כניסה
המכללה האקדמית בית ברל > מחקר > המרכז למחקר חינוכי-חברתי > קבוצת דיון ומחקר בתחום חקר המוח בחינוך ובהוראה

קבוצת דיון ומחקר בתחום חקר המוח בחינוך ובהוראה

 
 

 

מאה עשרים השנים האחרונות הולידו מהפכות גדולות, חברתיות, כלכליות וטכנולוגיות. מהפכה מסוג אחר, שקטה יותר אך משמעותית לא פחות, היא "מהפכת המוח". מהפכה זו משפיעה ועוד תשפיע רבות על החברה, על בני האדם ובוודאי גם על החינוך, ההוראה וההשכלה. היום המוח כבר אינו נלמד ונחקר רק כחלק ממדעי הרפואה לבדם, אלא נוכח בגלוי בדיסציפלינות רבות נוספות, ואף קיים כדיסציפלינה עצמאית (ורב-תחומית במהותה) ובעלת מעמד ויוקרה. בנוסף, ישנה הסכמה רחבה על כך, שהמוח קשור באופן הדוק לתפקודים רבים, ושהסביבה שבה מצוי הפרט משפיעה עליו ואף מבנה את מוחו. שני הרעיונות הללו הם הבסיס לקשר ההדוק שבין המוח ובין תכנים חינוכיים כמו למידה, הסתגלות, רווחה תוך נפשית והתנהגות חברתית.

חקר המוח בחינוך ובהוראה

המחקר החינוכי המתמקד במוח, במבני המוח, בתפקודיהם ובתקשורת העצבית מתקשר לתחומי הפסיכולוגיה הקוגניטיבית ותיאוריות הלמידה, להבניית ידע, לסגנונות חשיבה ולאינטליגנציה. מקום נרחב מוקדש לתפקודי השפה ולהתפתחותם. החוויה הרגשית הרבגונית, ויסות הרגשות ומרכיבי זהות, גם הם יסודות נפשיים והתפתחותיים שיש להם יסודות נוירולוגיים מובהקים, וגם הם נחקרים במרץ בארץ ובעולם.

בקבוצת המחקר שאנו מעוניינים להקים, בחסות המרכז למחקר חינוכי וחברתי והפקולטה לחינוך, הכוונה להתמקד בהיבטים החינוכיים של הכיוון הקוגניטיבי והכיוון הרגשי בחקר המוח, מתוך ראיית צרכיהם של המורה המקצועי, המחנך, הגננת והמדריך, בבואם לקיים תהליך חינוכי עם פעוטות, ילדים ומתבגרים, בעלי צרכים רגילים ומיוחדים.

לחצו להרשמה לקבוצת הדיון והמחקר

 

לחץ לפייסבוק הקבוצה

 

 

 

 

 

 
תודה, הבקשה נשלחה.
מתעניינים בלימודים?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.