כניסה

סביבה לימודית

שם פריט סביבה לימודית
מחבר ברקוביץ, איריס
תיאור

זירת ההתרחשות הלימודית בין אם היא בתוך כתלי בית-הספר ובין אם היא מחוצה לו , המזמנת למידה תוך יצירת יחסי גומלין בין מורה - לומד - עמיתים והעזרים מסביב . סביבה בה הלומד יכול להיות סביל או פעיל במהלך ההתנסות הלימודית .

מאפייני סביבה לימודית המטפחת לומד בעל הכוונה עצמית כוללים שני ממדים השלובים זה בזה. האחד - ממד של סביבה פיזית עשירה במגוון אפשרויות לבחירה , מצבי למידה פתוחים , סביבה גמישה בזמן ובמקום הפורצת את גבולות הכיתה . השני - ממד של סביבה אנושית בה המורה תופס את תפקידו כמתווך , כאפשר ( facilitator ) וכמסייע ללומד ליצור ידע פעיל ולבנות את הבנתו . תהליך זה נעשה באקלים שבו קיימת מערכת יחסים דמוקרטית ושוויונית במרחב הלימודי , טיפוח למידה שיתופית וביצוע משימות בקבוצה להשגת הבנה באמצעות אינטראקציות בין-אישיות ופיתוח הביטחון והדימוי העצמי של הלומד . שני הצירים המוזכרים לעיל שזורים זה בזה ואין האחד לבדו יכול לקדם התפתחות לומד בעל הכוונה עצמית .

מרכז/מכללה מרכז תכנון לימודים - מכללת בית ברל

 

 

תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.