Sign In
פרטי התקשרות
כתובת
שעות קבלה
טלפון
דואר אלקטרוני

Hana Himi, Dr.

Academic Positions

  • Senior Lecturer
  • Presidential Advisor for Gender Equity
  • Commissioner for the Prevention of Sexual Harassment
  • Head of master's program (M.Ed.) in Advancement of at Risk and Distressed Youth
  • Horizon2020 – CHANGE Project: Head of Beit Berl Academic College (BBC) Transfer Agent team and consortium implementing partner - link

Higher Education

1983    Hebrew University of Jerusalem, Department of Social Work, B.A.

1989    Bar-Ilan University, the Department of Criminology, M.A.

Thesis title: Adolescents Dealing with Military Organizational Aspects and Studying the Three-Dimensional Burnout (Physical, Emotional and Spiritual), supervised by Prof. Moshe Addad.

2001    Bar-Ilan University, Department of Criminology, Ph.D.

Dissertation title:  The Adjustment of Men to Retirement from the Israeli Armed Forces, supervised by Prof. Moshe Addad

Professional Training

1997-2000     Haifa University, Faculty of Social Work and Health Studies, Graduate Certificate in Psychotherapy

1989-2005     Israel Defense Force, Mental Health Department, Rank 5 (top seniority) -   Senior Lecturer and Instructor

2007               Ministry of Education – Society and Youth Administration Certified Instructor

2007-2008     The MOFET Institute and the Israel Authority for the Prevention of Violence, Alcohol and Drug Abuse, Training program for teachers' teachers in the Prevention of Drug and Alcohol Abuse

2007-2009       The MOFET Institute, The Ministry of Education, School of Professional Training for Teachers, Training program in Academic Administration        

2011                The Israeli Association for the Advancement of Social Workers - Recognition as an Expert Social Worker in the field of Mental Health

2011-2013       School of Professional Training for Teachers, The MOFET Institute, The Ministry of Education, Training Program in Research and Evaluation

Clinical Practice

1983-2006       Israel Defense Forces (IDF - (Mental Health Officer

2006-today     NATAL - Israel Trauma and Resiliency Center (NGO) - Psychotherapist, supports victims of trauma due to war and terror 

2006-today     Psychotherapist - Private clinic

2019-today   NATAL - Israel Trauma and Resiliency Center (NGO) - Director of the Clinical Unit

Courses

Faculty of Education:

M.Ed Master's degree program in Advancement of at-Risk and Distressed Youth:

  • Aggression and risk assessment
  • Characteristics of Adolescence Trauma and Signs of Distress among Youth at Risk
  • Training workshop for employees - Team Management

B.Ed Undergraduate degree track in Youth at-Risk:

  • Intervention methods 3

Faculty of Society and Culture:

Undergraduate program in criminology and law enforcement:

  • Aggression and risk evaluation

Research Interests

​Psychotherapy, crisis intervention, stress, trauma, post-trauma, logotherapy, meaning of life, violence, youth at risk, gender equality.

Publications

Chapters in Books 

1.       חימי , ח. (2007). מה בין משמעות חיים, הוויית מוסד טוטאלי ל"חשיבה  קורבנית"     מתוך: קים, י, בר-זוהר,י. ולוי,ע. (עורכים). קורבנות – אכיפת החוק, מין וחברה. תל-אביב: הוצאת מסדה , עמ' 451 – 466
2.       אדד, מ. ויגננסקי, א. וחימי , ח. (2008). היש, האין, הריק הקיומי וההתנהגות . מתוך :  יגיל, ד. כרמי,א. זכי, מ. לבני,ע. (עורכים). סוגיות בפסיכולוגיה, משפט ואתיקה בישראל – אבחון , טיפול  ושיפוט.
3.       המחלקה לפסיכולוגיה , משפט ואתיקה אוניברסיטת חיפה, תל-אביב , הוצאת פרובוק.  עמ' 338 – 387
4.       חימי,א., חימי , ח., וייס, מ. ורביד, מ. (2008). גברים כקורבנות של פרוצדורה פלילית מתוך: קים, י, בר-זוהר,י. ולוי,ע. (עורכים). קורבנות – אכיפת החוק, מין וחברה. הוצאת מסדה , עמ' 133- 156 
5.       אדד, מ. וחימי, ח. (2014). שימוש בסמים, משמעות החיים והנחות יסוד לתוכנית מניעה בהתאם לעקרונות הלוגותרפיה. בתוך: צימר, ר. ובוני-נוח, ח. (עורכות). מניעת שימוש בסמים ובאלכוהול. ירושלים: הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול. עמ' 167- 179 
6.       חימי , ח. (2014). "ה"אלם" של מערכות אכיפת החוק בהרתעת מתלוננת השווא מפני הפעלת "אלימות משפטית" כנגד בן זוג". בתוך:  וילצ'ק-אביעד, י. ומזא"ה, י. (עורכים). אלימות אילמת - גברים כקורבנות, חלק א: גברים כקורבנות לאלימות במערכת הזוגית. אריאל: אוניברסיטת אריאל בשומרון, עמ' 105- 129. 
7.       חימי, ח. (2015). "תרומתן של הגישה האקזיסטנציאליסטית והגישה האינטרסובייקטיבית להגדרת ההתערבות החינוכית-טיפולית. בתוך: רומי, ש. גרופר,ע. (עורכים). ילדים ומתבגרים במצבי סיכון בישראל, כרך ב: קולם של בני הנוער וסוגיות מעולמם של עובדים בשדה החינוכי-טיפולי. שער חמישי: ההתערבות החינוכית-טיפולית. תל אביב, מכון מופ"ת. עמ' 193-212 
8.       חימי, ח. וביטון ,י. (2015). "תוכנית היל"ה למניעת נשירה ממסגרת לימודית – פוטנציאל מול מימוש". בתוך: תימור, א. בן ברוך, ס. ואלישע, א. (עורכים). נוער בבלגן: קטינים עוברי חוק בישראל: דרכי מניעה, אכיפה ושיקום. ירושלים: הוצאת ספרים ע"ש י"ל מאגנס, האוניברסיטה העברית. עמ'  152-176 
9.       חימי, ח.  (2019). "עקרונות לשיח חינוכי-טיפולי".  בתוך: הורוביץ, א. והרפז, י. (עורכים). אסופת מאמרים (עדיין ללא שם) ביוזמת קרן טראמפ ובהוצאת מכון ברנקו וייס. חלק מהמאמרים יפורסמו בספר המודפס וכולם יעלו לאתר אינטרנט ייעודי. אושר לפרסום. 

