כניסה

כיתה

שם פריט כיתה 
מחבר ברקוביץ, איריס
תיאור

אחד הרכיבים במבנה הארגוני של בית הספר

כיתת אם – בדרך כלל מכילה תלמידים מאותה קבוצת גיל , הפועלים יחד. במסגרת חינוך החובה מתחילים הילדים בכיתות גן החל מגיל 5 . בבית הספר היסודי קיימות כיתות א' – ו' . מסגרת חטיבת ביניים כיתות ז' – ט' ובמסגרת התיכון כיתות י' – י"ב . הוראה בכיתה מעלה את שאלת ההטרוגניות שמהווה אתגר חינוכי לפיו צריך המורה , בתכנון יחידות ההוראה-למידה שלו , לקחת בחשבון את השונות של תלמידיו במישורים שונים.

בשנת 1995 עם הקמתו של בית ספר " כרמים " בראשון לציון , נעשה ניסיון לשבירת המסגרת המסורתית של כיתה המכילה שכבת גיל מסוימת ותוכננו כיתות דו-גיליות (חן, ד.). בכיתות אלה גדל טווח ההטרוגניות , עם זאת המסגרת היוותה כר פורה לפיתוח אוטונומיה של הלומד , מכוונותו העצמית ומיומנויות וכישורים בינאישיים וחברתיים .

חן, ד. (1999) בית-הספר העתידי כרמים, בין תאוריה למעשה. תל-אביב רמות. 

מרכז/מכללהמרכז תכנון לימודים - מכללת בית ברל

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
9121*
 
9121*