כניסה

ממורה למנטור - תכנית חדשה

תכנית חוץ אקדמית המיועדת לסטודנטים ולסטודנטיות במכללה האקדמית בית ברל.

מטרות התכנית

פיתוח וחיזוק כישורי המנטורינג של א.נשי החינוך הסטודנטיות והסטודנטים הלומדים במכללה, באמצעות חיזוק יכולות החיבור והפעלנות שלהם.
  • פעלנות - היכולת לקבוע מטרות, וליזום ולפעול באופן עצמאי ואחראי כדי להשיגן ולחולל שינוי. הפרט הפעלן, מעצב את המציאות ומקבל החלטות באופן עצמאי במקום להיות מופעל ומעוצב על ידי החלטות שנקבעו על ידי אחרים.
  • חיבור - יכולת האדם לנהל מערכות יחסים מיטיבות עם עצמו ועם סביבתו.
  • מנטורינג - הענקת תמיכה וליווי בהתפתחות אישית, בהקניית הרגלים, בגילוי המתנות, "נקודות החוזק", של החניכים והחניכות שלנו והרחבת המודעות והאופקים שלהם.

רעיון התכנית

התכנית הינה חוץ אקדמית (כלומר, מעבר לשעות הלימוד האקדמיות ואינה מזכה בגמול אקדמי).
זהו המחזור הראשון של התכנית, בה ייבחרו להשתתף 7 - 10 סטודנטים.
את התכנית יוביל מנחה המלווה באופן אישי וקבוצתי לסירוגין דרך למידה והתנסות במנטורינג ongoing בשטח. כלומר - כל משתתף בתכנית יבחר ילד/ילדה (בגילאי 6-18, מתוך הארגון בו הסטודנט עובד/עושה התלמדות), ויהפוך להיות המנטור שלו.ה לתקופה של כמה חודשים. בצורה זו הסטודנט לומד ומתנסה בעצמו בשטח במקביל - דבר המוביל ללמידה והתפתחות מיטיבים.

זמני התכנית

התכנית תימשך כחצי שנה (פברואר-יולי 2024), מעבר לשעות הלימוד האקדמיות של המשתתפים.
אחת לשבוע למשך שעה, ייערכו מפגשים אישיים בזום/בטלפון לכל משתתף עם מנחה התכנית. המועד ייקבע באופן אישי עם כל משתתף.
אחת לחודש למשך 3 שעות ייערכו מפגשים קבוצתיים לכל המשתתפים בהובלת מנחה התכנית. המועד ייקבע באופן קבוצתי עם כל המשתתפים.
בנוסף, כל משתתף יתחיל בעצמו תהליך מנטורינג לילד/ילדה (בליווי מנחה התכנית) החל מהחודש השני בתכנית ועד תומה (בהיקף של כ-25-30 שעות).

למי התכנית מתאימה

תנאי בסיס - סטודנטיות או סטודנטים הלומדים במכללה האקדמית בית ברל שלהם עוד שנת לימודים אחת לפחות, שעובדים/עושים התנסות מעשית בארגון חינוכי פורמלי או בלתי פורמלי עם ילדים מגיל 6 ומעלה. 
  • לאלו שיצר הסקרנות פועם בהם והם מעוניינים בחיבור עמוק יותר לעצמם ולסביבתם.
  • הרוצות לתמוך באחרים במסעם האישי.
  • הרוצים להעשיר את היכולת לתת ולתרום לאחר.
  • המאמינות בחינוך מתוך אחריות אישית, פעולה ואקטיביות.
  • השואפים (או שכבר עוסקים) בתהליכי חניכה משמעותיים.
  • המוכנות להרחיב את המודעות שלהם לתהליכים המתרחשים בקרבתן.
  • לא.נשי חינוך המאמינים ומוכנים לחתור לעשייה חינוכית המגיעה מתוך פשטות וזרימה שהחיים יכולים להציע.

חלק מ"מתנות" תכנית המסע

משתתפי התכנית יקבלו כלים, הכשרה וליווי במסעם האישי במעבר ממורה למנטור.
המסיימים.ות את התכנית יקבלו תעודת סיום מטעם המכללה האקדמית בית ברל.
בתום התכנית תינתן למשתתפים הבחירה להיות שותפים לבנייה משותפת של המחזור הבא בתכנית.

אבני היסוד במסע

  • בחירה אישית, אחריות וטיפוח
  • למידה, יצירה ופעולה מתוך סקרנות ורצון להיטיב עם עצמי ועם האחר
  • פיתוח התודעה
  • מודלינג
  • להיות שם בשביל האחר ולצידו
  • מודל הרשת
  • "מגה-שייכות"

מנחה התכנית

עמית אשכנזי - עובד במרכז לחדשנות ויזמות בחינוך של המכללה האקדמית בית ברל.
עם ניסיון של למעלה מ-10 שנים בהובלה ולווי של א.נשים ומיזמים, כולל הנחייה של קבוצות ויחידים במסע לפיתוח אישי ומקצועי. בין היתר, מוביל את אקסלרטור BerlX במכללה, תכנית המלווה ותומכת במיזמים חינוכיים מכל הארץ. בעבר ניהל מרכז יזמות לבני נוער, מרכז שבו בני נוער פיתחו מיזמים עסקיים וחברתיים במסגרת ארגון 'יוניסטרים'.
בין השאר מורה ליוגה, מדבר את "שפת ציפורים" ובעל תואר ראשון בהנדסה תעשייה וניהול.
"אני תלמיד נצחי וסקרן היום יותר מתמיד על החיבור של בין אדם, תודעה וטבע.
אל התכנית אני מגיע עם תשוקה גדולה להיות לצד לא.נשים במסע האישי לחיבור עמוק יותר לעצמם ולסביבתם וכדי להיות טובים יותר עבור עצמם ועבור אחרים דרך עולמות החינוך והלמידה."
*התכנית נבנתה ונתמכת על ידי אנשי מקצוע נוספים במכללה.

חלק מהכלים במסע
  • כתיבת חזון אישי
  • תקשורת מקרבת
  • מדיטציה/מיינדפולנס
  • שריר הקשב
  • שריר ה"לב"
  • "טיפוח ותחזוק"
  • "אוחז הפכים"

תהליך הקבלה לתכנית
אנו שואפים ליצור קבוצת משתתפים.ות מגוונת מבחינת מסלולי למידה, מינים, רקעים, ניסיון וכו'.
במחזור הקרוב (הראשון) של התכנית יהיה מקום רק ל 7 - 10 משתתפים.ות.
שלבי הקבלה:
  1. מילוי שאלון אישי > מהרו להירשם! מספר המקומות מוגבל 
  2. ראיון עם מנחה התכנית למתאימים.ות
  3. קבלה/אי קבלה לתכנית



 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
9121*
 
 
 
9121*