כניסה

اللغة العبرية

מיזם למידה משותפת בתחום הלשון – עברית וערבית שפות אחיות

תיאור המיזם

במהלך שנת הלימודים תשע"ז ושנת הלימודים תשע"ח נערכו ארבעה מפגשי למידה לכ-30 תלמידי שכבת ו' מבית ספר ערבי עם כ-30 תלמידי שכבת ו' מבית ספר יהודי . המפגשים היו מפגשי למידה מתוכננים במערכים מסודרים מראש בנושא הכרת השפה השנייה וכל אחד מהם ארך כשלוש שעות.

כהכנה למפגש נלמדו לאורך השנה נושאים מתוך תוכנית הלימודים, ואלו הועברו במפגש באופן חווייתי בהובלתם של סטודנטים מההכשרה המעשית בחוג ללשון ולספרות עברית.

 

מטרות המיזם

1) למידה חווייתית משותפת של תלמידים ערבים ויהודים והעמקת ידיעתם בשפה השנייה במשך שנתיים רצופות

2) חשיפה לשפה שנייה ממקור ראשון ומילדים מאותה שכבת גיל

3) חשיפה לתרבות האחר באמצעות השפה המשקפת תרבות

4) הכרת הקשר הגנטי בין שתי השפות

 

דוגמה לתכנים שנלמדו

מילים דומות בשתי השפות (פיל, חמור, שמים, מים, שלום, כתב, שמע, אכל...), מספרים (זכר, נקבה), ירקות ופירות, פרטי לבוש, אברי גוף, צבעים, ניבים דומים במשמעותם בשתי השפות (לדוגמה, כל ממנוע מע'רוב = מים גנובים ימתקו; א(ל)דֻניא היא היא = עולם כמנהגו נוהג)

 

התהליך שעברו הסטודנטים

בתחילת כל שנה נחשפו הסטודנטים למיזם, למטרותיו ולתכניו. הם התחלקו לזוגות/ לשלשות, בחרו תוכן מסוים והתאימו לו מערכי שיעור ופעילויות. הסטודנטים שנכנסו לכיתות ה-ו לימדו את התכנים, ובמקביל נלמדו התכנים בבית הספר היהודי על ידי המורה לערבית של התלמידים.

במשך כחודשיים בכל שנה בנו הסטודנטים פעילויות ומשחקים המתאימים לתוכן שבחרו. במפגשים עצמם חולקו התלמידים לקבוצות ועברו בתחנות שונות שהפעילו הסטודנטים בהתאם לנושאים שנבחרו.

 

תמונות:

 2.jpg   7.jpg  4.jpg

3.jpg6.jpg 5.jpg  8.jpg

 

 

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.