10.   Judith Yovel Recanati and the NATAL professional Team (2019), "Israel Trauma and Resiliency Center – NATAL: Twenty Years of Coping with Invisible Wounds", chp. 9 in Ilene A. Serlin, Stanley Krippner, Kirwan Rockefeller (eds.), Integrated Care for the Traumatized: A Whole-Person Approach, USA – Maryland: Rowman & Littlefield, pp. 129-146. The following individuals contributed to this chapter (in alphabetical order): Dr. Itamar Barnea, Professor Avi Bleoch, Gali Dagan, Yotam Dagan, Professor Marc Gelkopf, Dr. Sigal Haimov, Dr. Hana Himi, Liron Lapid Pickman, Dr. Tamar Lavie, Bina Levine, Ifat Morad, Rachel Oren, Professor Rivka, Tuval-Mashiach, Gila Sella, and Sa'ar Uzieli. 

Articles in Refereed Journals
A.   Published 
  1. Addad, M., & Himi, H. (2008), Meaning of life and drug use among Israeli teenagers, The International Forum for Logotherapy (Journal of search of meaning), 31(1), pp 43–47. 
  2. Addad. M. & Himi .H. (2013), Crime in the Absence of Meaning in Life, The International Forum for Logotherapy (Journal of search of meaning) 36, pp. 72-76. 
  3. Himi .H. (2014),  The HILA Program: A Second Chance for Youth at Risk, International Journal of Humanities and Social Science (IJHSS), Vol. 4, No. 13, pp. 153-161. 

