Hana Himi, Dr.
- Senior Lecturer
- Dean Faculty of Counseling, Treatment and Educational Support
- Presidential Advisor for Gender Equity {2014-2022)
- Commissioner for the Prevention of Sexual Harassment {2016-2022}
- Head of master’s program (M.Ed.) in Advancement of at Risk and Distressed Youth {2017-2022}
- Horizon 2020 – CHANGE Project: Head of Beit Berl Academic College (BBC) Transfer Agent team and consortium implementing partner.
- Change website
- Faculty of Education:
- M.Ed Master’s degree program in Advancement of at-Risk and Distressed Youth:
-
- Aggression and risk assessment
- Characteristics of Adolescence Trauma and Signs of Distress among Youth at Risk
- Training workshop for employees – Team Management
- B.Ed Undergraduate degree track in Youth at-Risk:
-
- Intervention methods 3
- Faculty of Society and Culture:
- Undergraduate program in criminology and law enforcement:
-
- Aggression and risk evaluation
Psychotherapy, crisis intervention, stress, trauma, post-trauma, logotherapy, meaning of life, violence, youth at risk, gender equality.
Chapters in Books
1. חימי , ח. (2007). מה בין משמעות חיים, הוויית מוסד טוטאלי ל”חשיבה קורבנית” מתוך: קים, י, בר-זוהר,י. ולוי,ע. (עורכים). קורבנות – אכיפת החוק, מין וחברה. תל-אביב: הוצאת מסדה , עמ’ 451 – 466
2. אדד, מ. ויגננסקי, א. וחימי , ח. (2008). היש, האין, הריק הקיומי וההתנהגות . מתוך: יגיל, ד. כרמי,א. זכי, מ. לבני,ע. (עורכים). סוגיות בפסיכולוגיה, משפט ואתיקה בישראל – אבחון , טיפול ושיפוט.
3. המחלקה לפסיכולוגיה , משפט ואתיקה אוניברסיטת חיפה, תל-אביב , הוצאת פרובוק. עמ’ 338 – 387
4. חימי,א., חימי, ח., וייס, מ. ורביד, מ. (2008). גברים כקורבנות של פרוצדורה פלילית מתוך: קים, י, בר-זוהר,י. ולוי,ע. (עורכים). קורבנות – אכיפת החוק, מין וחברה. הוצאת מסדה , עמ’ 133- 156
5. אדד, מ. וחימי, ח. (2014). שימוש בסמים, משמעות החיים והנחות יסוד לתוכנית מניעה בהתאם לעקרונות הלוגותרפיה. בתוך: צימר, ר. ובוני-נוח, ח. (עורכות). מניעת שימוש בסמים ובאלכוהול. ירושלים: הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול. עמ’ 167- 179
6. חימי , ח. (2014). “ה”אלם” של מערכות אכיפת החוק בהרתעת מתלוננת השווא מפני הפעלת “אלימות משפטית” כנגד בן זוג”. בתוך: וילצ’ק-אביעד, י. ומזא”ה, י. (עורכים). אלימות אילמת – גברים כקורבנות, חלק א: גברים כקורבנות לאלימות במערכת הזוגית. אריאל: אוניברסיטת אריאל בשומרון, עמ’ 105- 129.
7. חימי, ח. (2015). “תרומתן של הגישה האקזיסטנציאליסטית והגישה האינטרסובייקטיבית להגדרת ההתערבות החינוכית-טיפולית. בתוך: רומי, ש. גרופר,ע. (עורכים). ילדים ומתבגרים במצבי סיכון בישראל, כרך ב: קולם של בני הנוער וסוגיות מעולמם של עובדים בשדה החינוכי-טיפולי. שער חמישי: ההתערבות החינוכית-טיפולית. תל אביב, מכון מופ”ת. עמ’ 193-212
8. חימי, ח. וביטון ,י. (2015). “תוכנית היל”ה למניעת נשירה ממסגרת לימודית – פוטנציאל מול מימוש”. בתוך: תימור, א. בן ברוך, ס. ואלישע, א. (עורכים). נוער בבלגן: קטינים עוברי חוק בישראל: דרכי מניעה, אכיפה ושיקום. ירושלים: הוצאת ספרים ע”ש י”ל מאגנס, האוניברסיטה העברית. עמ’ 152-176
9. חימי, ח. (2019). “עקרונות לשיח חינוכי-טיפולי”. בתוך: הורוביץ, א. והרפז, י. (עורכים). אסופת מאמרים (עדיין ללא שם) ביוזמת קרן טראמפ ובהוצאת מכון ברנקו וייס. חלק מהמאמרים יפורסמו בספר המודפס וכולם יעלו לאתר אינטרנט ייעודי. אושר לפרסום
10. Judith Yovel Recanati and the NATAL professional Team (2019), “Israel Trauma and Resiliency Center – NATAL: Twenty Years of Coping with Invisible Wounds”, chp. 9 in Ilene A. Serlin, Stanley Krippner, Kirwan Rockefeller (eds.), Integrated Care for the Traumatized: A Whole-Person Approach, USA – Maryland: Rowman & Littlefield, pp. 129-146. The following individuals contributed to this chapter (in alphabetical order): Dr. Itamar Barnea, Professor Avi Bleoch, Gali Dagan, Yotam Dagan, Professor Marc Gelkopf, Dr. Sigal Haimov, Dr. Hana Himi, Liron Lapid Pickman, Dr. Tamar Lavie, Bina Levine, Ifat Morad, Rachel Oren, Professor Rivka, Tuval-Mashiach, Gila Sella, and Sa’ar Uzieli.
