Sign In
פרטי התקשרות
כתובת
שעות קבלה
טלפון
דואר אלקטרוני

Chait Shaham, Dr.

 Cahit-Shahamhaitsh@beitberl.ac.il
+972-524213630

Academic Positions

  • ​Head of teacher development unit (2020)
  • Head of center for mathematics pedagogy (2012-2019)
  • Coordinator of the Practice Teaching Model Academic-Class
  • Coordinator of the Joint Living Program

Research Interests

  • Pre service teacher education
  • Didactics of Mathematics teaching
  • Pedagogy training
  • Philosophy of education

Courses

  • ​Methodology of teaching Mathematics
  • Teaching mathematics for 1st and 2nd grades
  • Individualized instruction
  • Mathematics on a day to day basis
  • Teaching and learning in primary school

Publications

  • דהן, א', שחם, ח' ושורצקי, ח' (בדפוס)( 2019) . המתמחה בהוראה בשנתו הראשונה מנקודת מבט רפלקטיבית . רב גוונים.
  • שחם , ח' , גולמן, א' (2018) .קופסאות בריחה מתמטיות : תלמידים נלהבים בשיעור מתמטיקה – חלומה של מערכת החינוך. מספר חזק , גיליון מספר 29 , יולי.
  • נתן-יולזרי, ש', שחם ח', וג' כדורי (2017). צעדים ראשונים בשילוב רשתות חברתיות בהוראת התנ"ך – בחינת התנסות לאור הגישה הקונקטיביסטית. זמן חינוך. גליון 3. עמ' 89 – 115.
  • שחם, ח' ושורצקי, ח' (2016). פיתוח יצירתיות ומצוינות בגן הילדים. זמן החינוך - כתב עת לעיון ומחקר בחינוך, 2, 77- 96.
  • שחם, ח' ושורצקי, ח' (2016). חשיבה יצירתית במתמטיקה: עידודה וטיפוחה באמצעות פעילויות מגוונות. עלון דע-גן, 9. 98- 105
  • Shaham., H. (2013). The riddle as learning and educational tool. Creative   Education, 4(6), 388-395.
  • Shaham, H., & Levenberg, I. (2013) . The mathematical field tripe. International Journal of Learning & Development, 3(5), 53-55.
    Levenberg, I., & Shaham, H. (2014). Formulation of word problems in geometry by gifted pupils. Journal for the Education of the Young Scientist and Giftedness  (JEYSG), 2(2), 28-40.
  • Shaham, H., & Sofer, S. (2014). Attitudes of gifted and talented pupils  towards learning experiences and teaching methods at an enrichment center. International Journal of Learning and Development, 4(1), 132-145.
  • Shaham, H. (2018). Individual Instruction as Catalyst in the Transformation of Teaching. Chlidren and Teenagers, 1(1).
    DOI: http://dx.doi.org/10.22158/ct.v1n1p1 
  • Sarid, A., Haj-Yehia, K., Shacham, H. & Rigbi, A. (2019). Investigating the motivation to choose teaching as a career among Arab and Jewish teacher‐trainees. In Godel-Gaßner, R., Rémon, C., Frick, R., & Kreuzer, T. (Eds.), Der Faktor 'Geschlecht' als Thema in Forschung und Lehre )pp. 253-274). Ludwigsburger Hochschulschriften: Schneider Verlag Hohengehren
  • R.Zviel-Girshin, A. Lurie, H.Shaham ,(2020) "Robotics as a tool to enhance technological thinking in early childhood" accepted at Journal of Science Education and Technology (JOST)

Other Interests

  • Joint living- joint learning among different cultures
  • MTeach program for primary school
  • Integrating technology in education

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.