  4. חימי , ח. (1991) הקשר בין אישיות, תפישת משמעות החיים וסוג העבודה לבין שחיקה אישית , מפגש לעבודה חינוכית- סוציאלית , 1,  עמ' 90- 95. 
  5. אדד, מ. ויגננסקי, א. וחימי , ח. (2009) הקוגניציה, הרגש, האינטליגנציה הרגשית והעבריינות בתחום המין. צוהר לבית הסוהר, 12, 62 – 80.  
  6. חימי, ח. (2009) תוכנית הלימודים וההכשרה המעשית של המסלול לטיפול וקידום נוער: עבר- הווה - עתיד. מפגש לעבודה חינוכית – סוציאלית,  29 , 19- 32. 
  7. אדד, מ. וחימי , ח. (2010) שפיות ואי שפיות בראי הפסיקה בארץ. צוהר לבית הסוהר, 13, 49 – 64.   
  8. אדד, מ. ויגננסקי, א. חימי , ח. (2010) אקזיסטנציאליזם והעבריינות האבסורדית של בני נוער. מעגלי נפש, 2, 45 – 55.  
  9. אדד, מ. ויגננסקי, א. וחימי , ח. (2014). האיון כפתח חטאת רובץ - הסכנות הפוטנציאליות שבריק הקיומי . צוהר לבית הסוהר, 16, 162-148. 
  10. Addad. M. & Himi .H. (2015), Logotherapy – Theoretical Aspects and Field Studies in Israel,  International Journal of Humanities and Social Science (IJHSS), Vol. 5 No. 4 (1), pp. 85-94.  
  11. Himi, H. (2016), The Contribution of the Existential and Intersubjective Theoretical Approaches to Socio-Educative Interventions, International Journal of Existential Psychology and Psychotherapy, Volume 6, Issue 1. link 
  12. אדד, מ. ויגננסקי, א. וחימי, ח. (2016). ייאוש ישאיר אותך אסיר, תקווה תשחרר אותך:  תקווה ומשמעות בקרב אסירים משוחררים צוהר לבית הסוהר ,צוהר לבית הסוהר, 17,  71-52. קישור 
  13. אדד, מ. ויגננסקי, א. וחימי , ח. (2017). מה בין רצידיביזם לבין התבוננות פנימית, משמעות חיים ותקווה?, קרימינולוגיה ישראלית, כרך ו' (מאי 2017), 231-254. 
  14. Himi, H. & Bonny-Noach, H. (2018), Personal and Professional Attitudes and Behavioral Patterns Concerning Cannabis Use of Teachers and Youth Workers in Israel, Journal of Drug Issues (JDI), Volume: 48 issue: 1, page(s): 67-77. I.F=1.33 
  15. Vignansky, E., Addad, M., Himi, H. (2018), Despair Will Hold You Prisoner, Hope Will Set You Free: Hope and Meaning Among Released Prisoners,  The Prison Journal, Vol. 98, issue 3: pp. 334-358.  
B.    Accepted for Publication 
  1. Carvalho, T., Diogo, S., Breda, Z., Mešková, V., Himi, H., Dahmen-Adkins, J. & Jordão, C. (2019), A comparative approach on the relevance of national gender equality legal framework to improve equality at the institutional level,  Journal of International Women's Studies
C.   Submitted 
  1. Himi, .H. & Bonny-Noach, H. (2020), Does cannabis use improve coping with PTSD symptoms in military veterans? The role of treatment phase and dosage. 
  2. Bonny-Noach, H & Himi, .H. (2020), Alcohol Consumption Habits & Personal and Professional Attitudes to Alcohol Consumption among Teachers and Students in Teacher Colleges in Israel. 
  3. Binhas, A., Himi, H. (2020), The coping of educated immigrant mothers and their children with the education system from the perspective of social capital and sense of coherence". 
  4. Mero-Jaffe, I. & Himi, H. (2020), Assessing Children in Recreation Programs at an Emergency Center.  
  5. Yechnitz, L. & Himi, H. (2020), Students' perspectives regarding adolescence and their motivation for choosing the Child and Youth Care track.
 Scientific Reports
  1. Carvalho, Teresa; Breda, Zélia & Diogo, Sara (2018). Deliverable D4.1 - gender benchmarking report [confidential], public summary: [Download], Horizon2020 – CHANGE project, with contributions from Janne Haak and Madlen Baumert (IFAM), Hana Himi and Maya Ashkenazi (BBC), Veronika Mešková and Veronika Kunová (UNIZA), Ana Rotter and Ernesta Grigalionyte Bembic (NIB) Reviewed by Andrea Wolffram (RWTH Aachen University) and Sandra Karner (IFZ).
    based on the following internal project reports:
    Carvalho, Teresa; Breda, Zélia & Diogo, Sara (2018): Gender Benchmarking Report.  University of Aveiro, Portugal.
    Haak, Janne & Baumert Madlen (2018): Gender Benchmarking Report. Fraunhofer, Germany.
    Himi, Hana & Ashkenazi Maya (2018): Gender Benchmarking Report. Beit Berl Academic College, Israel.
    Mešková, Veronika & Kunová, Veronika (2018): Gender Benchmarking Report.  Universitity of Žilina, Slovakia.
    Rotter, Ana and Grigalionyte-Bembič, Ernesta (2018): Gender Benchmarking Report.  National Institute of Biology, Slovenia. 
  2. Grigalionyte-Bembič, Ernesta; Rotter, Ana; Dahmen-Adkins, Jennifer; Wolfram, Andrea; Klun, Katja; Haack, Janne; Karner, Sandra & Thaler, Anita (2018). Deliverable D3.1 - collection of institutional gender benchmarking report [confidential], public summary: [Download]  Horizon2020 – CHANGE project, with contributions from Hana Himi, Maya Ashkenazi (both BBC), Veronika Mešková (UNIZA), Teresa Carvalho, Zélia Breda, Sara Diogo (all from UAVR)
    based on the following internal project reports:
    Carvalho, Teresa; Breda, Zélia & Diogo, Sara (2018): Institutional Gender Benchmarking Report. University of Aveiro, Portugal.
    Haack, Janne (2018): Institutional Gender Benchmarking Report. Fraunhofer, Germany.
    Himi, Hana & Ashkenazi Maya (2018): Institutional Gender Benchmarking Report. Beit Berl Academic College, Israel.
    Mešková Veronika (2018): Institutional Gender Benchmarking Report. Universitity of Žilina, Slovakia.
    Rotter, Ana; Klun, Katja & Grigalionyte Bembič, Ernesta (2018): Institutional Gender Benchmarking Report.  National Institute of Biology, Slovenia.
 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.