כניסה

הפעלת תכנית לימודים

שם פריט הפעלת תכנית לימודים
מחבר ברקוביץ, איריס
תיאור

מקובל לזהות שתי גישות בהפעלת תכנית לימודים הלכה למעשה : גישת הנאמנות בביצוע (Fidelity Approach) וגישת הסיגול ההדדי (Adaptation Mutua) . גישת הנאמנות בביצוע דוגלת בהתאמה בין ביצוע תכנית הלימודים לבין כוונות מעצביה , ומושתתת על ההנחה שאיכות ההפעלה תגדל ככל שיקטנו הפערים בין ההפעלה לבין כוונות המחברים . המורה , במקרה זה , " מממש נאמנה " את התכנית ככתבה וכלשונה , על פי רוחה ומקבל הנחיות ברורות להפעלתה .

גישת הסיגול ההדדי מאפשרת למורה גמישות בהפעלת תכנית הלימודים . המורה יכול לעשות בה שינויים ולהתאימה להרכב הייחודי של כיתתו ולצרכיה . מצדדי גישה זו טוענים כי הפער בין כוונות המחברים של תכנית לימודים לאופן הפעלתה מחוייב המציאות כי נסיבות ההוראה משתנות ומצבי ההוראה הם ייחודיים למורים ולתלמידים השותפים למצב ההוראה . הפעלה ברוח כזאת מאפשרת תוצרים בלתי צפויים .

מרכז/מכללהמרכז תכנון לימודים - מכללת בית ברל

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.