- תואר שני בחינוך ובמורשת ערבית בישראל הינו תואר ייחודי שניתן ללמוד רק במכללה האקדמית בית ברל ולא באף מוסד להשכלה גבוהה בארץ.
- הלימודים מעודכנים למאה ה-21 ומכשירים את הסטודנטים לעידן ההוראה הדיגיטלית.
- הסטודנטים יוצאים לחקר אתרי מורשת בסביבתם ויוזמים מעורבות חברתית על ידי פרויקטים לשימור הסביבה ואתריה.
- מרצי התואר הם נבחרת של טובי המומחים במקצועות השונים הנלמדים בתוכנית, הם קשובים לסטודנטים ומלווים אותם במשך כל תקופת הלימודים.
- בין הסטודנטים שורה אווירה מיוחדת של חברות, סיוע הדדי ויחסי תרבות גבוהים, אווירה הממשיכה גם אחרי שהלימודים הסתיימו.
- סביבת הקמפוס יוצאת הדופן של בית ברל משלבת נוף פסטורלי ירוק ומבנים מודרניים המצויידים במערכת הוראה דיגיטלית, ויוצרת סביבה לימודים נעימה ובלתי נשכחת.
- בוגרי התוכנית משלבים את הידע והמיומנויות שרכשו בלימודים בבתי הספר שלהם והתואר מקנה להם מנוף לקידום בתפקידים בתחום החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי.
נעים להכיר, לימודי תואר שני בחינוך ובמורשת ערבית בישראל M.Ed
מטרת לימודי תואר שני בחינוך ובמורשת ערבית בישראל היא לאפשר לסטודנטים להעמיק, ללמוד ולחקור היבטים של המורשת הערבית שאינם זוכים לתשומת הלב הראויה בתוכניות הלימודים הקיימות במערכת החינוך הערבית, תוך חיזוק זהותם התרבותית הייחודית של כל סטודנט וסטודנטית כבסיס שיאפשר להם להעמיק את מעורבותם בחיים החברתיים והכלכליים, מתוך מחויבות ערכית לרב-תרבותיות, לסובלנות ולשותפות שוויונית במדינה.
תוכנית תואר שני בחינוך ובמורשת ערבית במכללה האקדמית בית ברל מיוחדת במינה בתכנים ובשילוב בין שלושת מעגלי
הלמידה – מורשת, חקר וחינוך, תוך יציאה לשטח והעמקה בנושאים כגון: שפה, ספרות, היסטוריה, ערכים, סמלים, טקסים, מנהגים ואמנויות. אין דומה לה במוסדות להשכלה גבוהה בארץ.
התוכנית כוללת ליווי של מרצים מומחים בתחומם ומעגנת בתוכה שלושה תחומי דעת: מורשת ערבית, שיטות מחקר ומיומנויות הוראת הידע.
הידע הנלמד עוסק בשני היבטים ראשיים – ידע אודות המורשת הערבית ומקורותיה וידע רב תרבותי שחושף את התועלת בקשר ההדדי בין תרבויות. מיומנויות המחקר מאפשרות חקר תופעות בסביבה הבית ספרית שפותח אופקים חדשים בתחומי הידע וההוראה לקידום החינוך בבתי הספר.
הידע והמחקר המגוונים הנצברים אצל הבוגרים, מסייעים להם להתקדם בחינוך ובהוראה בבתי הספר שלהם, להפוך למומחים במורשת ערבית ובעשייה חינוכית בהקשרה, להשתלב בתפקידים בכירים, וליזום וליצור שינויים במערכת החינוך הערבית.