כניסה

חזון המרכז


מרכז בובר לחינוך דיאלוגי יונק את חיותו מערכי השוויון והדמוקרטיה ומהפילוסופיה הדיאלוגית ברוח משנתו הדו-שיחית של מרדכי מרטין בובר. תפקידו ההיסטורי "לגייס את הכוחות הרוחניים והנפשיים החזקים ביותר בבני עמנו בין צעירים ובין לא צעירים, ובמספר גדול, שישמעו לצו השעה" (מרטין בובר), יקבלו על עצמם את המשימות הלאומיות ויענו להן על דרך החינוך בכל צורותיו האפשריות וברוח הערכים המייסדים.

הפדגוגיה במרכז בובר נשענת על משנתו הדו-שיחית של מרדכי מרטין בובר, בתי המדרש החז"ליים, החינוך הביקורתי, פרופסיית הסוציאל-פדגוגיה, צופן החינוך הבלתי-פורמאלי והדעת הבלתי פורמאלית מבית מדרשן של תנועת הנוער החלוציות והחינוך הפרוגרסיבי בארץ ובעולם. בבסיס מרכז בובר ניצבים החינוך והלמידה כיסוד חיוני לבניית חברה דמוקרטית ושוויונית והכשרת מחנכות ומחנכים למשימה זו.

מרכז בובר לחינוך דיאלוגי יהווה מגדלור בשדה הכשרת המורות/ים והמחנכות/ים בישראל: פיתוח דרכי הוראה-למידה שמכשירות בתוכן ובאופן לחינוך על בסיס פדגוגיה בלתי-פורמלית ודיאלוגית; חלוציות חינוכית בחברה הישראלית; העלאת ערך הקיום המשותף; יצירת שותפות בין האקדמיה לבין תנועות חברתיות וקהילות; וטיפוח מחקר אקדמי עדכני בשדות אלו.

מרכז בובר לחינוך דיאלוגי הינו מרחב למסלולי הלימוד השונים במכללה לפיתוח דרכי הוראה-למידה דיאלוגיים, יהווה מוקד משיכה לסטודנטיות/ם ויפעל בשיח פורה עם סביבת המכללה.

עוצמתו של מרכז בובר לחינוך דיאלוגי נובעת מתוך השיח המשותף בין המלמדים לבין הלומדים על מטרותיו ואופני פעולתו.


לא זו שהתלמידים שואלים מלמטה והמורה פותר מלמעלה, ואף לא ששואלים ומשיבים משני הצדדים, אלא שיחת-גומלין, שיחה אמיתית, ששני הצדדים שותפים בה שותפות-אמת, אלא שהמורה מנהלה ומסדרה, כשהוא נכנס בה בכל אישיותו שלו, במישרים ובלי כל עיצורים. והוא מה שקראתי בשם העיקרון הדיאלוגי בחינוך.

מרטין בובר

 

אוניברסיטה ארץ ישראלית או אוניברסיטה סתם? כלומר, העתקה בינונית או גרועה של טיפוסי מכונים מסוימים להשכלה עליונה, או יצירת  מקור מותאמת בפרטיה לצרכי העם ולצרכי הארץ...

ברל כצנלסון

 

חזון המרכז >

תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.