כניסה

חיבור שברים עשרוניים

3.85
7.29 +
1.114

ממה נובעת הטעות?

התלמיד ביצע נוהל חישוב על פי פרוצדורת חיבור אך התחיל מצד שמאל. ניתן לשער שטעותו נבעה מהתייחסות יתר לספרת השלמים במספר.

  • התלמיד מתייחס אל המספרים כסמלים בלבד, מבלי לתת להם משמעות וערך למקום.
  • התלמיד אינו מבין משמעות חיבור עם העברה ואינו מבין את משמעות פרוצדורת החישוב בחיבור עם העברה.

 

הערה: יש לבדוק תחילה כיצד פועל בחיבור בשלמים והאם מבין את הפרוצדורה בשלמים. במקרה שהתלמיד פועל באופן דומה בשלמים יש להתייחס כמו בשגיאה מספר 1 ושגיאה מספר 2.

דרכי טיפול

ההצעות הבאות מתאימות למקרה בו הילד מבין את ערך המקום בשלמים אבל מיישם באופן שגוי אלגוריתם בחיבור בשברים בלבד.

  • חשוב להבליט את הקשר בין רצף נוהלי החישוב אותם מבצעים לבין משמעות הפעולה של המרה וההעברה. כלומר, בין העובדה ש"מתחילים ממקום האחדות" לבצוע "העברה" ולאמירה "רושמים למעלה". לשם כך ניתן לערוך אנלוגיה בין מודל הפתרון האלגוריתמי בשלמים למודל הפתרון בשברים.
  • להבליט את רצף נוהל החישוב ואת המשמעות של רצף זה תוך התייחסות לערך המקום בעל פה ובטבלת מראי מקום.
  • במידת הצורך ניתן להמחיש בטבלה בכסף, או להשתמש בכינויי כסף.
  • חשוב לעמת את הלומד עם תשובתו ולבקש תחילה לקרוא את התרגיל ואת התשובה, בתוספת כינויים (אגורות, שקלים), ולבחון האם התשובה הגיונית.

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
9121*
 
9121*