כניסה

לומד בעל הכוונה עצמית

שם פריט לומד בעל הכוונה עצמית
מחבר ברקוביץ, איריס
תיאור

לומד לבדו ועם עמיתים , מגדיר את מטרות למידתו ,קובע את דרכי פעילותו ואת האסטרטגיות המועדפות עליו בתהליך הלמידה וכן מעריך את תהליכי הלמידה שלו ואת תוצריו בגישה פנימית וביקורתית ( זילברשטיין וגבע , 1993 ). המאפיינים של לומד בעל הכוונה עצמית : קבלה עצמית , כישורי תכנון למציאת פתרונות , הנעה פנימית , הערכה פנימית , פתיחות להתנסויות , גמישות ואוטונומיה ( Skager , 1984 ).

לומד שקיבל עוצמה ( empowerment ) , ואינו צריך שיפקחו עליו , אין בו תלות בסמכות , ממוקד בהתפתחותו של היחיד .

( 1990 , איירה שור עם פאולו פריירה , פדגוגיה של שחרור , דיאלוגים על שינוי בחינוך , ספרי מפרש , תל-אביב )

 

לוקח חלק פעיל כשותף בתהליך הלמידה של עצמו , בעל מיקוד שליטה פנימית , בעל מוטיבציה , בעל יכולת מטה-קוגניטיבית  , מבצע לולאת משוב אישית בתהליך הלמידה , ומגיב למשוב זה בדרכים שונות ( Zimmerman & Schunk , 1989 )

Zimmerman , B.J. , Schunk . D.H. , (1989), Self Regulated Learning and Academic Achievement : Theory ' Research and Practice , Springer Verlag , New York

 

אדם בעל כשרים ומיומנויות כגון יכולת לקבל החלטות באופן עצמאי ומושכל , להכריע , ליצור חלופות ולבחור ביניהן . בעל יכולת להתמודד עם מידע רב , להפוך אותו לידע באמצעות יצירת רשת של משמעויות שבה משתבץ המידע , ולהפוך ידע לדבר נגיש מבחינה שכלית ושימושית .

בעל נטיות אינטלקטואליות כגון היותו מצויד במיומנויות של סקרנות חקרנות , ספקנות , מוכלות ולמידה . היותו בעל הנעה להשתמש במיומנויות אלה , היותו בעל רגישות למצבים המאפשרים את מימושן של נטיות אלה . בעל מחויבות לחברה  , לציבור כלשהו , ויפעל לאורה ( עמ' 50 ). ( גבריאל סלומון , 2000 , טכנולוגיה וחינוך בעידן המידע , אוניברסיטת חיפה / זמורה - דותן ) .

מרכז/מכללהמרכז תכנון לימודים - מכללת בית ברל

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.