כניסה
המכללה האקדמית בית ברל > מרכזים > מרכז להוראת המתמטיקה > כתבות > תלמידי רעננה כבר לא "טובעים במספרים"

תלמידי רעננה כבר לא "טובעים במספרים"

המכללה באה לעזרתם של תלמידי תיכון ברעננה העומדים לקראת בחינות הבגרות במתמטיקה באמצעות פרויקט "מטובעים במספרים לטובים במספרים". מדובר ביוזמה חדשה של מרכז המתמטיקה בשיתוף מרכז התמיכה לסטודנטים עם לקויי למידה במכללה האקדמית בית ברל, שמטרתה להקנות לתלמידי תיכון בכיתות י'- י"א כלים ומיומנויות לשיפור הלמידה לקראת מבחני הבגרות במתמטיקה.

בשלב הראשון ייהנו מן היוזמה תלמידי כיתות י'- י"א בתיכון מטרווסט הנבחנים בחינת בגרות במתמטיקה ברמה של שלוש יחידות. אם יצליח הפיילוט, בכוונת המכללה האקדמית בית ברל להרחיב את שיתוף הפעולה עם מנהל החינוך של עיריית רעננה, ולהציע את היוזמה לתיכונים נוספים ולתלמידים נוספים בעיר.

בין התכנים הנלמדים במסגרת תכנית "מטובעים במספרים לטובים במספרים" ניתן למצוא תמיכה לניהול עצמי, למידת אסטרטגיות, הפחתת חרדה, מיקוד קשב לתלמידים מתקשים ולקויי למידה. התוכנית מתקיימת בשעות אחה"צ, כאשר העבודה נעשית בקבוצות וכן על בסיס עבודה פרטנית וסדנאות תמיכה שבהן לומדים 12 עד 15 תלמידים בלבד .

 

לדברי מפתחות היוזמה ד"ר מרים בן יהודה, ד"ר אריאלה הלוינג וד"ר חיית שחם, "עובדה היא כי מבין המקצועות הנלמדים בבתי הספר, דומה שאין עוד מקצוע כמו המתמטיקה המציב קשיים גדולים ותחושת תסכול. רבים מהתלמידים נוטים לקשור בין הצלחה למתמטיקה לבין אינטליגנציה. כמו כן, נוטים לקשור בין מקצועות חישוביים לבין הצלחה בעולם העבודה. קשרים אלו לא בהכרח מעודדים למידה אלא עלולים להפוך לגורם משתק ומגביר חרדה הגורר הימנעות".

 

לכתבה שהתפרסמה ב-21.3.2010 ב-local רעננה

תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.