כניסה

מאמרי המרכז

מאמרים שנכתבו על-ידי צוותי המרחב האינטראקטיבי והסדנה לעיצוב סביבות למידה

עיצוב בשירות החינוך – ענף בשדה העיצוב: חקר מקרה בהוראת עקרונות עיצוב לפרחי הוראה

​במסגרת הסדנה לעיצוב סביבות למידה במכללה האקדמית בית ברל.
מאת: ד"ר מלכה בן פשט, המכללה להוראת טכנולוגיה וחמוטל ארבל, המכ​​​ללה האקדמית בית ברל.

ההרצאה ניתנה במסגרת הכנס הבינלאומי החמישי בהכשרת מורים. 

להמשך המאמר

 

כרזות סטודנטים לתערוכות סוף שנה - התהליך ושיקולי הדעת

"גם אם ייעודה העיקרי של הכרזה הוא להעביר מסר בר- חלוף, אין להשוותה לארמון חול הנשטף בגלי הים- הכרזה היא בת קיימא, ומשום שהיא דבר רציני, שיוצרו משקיע בו את כל מרצו, היא נעשית לחלק ממורשת הדימויים המעצבים את סגנון התקופה."
אלן וייל

להמשך המאמר

 

המשחק הלימודי: פיתוח ועיצוב

"המשחק הוא פעילות תוך חירות" (י. הויזינגה)

השאלה, מדוע סדנה לעיצוב סביבות למידה היא המקום ללמוד וללמד בו אודות משחק לימודי, אינה שאלה טריוויאלית. ננסה להשיב עליה באמצעות התרגיל הבא, שאנחנו נוהגות להשתמש בו בשיעורים.

להמשך המאמר

 

מולטי פאוורפוינט

מאמר זה יעסוק בשימושים הרבים והמגוונים בתוכנת ה- PowerPoint, המוכרים והפחות מוכרים. שימושו העיקרי של הפאוורפוינט, לפי מפתחי התוכנה, היה לשמש ככלי להכנת מצגות גרפיות והצגתן באופן אלקטרוני על מסך המחשב או על מסך הקרנה רגיל. היסטורית, התוכנה החליפה את מטול השקפים - קופסה שהיו מניחים עליה שקף ובאמצעות אלומת אור שהוקרנה מתחת לשקף, השקף היה מוקרן על הקיר. המכשיר הזה עדין קיים אך השימוש בו הולך ופוחת עם השנים.

להמשך המאמר

עיצוב מרכז למידה

מהו מרכז למידה?

מרכז למידה הוא סוג של סביבת למידה המסייעת לטיפוח לומד עצמאי, ומתוכננת כך שתהווה את זירת ההתרחשות הלימודית של התלמידים, במובן הרחב. סביבה זו תחומה בדרך כלל באיזור מסוים, שם מרוכזים חומרי ההוראה-למידה והמשימות לצורך הפעלת הלומד.

להמשך המאמר

 



 

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
9121*
 
9121*