כניסה

הערכה חלופית

שם פריט הערכה חלופית
מחבר ברקוביץ, איריס
תיאור פרדיגמה קונטקסטואלית הטוענת שההערכה בחברה מרובת תרבויות וריבוי משמעויות צריכה לשקף את הרעיון ( או את הגישה ) ; שלא ניתן להפריד בין מטרות ואמצעים בעולם הבית ספרי ; שפיתוח היכולת האישית של הלומד תלוי במידה רבה במבנה ההזדמנויות ( ההקשר החברתי ) וברצון הלומד , בהתעניינותו ובידע שלו ; שתפקיד ההערכה מוטל על המורים , התלמידים והקהילה שבית הספר משרת . מאפייני ההערכה כוללים גם מטלות ביצוע מעניינות ומאתגרות , נעשה שימוש בתלקיטים , התלמיד נדרש להיות מודע לתהליך הלמידה ( רפלקציה ) שלו , ההערכה היא של  התהליך (ולא רק התוצר) והתלמיד שותף בהערכה תוך דיאלוג מתמיד עם המורה ועמיתים (בירנבוים ,1997). 
מרכז/מכללה מרכז תכנון לימודים - מכללת בית ברל

 

 

תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.