כניסה

מצע

שם פריט מצע
מחבר ברקוביץ, איריס
תיאור

רכיב בזיקה לתכנון לימודים בית ספרי ( תלב"ס ) . זהו ה" אני מאמין " החינוכי של בית הספר המכיל את יעדי החינוך ומדיניות החינוך שלו . יעדים אלה משקפים את הצרכים , הרצונות והאמונות החינוכיות של הקהילה , ההורים , התלמידים וצוות בית הספר ; המצע מנוסח כמסמך מוסכם בשפה המנחה את המורים בעשייה החינוכית היומיומית . ניסוח המצע אינה פעילות חד פעמית אלא מתמשכת , מתחדשת , המצע מנוסח מחדש בהתאם לשינויים מתבקשים על-פי יעדי בית הספר ( זילברשטיין וחוב' , תשנ"ה ). בדיקת איכותו של המצע ואופן מימושו נעשית על פי בחינת העקרון של הלימת הביצוע מול המטרות . הלימה במצע בית ספרי משמעותה שהעשייה היומיומית המתרחשת בשדה היא בזיקה להצהרה כפי שהיא מתבטאת בניסוח מטרות בית הספר .

בזיקה לתכנון לימודים , זוהי מערכת האמונות , הערכים והעקרונות שמפתח תכנית הלימודים מביא עמו לתהליך התכנון , והיא מדריכה אותו בפיתוח תכנית הלימודים .

העקרונות מתייחסים לרעיונות המרכזיים של תחום הדעת על פי מהות המקצוע , המטרות , דימוי הלומד ומהי למידה טובה , דימוי המורה ומהי הוראה טובה . המצע נבנה בעזרת דיונים בין עמיתים המייצגים השקפות עולם סובייקטיביות וקבלת ההחלטות נעשית מתוך שכנוע הדדי והסכמה משותפת .

מרכז/מכללהמרכז תכנון לימודים - מכללת בית ברל

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.