כניסה

חיבור וחיסור במספרים רב-ספרתיים

התלמיד חיבר את המספרים מבלי להתייחס לערך המקום של הספרות.
בתרגיל א: חיבר את 5 לאחדות, לעשרות וגם למאות, יתכן בשל הכללת יתר של תהליך כפל מאונך לתהליך של חיבור מאונך.
בתרגיל ב: חיבר את כל הספרות כתרגיל 9+5+3.


 

 

ממה נובעת הטעות?

    1. חוסר הבנה של משמעות תהליך החיבור של מספרים רב-סיפרתיים.
    2. חוסר הבנה של המבנה העשורי: מבנה המספר וערך המקום.
    3. חוסר הבנה כמותית של התוצאה ביחס למחוברים.

 

דרכי טיפול

 

  • נלווה את הפעילות בחיזוק הבנת מבנה המספר התלת-ספרתי על ידי הפרדת המספר למחבריו, לדוגמה: 400+30+2=432, או על ידי קריאת המספר 432 כ- ''4 מאות, 3 עשרות ו 2 אחדות''.
  • נלווה את הפעילות בחישוב בע''פ ובכתב בצרוף הכינויים של שם המקום, לדוגמה: ''תחילה אני מחבר אחדות: 9 אחדות ועוד 5 אחדות ואחר כך אני מחבר את העשרות: 3 עשרות ועוד 0 עשרות…''
  • נכתוב את התרגיל בתוך טבלת מקומות:
  •  

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
9121*
 
9121*