Articles in Refereed Journals
A. Published
1. Addad, M., & Himi, H. (2008), Meaning of life and drug use among Israeli teenagers, The International Forum for Logotherapy (Journal of search of meaning), 31(1), pp 43–47.
2. Addad. M. & Himi .H. (2013), Crime in the Absence of Meaning in Life, The International Forum for Logotherapy (Journal of search of meaning) 36, pp. 72-76.
3. Himi .H. (2014), The HILA Program: A Second Chance for Youth at Risk, International Journal of Humanities and Social Science (IJHSS), Vol. 4, No. 13, pp. 153-161.
4. חימי , ח. (1991) הקשר בין אישיות , תפישת משמעות החיים וסוג העבודה לבין שחיקה אישית , מפגש לעבודה חינוכית- סוציאלית, 1, עמ’ 90- 95.
5. אדד, מ. ויגננסקי, א. וחימי, ח. (2009) הקוגניציה, הרגש, האינטליגנציה הרגשית והעבריינות בתחום המין. צוהר לבית הסוהר, 12, 624 – 80.
6. חימי, ח. (2009) תוכנית הלימודים וההכשרה המעשית של המסלול לטיפול וקידום נוער: עבר- הווה – עתיד. מפגש לעבודה חינוכית-סוציאלית, 29 , 19- 32.
7. אדד, מ. וחימי , ח. (2010) שפיות ואי שפיות בראי הפסיקה בארץ. צוהר לבית הסוהר, 13, 49 – 64.
8. אדד, מ. ויגננסקי, א. חימי , ח. (2010) אקזיסטנציאליזם והעבריינות האבסורדית של בני נוער. מעגלי נפש, 2, 45 – 55.
9. אדד, מ. ויגננסקי, א. וחימי , ח. (2014). האיון כפתח חטאת רובץ – הסכנות הפוטנציאליות שבריק הקיומי . צוהר לבית הסוהר, 16, 162-148.
10. Addad. M. & Himi .H. (2015), Logotherapy – Theoretical Aspects and Field Studies in Israel, International Journal of Humanities and Social Science (IJHSS), Vol. 5 No. 4 (1), pp. 85-94.
11. Himi, H. (2016), The Contribution of the Existential and Intersubjective Theoretical Approaches to Socio-Educative Interventions, International Journal of Existential Psychology and Psychotherapy, Volume 6, Issue 1.
12. אדד, מ. ויגננסקי, א. וחימי, ח. (2016). ייאוש ישאיר אותך אסיר, תקווה תשחרר אותך: תקווה ומשמעות בקרב אסירים משוחררים צוהר לבית הסוהר ,צוהר לבית הסוהר, 17, 71-52.
13. אדד, מ. ויגננסקי, א. וחימי , ח. (2017). מה בין רצידיביזם לבין התבוננות פנימית, משמעות חיים ותקווה?, קרימינולוגיה ישראלית, כרך ו’ (מאי 2017), 231-254.
14. Himi, H. & Bonny-Noach, H. (2018), Personal and Professional Attitudes and Behavioral Patterns Concerning Cannabis Use of Teachers and Youth Workers in Israel, Journal of Drug Issues (JDI), Volume: 48 issue: 1, page(s): 67-77. I.F=1.33
15. Vignansky, E., Addad, M., Himi, H. (2018), Despair Will Hold You Prisoner, Hope Will Set You Free: Hope and Meaning Among Released Prisoners, The Prison Journal, Vol. 98, issue 3: pp. 334-358.
B. Accepted for Publication
16. Carvalho, T., Diogo, S., Breda, Z., Mešková, V., Himi, H., Dahmen-Adkins, J. & Jordão, C. (2019), A comparative approach on the relevance of national gender equality legal framework to improve equality at the institutional level, Journal of International Women’s Studies
C. Submitted
17. Himi, .H. & Bonny-Noach, H. (2020), Does cannabis use improve coping with PTSD symptoms in military veterans? The role of treatment phase and dosage.
18. Bonny-Noach, H & Himi, .H. (2020), Alcohol Consumption Habits & Personal and Professional Attitudes to Alcohol Consumption among Teachers and Students in Teacher Colleges in Israel.
19. Binhas, A., Himi, H. (2020), The coping of educated immigrant mothers and their children with the education system from the perspective of social capital and sense of coherence”.
20. Mero-Jaffe, I. & Himi, H. (2020), Assessing Children in Recreation Programs at an Emergency Center.
21. Yechnitz, L. & Himi, H. (2020), Students’ perspectives regarding adolescence and their motivation for choosing the Child and Youth Care track.
מפגש – ביטאון לעובד החינוכי-סוציאלי 2017
צוהר לבית הסוהר 2015, 2014
חברה ורווחה 2016, 2018
קרימינולוגיה ישראלית, 2016 2020,
2016,2017,2018,2019 Substance Use and Misuse