוגרים בקליניקה פרטית וביחידה המחוזית להפרעות קשב ופעלתנות יתר של קופ"ח כללית, מדריכת מטפלים בעמותת נט"ל לנפגעי טראומה לאומית, מרצה ומלמדת מטפלים ותיקים וסטודנטים באקדמיה. 
מתמחה בטיפול בהורים, טיפול ממוקד במבוגרים ובהנחיית קבוצות הורים אותן מקיימת מזה שנים רבות. 
בימים אלה מרכזת את הסטודיו הפתוח והבטוח של יה"ת למפוני כפר עזה בשפיים ובעבר טיפלה במחלקה לתחלואה כפולה בביה"ח גהה, במתי"א ובעמותה לילדים בסיכון (הציר התקשורתי) והעבירה קבוצות טיפול ביחידה להתמכרויות.

מיטל בן גיגי - מטפלת באמצעות אמנות, מדריכה ביה"ת 
מטפלת באמצעות אמנות (T.A.A.M)  מעל 15 שנה מטפלת בילדים הורים ומבוגרים. מדריכה בכירה ביה"ת, מרצה באקדמיה, מרכזי פסגה ומתי"א, מטפלת בהורות ומטפלת דיאדית, וחברת הוועד המנהל של פורום אמפטיה. עובדת עם ילדים והורים במערכת החינוך. מיטל התמחתה בטיפול דיאדי במשך 3 שנים מטעם משרד החינוך ובהמשך בגישת Theraplay ומטפלת ומדריכה הורים וילדים במשרד החינוך ובפרקטיקה הפרטית. ב- 15 שנה האחרונות עובדת מיטל עם ילדים בעלי לקות שפתית, קשיי התנהגות וחרדה ומדריכה את הוריהם.
בחמש השנים האחרונות חוקרת, מרצה ומלמדת מטפלים באמצעות אומנויות הדרכה וטיפול בהורות. 
כמו כן, מעבירה סדנאות בנושא הורות להורים וצוותים חינוכיים וטיפוליים ומטפלת בגן השיקומי בירושלים.

למי הקורס מיועד?

  1. מטפלים באמצעות אומנויות ומטפלים נוספים בעלי הכשרה בתוכנית לימודים המוכרת על ידי המל"ג.
  2. מטפלים באמצעות אומנויות ומטפלים בעלי ניסיון קליני של שנתיים לפחות.

טפסים שיש לשלוח בעת ההרשמה

  1. תעודת סיום לימודים.
  2. קורות חיים.

דרישות הקורס

  • נוכחות מלאה בכל המפגשים.
  • עבודה מסכמת: פרויקט אישי שבו יבחר כל משתתף היבט תיאורטי אחד הקשור לעבודה עם הורים באמצעים יצירתיים במצבי דחק מתמשכים ויציג אותו בכתב. על המטפל להתייחס בעבודתו לנושא התיאורטי הנבחר ולמרחב היצירתי שהתקיים במפגש עם ההורה ושממחיש את הסוגיה התיאורטית או התהליך. העבודה תכלול התייחסות לעבודות ותובנות.
ציוד נדרש:
בסיסי: פנדה, טושים, עטים, עפרונות, דפים.
אופציונאלי: חימר, פלסטלינה, גואש, צבעי מים וכל אמצעי יצירה אחרים לבחירתכן.ם.
עלות הקורס: 2,250 ש"ח.

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
9121*
 
 
 
9121*