כניסה

חיבור מספרים רב-ספרתיים עם העברה

התלמיד חיבר את סכום הספרות מבלי לבצע העברה.

 

 

ממה נובעת הטעות?

  1. זכירה חלקית של הפרוצדורה - התלמיד שכח לבצע את  ההמרה (ההעברה).
  2. חוסר הבנה של המבנה העשורי בהתייחס לערך המקום ולפעולת ההעברה כמותית של התוצאה ביחס למחוברים.  

הצעות לטיפול

  1. במקרה שהתלמיד שכח לבצע את ההעברה, יש לתת לו רמזים מילוליים או תמרור לאיזכור קודם התחלת הפעולה, לדוגמ: מכינים מקרטון תמרור עצור שעליו כתוב: ''שים לב, אל תשכח להעביר'', ומניחים אותו לפני התלמיד.
  2. במקרה של חוסר הבנה, יש להבהיר תחילה מושגים מתוך המבנה העשורי: איגוד, המרה, העברה, פריטה. יש לחזור ולהציג את נוהל החישוב (הפרוצדורה) בצמוד לטבלת מראי מקום, תוך הדגמה בקודים מילוליים וקונקרטיים כגון: ''השלם לעשרת'' ''אגד עשרה גפרורים בגומייה'', ''המר עשר אחדות לעשרת אחת'', ''העבר עשרת אחת למקום העשרוני'' ועוד. 
     
    כדי לפתח את ערנות התלמיד למצבים בהם נדרשת העברה, ניתן לתת לו דף תרגילים שעליו יש לסמן (ולא לפתור) רק את אותם תרגילים שבהם יש לבצע העברה.

     

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
9121*
 
9121*