תואר שני M.Ed בחינוך ומורשת ערבית בישראל

נעים להכיר, לימודי תואר שני בחינוך ובמורשת ערבית בישראל M.Ed

מטרת לימודי תואר שני בחינוך ובמורשת ערבית בישראל היא לאפשר לסטודנטים להעמיק, ללמוד ולחקור היבטים של המורשת הערבית שאינם זוכים לתשומת הלב הראויה בתוכניות הלימודים הקיימות במערכת החינוך הערבית, תוך חיזוק זהותם התרבותית הייחודית של כל סטודנט וסטודנטית כבסיס שיאפשר להם להעמיק את מעורבותם בחיים החברתיים והכלכליים, מתוך מחויבות ערכית לרב-תרבותיות, לסובלנות ולשותפות שוויונית במדינה.

 

תוכנית תואר שני בחינוך ובמורשת ערבית במכללה האקדמית בית ברל מיוחדת במינה בתכנים ובשילוב בין שלושת מעגלי
הלמידה – מורשת, חקר וחינוך, תוך יציאה לשטח והעמקה בנושאים כגון: שפה, ספרות, היסטוריה, ערכים, סמלים, טקסים, מנהגים ואמנויות. אין דומה לה במוסדות להשכלה גבוהה בארץ.
התוכנית כוללת ליווי של מרצים מומחים בתחומם ומעגנת בתוכה שלושה תחומי דעת: מורשת ערבית, שיטות מחקר ומיומנויות הוראת הידע.
הידע הנלמד עוסק בשני היבטים ראשיים – ידע אודות המורשת הערבית ומקורותיה וידע רב תרבותי שחושף את התועלת בקשר ההדדי בין תרבויות. מיומנויות המחקר מאפשרות חקר תופעות בסביבה הבית ספרית שפותח אופקים חדשים בתחומי הידע וההוראה לקידום החינוך בבתי הספר.
הידע והמחקר המגוונים הנצברים אצל הבוגרים, מסייעים להם להתקדם בחינוך ובהוראה בבתי הספר שלהם, להפוך למומחים במורשת ערבית ובעשייה חינוכית בהקשרה, להשתלב בתפקידים בכירים, וליזום וליצור שינויים במערכת החינוך הערבית.

מוסטפא בדראן, ד"רראש התוכנית

"להכיר את השפה, התרבות, ההיסטוריה, המורשת והמסורת הייחודית של האוכלוסייה הערבית" (חוק חינוך ממלכתי 1953). חוק זה אומנם נכתב לפני עשרות שנים אבל הוא רלוונטי יותר מתמיד. לימודי חינוך ומורשת ערבית נועדו להכשיר אותך להוראה באמצעות כלים מודרניים המתבססים על הזיקה למורשת הערבית כדי להעביר את היסודות הללו הלאה ולהכין את התלמידים שלך להשתלבות בחברה מרובת תרבויות בביטחון ובגאווה בזהותם הייחודית.

מי המרצים והמרצות שעומדים ללוות אותי?

תשובות לכל השאלות...

רוצה ללמוד אצלנו?

מתקבלים בעלי תואר ראשון בממוצע 80 ומעלה.

מידע נוסף על תנאי הקבלה ומלגות תוכלו למצוא כאן:

החלטת? קדימה להירשם!

Cookies

This website use cookies to improve site functionality, provide you with a better browsing experience, and to enable our partners to advertise to you.

Detailed information on the use of cookies on this Site, and how you can decline them, is provided in our cookie policy.

By using this Site or clicking on "I agree", you consent to the use of cookies.