כניסה

השוואת שברים א'

0.08 < 0.8

9.70 < 9.7

 

התלמיד ראה שבמספר יש מאיות ולכן קבע שהמספר קטן יותר.

ממה נובעת הטעות?

ניתן לשער שטעותו נבעה מהכללת יתר של הקשר בין המושגים "עשיריות" ו"מאיות". התלמיד הכיר את הכלל האומר שספרת המאיות קטנה מספרת העשיריות ומכך הסיק שמספר שיש בו מאיות קטן יותר ממספר שיש בו עשיריות. 

דרכי טיפול

  • התמקדות בחיזוק משמעות כמותית של שבר עשרוני.
  • ליווי הפעילות בקריאת הנתונים בתוספת כינוייהם ובשאלות כגון: "כמה מאיות במספר 0.80?", "כמה עשיריות במספר 0.80?", ו"כמה עשיריות וכמה מאיות במספר 0.8?" ולהוביל את התלמיד למסקנה ש 8 עשיריות זהה ל 80 מאיות. לכן ניתן לקרוא את 9.7 ואת 9.70 כתשע ושבע עשיריות או כתשע ו 70 מאיות.
  • הבלטת ערך המקום על ידי רישום הנתונים בטבלת מראי מקום (ניתן לחזק משמעות ערך המקום על ידי הוספת אפס בטור המאיות).
  • המחשה באמצעים שונים כגון כסף: "9 שקלים ו 7 מטבעות של 10 אגורות" (1/10 השקל) לעומת, "9 שקלים ו-7 אגורות".
  • כדי לחזק את ההבנה ניתן לבקש מהתלמיד להציב ספרות כדי ליצור מצבי שוויון או אי-שיוויון אחדים. לדוגמה: _ _ .4 < 4.32.

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.