כניסה

מקומו של המורה בתכנון לימודים

שם פריט מקומו של המורה בתכנון לימודים
מחבר ברקוביץ, איריס
תיאור

התייחסות למגוון האפשרויות העומדות בפני מורה , בפיתוחה של תכנית הלימודים ובהפעלתה . אפשרויות אלו תוארו ( זילברשטיין , 1984 ) כמסלולי התפתחות שניתן גם לתארם על פני ציר הזמן בהתפתחות מגמת האוטונומיה של המורה .

במסלול הראשון מתוארים המורים כחותרים ל'ממש נאמנה' להפעיל את התכנית באופן מדויק לכוונת המתכננים , כרוחה וכלשונה . במסלול השני פועל המורה כצרכן נבון ( צריכה נבונה ) והוא מתאים ומסגל את התכנית בהתאם לצורכי תלמידיו ולעיתים גם ממשיך  לפתח אותה באופן חלקי על ידי השלמת פעילויות . במסלול השלישי יוזם המורה פיתוח של חומרי הוראה - למידה כולל פעילויות והמלצות הפעלה למורה . במסלול הרביעי פועל המורה כמפתח , החל משלב הגיית הרעיון וכתיבת רציונאל , ניסוח סילבוס וכלה בפיתוח פעילויות וחומרי הלמידה . פיתוח זה נעשה לרוב במסגרת תכניות רשות בבתי ספר בהם מתקיימת פעילות מקומית של תכנון לימודים  

מרכז/מכללהמרכז תכנון לימודים - מכללת בית ברל

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.